וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בפרסום בעיתונות המודפסת בארה"ב

TheMarker

19.4.2007 / 17:39

נפילה חדה ברווחי המו"ליות של "ניו יורק טיימס" ו"USA טודיי". טריביון, המו"לית השנייה בגודלה בארה"ב, עברה להפסד רבעוני

גאנט (סימול GCI), מו"לית העיתונים הגדולה ביותר בארה"ב, המוציאה לאור את העיתון הנקרא ביותר בארה"ב - "USA טודיי", דיווחה היום על נפילה של 11% ברווחיה ברבעון הראשון, על רקע חולשה בשוק הפרסום בעיתונות המודפסת. החברה רשמה רווח נקי של 210.6 מיליון דולר, או 90 סנט למניה, ברבעון הכספים שהסתיים בתחילת חודש אפריל, לעומת רווח של 235.3 מיליון דולר, או 99 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

הכנסות גאנט ברבעון הסתכמו ב-1.87 מיליארד דולר, ירידה של 0.6% לעומת הרבעון המקביל. תחזית האנליסטים היתה כי החברה תרשום רווח של 89 סנט למניה על הכנסות של 1.87 מיליארד דולר. הכנסות החברה מפרסום בעיתונות ירדו ב-1.9% ל-1.24 מיליארד דולר, וההכנסות מפרסום בעיתון הדגל "USA טודיי" נפלו בכ-8%.

טריביון (סימול TRB), מו"לית העיתונים השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה היום על מעבר להפסד ברבעון הראשון, בעקבות האטה בהכנסות מפרסום בתחום העיתונות המודפסת. טריביון, שבבעלותה נמצאים עיתונים כדוגמת "לוס אנג'לס טיימס", "שיקגו טריביון" (אין קשר ל"הראלד טריביון"), ו"ניוזדיי" הניו יורקי, רשמה ברבעון הפסד של 15.6 מיליון דולר, או 6 סנט למניה, לעומת רווח של 100.7 מיליון דולר, או 33 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 8 סנט למניה, לעומת רווח של 32 סנט למניה ברבעון המקביל. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 30 סנט למניה.

הכנסות טריביון ברבעון הסתכמו ב-1.21 מיליארד דולר - ירידה לעומת הכנסות של 1.27 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ופחות מתחזיות האנליסטים להכנסות של 1.23 מיליארד דולר. "תחום הפרסום בעיתונות מודפסת היה מאתגר ברבעון הראשון על רקע חולשה בתחום המודעות המסווגות", אמר מנכ"ל טריביון, דניס פיצסימונס, בעת פרסום הדו"חות.

הצמיחה בתחום הדיגיטלי גדולה יותר

ניו יורק טיימס (סימול NYT), מו"לית העיתונות המוציאה לאור את העיתון באותו שם, דיווחה היום על נפילה של 26% ברווחיה ברבעון הראשון של השנה, על רקע חולשה בעסקי הפרסום בעיתונות המודפסת והוצאות חד פעמיות שרשמה. החברה, הנמצאת בשליטת משפחת סולצברגר, דיווחה על רווח של 23.9 מיליון דולר, או 17 סנט למניה, לעומת רווח של 32.4 מיליון דולר, או 22 סנט למניה, בתקופה המקבילה. בניכוי סעיפים חד פעמיים, החברה רשמה רווח מפעילות מתמשכת של 25 סנט למניה - ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 18 סנט למניה. בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות של 786 מיליון דולר - מעט מעל לתחזיות.

אנליסטים העריכו באחרונה כי אחת ממו"ליות העיתונות היחידות בארה"ב שהחלה בהצלחה בהעתקת הדגש לתוכן מקוון היא חברת דאו ג'ונס (סימול DJ), המו"לית של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" - העיתון היומי בעל התפוצה השנייה בגודלה בארה"ב. מנכ"ל דאו ג'ונס, ריץ' זנינו, אמר אתמול באסיפה השנתית של בעלי מניות החברה, כי דאו ג'ונס ממשיכה בתהליך צמצום תלותה בתחום העיתונות המודפסת, ומתכוונת להגיע למצב שבו פחות ממחצית מהכנסותיה יגיעו מתחום זה עד שנת 2009.

כבר כיום, דאו ג'ונס - המפעילה את אתר האינטרנט של "הג'ורנל", כמו גם את אתר חדשות הפיננסים מרקטווץ' - נהנית משיעור צמיחה בהכנסות בתחום הדיגיטלי הגבוה לאין ערוך משיעור הגידול של הכנסות עסקי העיתונות המודפסת. ההכנסות מפרסום במהדורה המודפסת של "הג'ורנל" - העיתון היומי בעל התפוצה השנייה בגודלה בארה"ב - ירדו ב-1.8% ברבעון הראשון של השנה, לעומת זינוק של 30% בהכנסות מפרסום של חטיבת דאו ג'ונס אונליין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully