וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציבות האירופית מרחיבה את חקירתה נגד מיקרוסופט

יהודה שויצר

30.8.2001 / 13:44

תבחן האם שילוב תוכנת נגן מדיה במערכת ההפעלה חלונות פוגעת בתחרות ההוגנת; לא יחקרו את תוכנת החלונות החדשה XP

הנציבות האירופית מתכוונת להערים קשיים נוספים על מיקרוסופט . הנציבות, הגוף הממונה על שמירת התחרות ההוגנת באיחוד האירופי, ציינה כי בכוונתה לחקור האם ענקית התוכנה עברה על החוק בכך ששילבה את נגן המדיה, "מדיה פלייר", כחלק בלתי נפרד מתוכנת החלונות.

"רשימה זו של הסתייגויות נשלחה למיקרוסופט כבר לפני שנה", נמסר מהנציבות. בהודעתה נמסר כי סוגייה זו מוסיפה נדבך נוסף לחשש הנציבות כי מיקרוסופט מטרפדת חדשנות ופוגעת בבחירה החופשית של הצרכנים. עוד מסרה הנציבות כי היא בוחנת פעילויות נוספות של מיקרוסופט בתחום השרתים.

עם זאת, הדגישו בנציבות כי אין בכוונתם לבחון את תוכנת החלונות החדשה XP. דוברת הנציבות, עמליה טורס, ציינה היום כי בשלב זה אין תוכנה זו עומדת תחת חקירה, והנציבות תתמקד בבחינת נושא נגני המדיה.

במקביל, השופטת החדשה המטפלת במשפט מיקרוסופט הורתה ל-2 הצדדים לדווח עד ה-14 בספטמבר על הסוגיות הנותרות שיובאו לדיון במשפט וקבעה פגישה להערכת סטטוס התביעה ב-21 בספטמבר.

השופטת, קולין קולר-קוטלי, אמרה גם כי על מיקרוסופט וממשלת ארה"ב למצוא דרכים לפתור את הסוגיות הנותרות, להחליט האם יש צורך בהצגת עדויות נוספות ולהגיש הצעה ללוח זמנים להליך המשפטי.

חידוש הדיון בתביעה מגיע בתקופה קריטית עבור מיקרוסופט, שמתכננת להוציא את מערכת ההפעלה החדשה שלה, חלונות XP, לשוק הקמעוני ב-25 באוקטובר. בשבוע שעבר מכרה החברה את מערכת ההפעלה ליצרניות המחשבים המובילות.

פרקליטי המדינה צפויים לטעון במשפט כי חלונות XP, בה משולבים יישומים חדשים כגון תוכנת מסרים מיידיים התומכת בצ'אטים, בווידיאו ובתוכנה לניהול תמונות דיגיטליות, מהווה עדות נוספת לכך שמיקרוסופט ממשיכה לנצל לרעה את מעמדה כמונופול בתחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully