וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופשים בתענוגות. ספינת תענוגות

עירית רוזנבלום

20.4.2007 / 8:58

תיירות הקרוזים צומחת בעשרות אחוזים מדי שנה, ו-12 מיליון נוסעים צפויים לנפוש בספינת פאר ב-2007

בבוקר ה-5 באפריל, בשעה שספינת הקרוזים "אמסטרדם" של הולנד אמריקה ליין עגנה באשדוד, בני זוג אמריקאים בשנות ה-60 לחייהם ישבו בלובי-בר של הספינה עם כוסות משקה בידיהם. לצלילי מוסיקה חרישית, הם צפו בנחת אל הנמל המבולגן והמלוכלך. רוב הנוסעים אמנם ניצלו את העגינה כדי לצאת לסיורים בירושלים ובתל אביב, אבל בני הזוג התשושים בחרו לוותר על הסיור. "אתמול הגענו מאלכסנדריה. נסענו שם לפירמידות שלוש שעות לכל כיוון", סיפרו. "אנחנו מעדיפים לנוח".

אכן, קשים חייו של מי שמפליג, כמו בני הזוג, יותר מ-100 יום מסביב לעולם. אבל לא כולם צריכים לצאת למסע של 100 יום ולשלם כ-150 אלף דולר: רוב ההפלגות נמשכות 7-14 לילות, ומחירן הוא 700-2,500 דולר לשבוע. המחירים ואופי הטיול קוסמים לנוסעים, ותיירות הקרוזים - שהחלה לשגשג בשנות ה-70 וה-80 של המאה שעברה - צומחת בקצב המהיר ביותר מבין ענפי התיירות, בעשרות אחוזים בכל שנה.

אתרי נופש צפים

ספינות הקרוזים הן כיום אתרי נופש צפים בגדלים בלתי נתפשים, שמספקים חגיגה מתמשכת של אוכל ובילויים על המים. זו גם עסקה משתלמת: מחיר ממוצע של יום בספינת פאר הוא כ-100 דולר בתא סביר, והתמחור בדולר ולא ביורו מגביר את האטרקטיוויות של ההפלגה. "האנייה היא היעד, והעצירה בנמלים פחות רלוונטית", אומרת הלן בק, מנהלת המכירות לאזור המזרח התיכון של רויאל קריביאן. והלקוחות? מרוצים. לפי נתוני החברות, כ-60% מהמפליגים הם אורחים חוזרים.

אין גבול ליצירתיות של מארגני הקרוזים, ולרצונם להוכיח שאניית הפאר היא הרבה יותר מאשר סתם כלי תעבורה ימי. מקיר טיפוס, זירת איגרוף, מגלשות מים וזירת החלקה על קרח, דרך מסעדת שף, ספא וחדר כושר שצופים לים, שיעורי אירובי ומסאז'ים, ועד קזינו וחדרי מחשבים - הם יעשו הכל כדי להפוך את השעות הארוכות שתבלו על הספינה לחוויה אמיתית.

אחד השיאים בהפלגה הן הארוחות בחדר האוכל ובמסעדות נושא, שכלולות במחיר. מחקרים וסקרים בלתי תלויים בקרב סוכני נסיעות ונוסעים מעלים שרוב חברות השייט קיבלו ציון בין 9 ל-10 (הציון המקסימלי) על מזון הגורמה שהן מגישות. אוכל מוצע לנוסעים במשך כל שעות היממה, ובחלק מהשעות גם שירות החדרים ניתן בחינם.

קטן זה עניין יחסי

הספינות נחלקות לספינות קטנות יחסית (יותר מ-1,000 נוסעים) ולספינות גדולות, שהן מגה-ספינות (יותר מ-3,000 נוסעים). לדברי ברברה וינר, מנהלת מחלקת השיט של אשת טורס, האנייה הגדולה בעולם היא "Freedom of the Seas" של רויאל קריביאן, שמשקלה 160 אלף טון; אולם בקרוב היא תאבד את הכתר לאנייה חדשה מסדרת "Genesis", שעתידה לשקול יותר מ-200 אלף טונה. לעומת הספינות הקטנות יחסית, שמסוגלות לעגון בנמלים בינוניים וקטנים, המגה-אניות יכולות לעגון רק בנמלים גדולים.

קוראי מגזין התיירות האמריקאי קונדה נאסט טרוולר בחרו ב-2006 בספינות של רויאל קריביאן למקום הראשון בין האניות הגדולות. במקום הראשון בקטגוריית האניות הקטנות זכתה סילברסי קרוזס, וסיבורן קרוז ליין דורגה במקום השני.

הישראלים גילו את הקרוזים

גם הישראלים גילו את הקרוזים, וב-2006 הפליגו יותר מ-25 אלף ישראלים לקרוזים בקריביים, באלסקה ובאירופה - גידול של כ-30% לעומת 2005. העלייה במספרים לא נעלמת מעיני חברות התיירות המקומיות, שהתחילו להפעיל מחלקות שמתמחות בשיט. לדברי טלי לוי, מנהלת מחלקת שיט בדיזנהויז, השנה נרשמה עלייה של 50% בהזמנת חופשות שיט לאירופה בקרב זוגות צעירים.

כמו בנופשונים, גם בהפלגות יש דילים של הרגע האחרון, שבהם יורד המחיר אף ב-50%. בחו"ל יש "ציידי דילים" של ממש, שעומדים הכן עם תיקים ארוזים - וברגע שמתגלה דיל טוב הם כבר בדרך לנמל. לישראלים זה יותר קשה, כי עליהם למצוא טיסה לנמל היעד במועד הנתון.

ישראלים צריכים לזכור שלמחיר ההפלגה יש להוסיף מחירי כרטיסי טיסה, וגם שהות של לילה או שניים לפני ואחרי ההפלגה (בהתאם למועדי הטיסות). מי שחושב להוזיל עלויות באמצעות עלייה לסיפון הספינה בנמלי ישראל יתאכזב לגלות שהחברות הבינלאומיות אינן עוגנות בישראל זה שבע שנים, ואינן מעלות כאן נוסעים. אמנם באחרונה עגנו בנמל אשדוד האניות "קריסטל סרניטי" ו"אמסטרדם" של הולנד ופיזרו אבק כוכבים, אך זה לא מחזה שגרתי, ובדרך כלל יכולים ישראלים לעלות על סיפונן רק בנמלים אירופיים או אמריקאיים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

ים כחול-לבן

מי שבכל זאת רוצה להפליג ישירות מחופי ישראל יכול לעשות זאת באמצעות החברות הישראליות - מנו ספנות, כספי ספנות ודרך אגד תעופה ונופש. היתרונות ברורים: אין צורך בטיסה וגם לא במלון, כך שהתשלום הוא על ההפלגה בלבד. ואכן, ענף ההפלגות הישראלי כמעט הכפיל את עצמו בפחות מעשר שנים - והוא מגיע ליותר מ-100 אלף נוסעים בעונה.

וכמה עולה התענוג? מנו ספנות מציעה שיט של שלושה לילות בסוף שבוע לריוויירה הטורקית ולקפריסין במחיר שמתחיל ב-250 דולר לאדם. שבעה לילות יעלו לפחות 700 דולר, ו-14 לילות - החל ב-1,150 דולר. נוסע שלישי ורביעי בחדר (ילד או מבוגר) זכאי להנחה של 50% ממחיר הכרטיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully