וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנורה גאון: להחלטת המפקח על הבנקים תהיה השפעה מצומצמת על דו"חות הבנקים

אילן מוסנאים

30.8.2001 / 14:33

מעניק למניית בנק לאומי המלצת "קנייה חזקה" וקובע לה מחיר יעד של 13.9 שקל - גבוה ב-60% ממחירה של המניה בבורסה; הבנקים יצליחו לצמצם את הנזק מההחלטה

האנליסט מירון קצפ, מבית ההשקעות מנורה גאון, מעניק המלצת "קניה חזקה" למניית בנק לאומי . דירוג כזה, שבדרך כלל החברות שנהנות ממנו הן חברות טכנולוגיה עם צמיחה מרשימה, הינו די חריג לגבי מניה של בנק, אולם קצפ מאמין שמניית לאומי נסחרת הרבה מתחת לשוויה האמיתי ומעניק לה מחיר יעד של 13.9 שקל - גבוה בכ-60% ממחירה של המניה בבורסה.

קצפ מציין כי תוצאות הבנק ברבעון הראשון עלו על ההערכות המוקדמות בבית ההשקעות, והושפעו לטובה בעיקר מההפרשה לחובות מסופקים, שהיתה נמוכה מהמצופה.

בנוגע להחלטת המפקח על הבנקים (כי הבנקים יבצעו הפרשה מיוחדת של 0.3% מסך נכסי הסיכון שלהם), סבורים במנורה גאון כי היא תהיה בעלת השפעה כלכלית מועטה עבורם. קצפ מציין עם זאת כי ההפתעה בה נחתה ההצעה נראית לו כלא נכונה. לדבריו על הפיקוח לקבוע כללים מוגדרים ושקופים למקרים דומים בעתיד.

קצפ מעריך כי הבנקים יצליחו "לגלגל" את ההשפעה של הנזק "מהצעת "טל" אל הציבור באמצעות הקטנת שיעור הגידול בהלוואות והעלאת הריבית, בגלל הירידה בזמינות הכסף. באופן כזה לדבריו לא ברור בכלל שתהיה ירידה ברווחיות הבנקים ואפשר אף שהרווחים יעלו.

יתרה מכך, לדברי קצפ, בהנחה שההפרשות שהבנקים כבר מבצעים משקפות נאמנה את הסיכון הגלום בתיק האשראי שלהם, הרי שההחלטה רק תיצור דחייה בהכרה ברווח, ועם תום הגבייה אם יתברר שאכן ההפרשות היו מדי גבוהות הבנקים יקטינו את ההוצאות העתידיות.

במנורה גאון מציינים כי ההשפעה המשמעותית של ההחלטה ברמה המיידית תהיה של הקטנת הדיווידנד המחולק, ושכרם של המנהלים ועובדי הבנק.

בשלב זה במנורה גאון לא משנים את ההחלטות לגבי צמיחה העתידית של הבנק, ומציינים כי גם אם ההוראה תצא אל הפועל הרי שמדובר בפגיעה בשני הרבעונים הקרובים ואולי בשחיקה קלה של הרווחיות בשנתיים הקרובות.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully