וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל HOT עומד לבחירה מחדש

הדר חורש

20.4.2007 / 9:42

דוד קמיניץ, כמעט שנה בתפקיד, כבר רגיל לנהל חברות במצב משבר. מבטיח העלאות מחירים ומאיים להכות את בזק בבטן הרכה

החרב היפאנית עדיין תלויה על קיר משרדו של דוד קמיניץ. הוא הביא אותה גם למשרדו החדש בפארק יקום עם הכתובת המאיימת "כישלון אינו אופציה". אבל נראה כי לא הרחק ממנה, מעל לראשו של מנכ"ל חברת הכבלים HOT החדש יחסית, מתנדנדת חרב דמוקלס: בעוד כמה חודשים, על-פי ההערכות, יתבסס בעל שליטה חדש בחברות הכבלים וקמיניץ יעמוד למעשה לבחירה מחדש. ככל הנראה, השנה הראשונה שלו בתפקיד תקבע את עתידו בחברה.

"מקסימום אצא לפנסיה מוקדמת", מחייך קמיניץ. "כסף כבר לא חסר לי". אבל קמיניץ אינו מתכוון לוותר בקלות על התפקיד. כסף יש לו כבר הרבה זמן, מאז שמכר בשנות ה-90 את חלקו בחברת רשתות המחשבים נטקום. קמיניץ מכור לאקשן, ומה שהוא באמת אוהב זה לנהל חברה. רצוי בתחום התקשורת. רצוי גדולה ועם פרופיל תקשורתי גבוה.

תדהמה בפתח

ביוני 2006 החליף קמיניץ את המנכ"ל המייסד של HOT, רם בלינקוב, שנשא על שכם את חברות הכבלים שהוכו קשות עם פתיחת התחרות מול חברות הלוויין. פצועות, מדממות, כמעט ללא דופק הגיעו ערוצי זהב, תבל ומתב למיזוג שנועד לייעל אותן ולספק להן מעט אוויר לנשימה.

בעלי המניות התחלפו, הבנקים סגרו את ברזי האשראי, וחברת הלווייןyes , שהקמתה מומנה בהשקעות עתק בשל בזק, נשכה ומשכה מנויים. לקראת השלמת המיזוג הרגישו בלינקוב ובעלי המניות שתם שירותו. בלינקוב היה נסיך השפל. הוא מנכ"ל קפוץ וזעוף שידע לקצץ בשומנים שצברו הכבלים בשנות הגאות שבהן היו מונופול, להתמקח עם הספקים ולהעניק דוגמה אישית: לשכתו היתה תמיד הצנועה בלשכות המנכ"לים במשק.

אפילו כשעמדו חברות הכבלים על סף השלמת המיזוג המשפטי, ועברו לפארק המשרדים החדיש והנעים ביקום, אווה לו בלינקוב למשרד חדרון צפוף, שכל חזותו אומרת "הימים הטובים עדיין לא הגיעו". אין פלא שכשנכנס קמיניץ, איש גדול ורועם, הוא חש צורך דחוף להרחיב את הלשכה, להוסיף פינת הסבה שבחיקה אפשר לפוגג את המתח ולהסיר מחיצות בין אנשים.

מהלשכה הנוחה החל קמיניץ להזרים מסר של שינוי לחברת הכבלים המנסה להתחדש: במשך יותר מעשור היו חברות הכבלים מונופול. הן שיווקו את בשורת הטלוויזיה הרב-ערוצית לכל בית. יותר מ-90% ממשקי הבית נפטרו מהאנטנות ועברו לטלוויזיה בכבלים.

אף שהיו כמה חברות טלוויזיה בכבלים, נאסר עליהן על-פי חוק להתחרות זו בזו, וכל חברת כבלים, קטנה כגדולה, היתה מונופול בתחומה. חיש מהר הן לקו בכל המחלות המאפיינות מונופולים: שירות גרוע, מחירים גבוהים ותרבות של זלזול בלקוח השבוי בידן.

כשנפתחה התחרות עם חברת הלוויין, התקשו חברות הכבלים לשנות את התרבות הארגונית, וגם כשהקימו המנהלים קול זעקה על הנטישה ההמונית של המנויים, המשיכו הלקוחות לנטוש באלפיהם כשהם מתקשים לעמוד בפיתוי העיקרי של חברת הלוויין: שירות טוב והוגן יותר.

קמיניץ הבין שללא שיפור מהותי בשירות וברוח הנכאים ששרתה על החברה, לא תהיה תקומה ל-HOT. "נדהמתי ממה שראיתי כשהגעתי לכאן", הוא משחזר. "ידעתי שהחברה במצוקה כספית, אבל לא האמנתי שהמצב גרוע עד כדי כך. זו היתה חברה שיושבת בתחנת האוטובוס על מזוודות בלי לדעת איזה אוטובוס יבוא ולאן הוא יקח אותה.

"באחד הימים לא היו כאן כוסות נייר לקפה, כי לא שילמו בזמן לספק. דאגתי שישלמו לו באותו יום והכוסות סופקו. ברמה גבוהה יותר התברר שהחברה כלל לא ערוכה לניידות מספרים. בעוד אנחנו דורשים ממשרד התקשורת לאפשר למנוי לעבור מבזק ל-HOT עם מספר הטלפון שלו, אנחנו בעצמנו כלל לא היינו ערוכים ליום שבו יינתן האישור המיוחל.

מערכות הבילינג (חיוב המנויים ובקרת הרשת) הנפרדות, שירשה החברה המאוחדת מהימים שבהם היו שלוש חברות, אילצה אותה להפעיל ששה מוקדים נפרדים. קצב נטישת המנויים הגיע ל-20 אלף בשנה, לאחר שהופחת במידה ניכרת עם הפעלת חבילות הטלוויזיה-טלפון-אינטרנט.

כשקמיניץ מדבר על הצלת HOT הוא מדבר על גאוות יחידה ומיקוד בלקוח - צירופי מלים הנשמעים כמו סיסמאות ריקות במרבית חברות השירותים, אבל במקרה של HOT, לשעבר מונופול ממוקד בעצמו, מדובר בשינוי כיוון של ממש: "כשאתה בודק חברה שקולטת הרבה לקוחות אבל מאבדת יותר לקוחות במהירות גבוהה, אתה מגלה שאין רגישות לחוויית השירות ללקוח", הוא מסביר.

"אני מדבר גם על הלקוח הפנימי וגם על החיצוני. הלקוח החיצוני הוא מנוי הכבלים, והלקוח הפנימי הוא עובד החברה שצריך לקבל שירות מהמערכות הפנימיות. כשמוקדן מגיע לתחנה והאוזניה שלו מרופטת אחרי ארבע שנות עבודה, המשענת של הכיסא שבורה, ותוכנת השירות תקועה כי אין מספיק רישיונות, ואז הוא מקבל קריאה מלקוח שמתלונן על השירות בא לו להגיד ללקוח 'וואלה? לך לא נותנים שירות? בוא תראה מה אני עברתי כאן'".

אולי זה עניין של גישה, ואולי זו תקופת החסד שמעניקים הבנקים ובעלי המניות למנכ"ל החדש, אבל עובדי HOT גילו בראשונה שיש לחברת הענק כסף להחליף ציוד ישן ובלוי. לפתע החל מקרן השיקופיות שבחדר הישיבות לפעול, וחדר כושר משוכלל התגלה במרכז החברה שבו 1,500 עובדים.

ביקור בית

עם כניסתו החליף קמיניץ כמעט את כל צוות ההנהלה הבכירה של HOT. "האנשים שפרשו לא היו אנשים גרועים, אבל היה צורך באנשים חדשים כדי להביא לשינוי הרוח", הוא מנמק. אבל גם קמיניץ הבין שהבעיה המרכזית של HOT, בעיית השירות, אינה נפתרת בהחלפת סמנכ"ל זה או אחר. הבעיה היתה ביחידות הקצה - בתודעת הטכנאי, המוקדן ואיש המכירות, והיא חילחלה למעלה.

השינוי היה תלוי גם ביכולתם של המנהלים הבכירים יותר לדעת ולהבין את הבעיות שאתן מתמודדים אנשי השירות במוקדים ובבית הלקוח. קמיניץ החליט לאמן את החברה בשירות ולהחדיר תרבות חדשה בארגון הוותיק.

לפני כל ישיבת הנהלה התבקשו המנהלים לשבת במרכזי השירות ולהתרשם מהבעיות שבהן טיפלו המוקדנים באותו בוקר. ישיבות ההנהלה בבוקר היו נפתחות בדיון בתלונות שהתקבלו, ובדיווח על השינוי בזמן ההמתנה של לקוח למענה טלפוני. מנהלים נדרשו להצטרף אחת לחודש לאנשי מכירות ולטכנאים כדי ללמוד את הבעיות. קמיניץ עצמו נוהג להצטרף לאיש שירות המבקר בבית הלקוח, כשהוא מציג עצמו כאיש שירות מתלמד.

קמיניץ, הפתוח והנמרץ, מתאמץ להפגין מנהיגות אישית, מתכתב עם עובדי החברה באי-מיילים ויוצא לסיורי שטח תכופים. "אני מחדיר בעובדים את ההרגשה שאנחנו ווינרים ולא לוזרים", הוא טוען.

במסגרת אימוני השירות נדרשו עובדי יחידות בחברה להתגייס למבצעי שירות פנימיים. מחלקה אחת הוציאה את עובדי מוקד השירות בבאר שבע ליום כיף, ובינתיים שיפצה את האולם שממנו פעל המוקד. ביחידות השטח הוכרזו מבצעי "HOT פלוס", שבהם התבקשו אנשי השירות להעניק ללקוחות החברה שירות נוסף על השירות הרגיל שלו היא מחוייבת. מבצעים אלה נראים לא פעם כמשחקים שאינם משאירים את חותמם לאורך זמן, אבל משיחות עם עובדי החברה עולה כי הם עוררו את רוח הקרב של העובדים ושיפרו את תודעת השירות.

ב-HOT בטוחים שההשקעה בהון האנושי הניבה תשואה מיידית, ועם התוצאות קשה להתווכח. לקראת סוף 2006 פסקה הירידה במספר המנויים של החברה, בראשונה בשבע השנים האחרונות. עם זאת, קמיניץ מודה כי החברה טרם הגיעה לאיכות השירות הנדרשת לדעתו - והדרך עדיין ארוכה. "אנחנו עדיין לא מצוינים, אבל נהיה מצוינים", הוא מבטיח.

עם זאת, להפסקת הצניחה במספר המנויים היו גם גורמים נוספים: בהתאם לאסטרטגיה שנקבעה מראש, השתמשה HOT ב"מהלך" - חבילת טלוויזיה-טלפון-אינטרנט כדי לפתות מנויים חדשים ולמנוע נשירת ותיקים. מדיווחי החברה עולה שהכנסותיה ממנוי אינטרנט ממוצע הם כמחצית מהכנסותיה של בזק ממנוי ממוצע. מחיר תשתיות האינטרנט שמציעה HOT למנוי רגיל זהה או דומה מאוד למחיר שמציעה בזק. ואולם, לקוח הרוכש חבילת טלוויזיה מ-HOT מקבל את שירותי האינטרנט והטלפון בתוספת מחיר נמוכה בלבד.

HOT משתמשת בשירותי האינטרנט והטלפון כדי לסבסד את מנויי הטלוויזיה ולהגן על נתח השוק שלה. לחברת הלוויין אין תשובה שיווקית יעילה לחבילה המפתה. על-פי תקנות הפיקוח, אסור לחברת הלוויין לשתף פעולה באופן דומה עם בזק, מונופול הטלפוניה והאינטרנט.

יתרון שיווקי נוסף שבו זוכה HOT בתחרות הקשה מול בזק, הוא שירות הווידאו בהזמנה. שירות זה מאפשר לכל לקוחות HOT לקבל סרטים וסדרות למכשיר הטלוויזיה שלהם בלחיצת כפתור - במחיר השווה לשליש ממחירו של כרטיס קולנוע. לבזק יש טכנולוגיה המאפשרת לה להתחרות בשירות זה, אך משרד התקשורת אינו מתיר לה להפעיל אותו. כתוצאה מכך נהפכה HOT למונופול בתחום זה.

המחירים ימשיכו לעלות

עצירת הזליגה של המנויים לכיוונה של yes היתה הישג חשוב, שהביא גם לשיפור בנתוני הרווח התפעולי ולעמידה ביעדים שקבעו הבנקים לחברה כתנאי להסכמי המימון. אבל קמיניץ יודע שהתנאי לקיומה של החברה לטווח ארוך הוא שיפור הרווחיות והגדלת ההכנסות. בשנה האחרונה הזחילה HOT את מחיר השירות למעלה בשיעור של כ-7%. yes, השרויה גם היא במצוקת מזומנים ורווחיות, קלטה את האיתות ובמקום להפריע - כמצופה ממתחרה קשה - הגיבה בהעלאות מתונות משלה.

"אני מצפה שגם בשנה הבאה ימשיכו המחירים לעלות", אומר קמיניץ. הוא לא נוקב במספרים. די שהקורא רון אילון, מנכ"ל yes, יקרא ויתרווח בכורסתו. גם בשנה הבאה תתקיים תחרות בענף הטלוויזיה הרב-ערוצית, אבל היא לא תהיה על המחיר. כולנו - מנויי הלוויין והכבלים כאחד - נשלם את המחיר, שיתבטא ככל הנראה בתוספת של 5%-10%, תלוי בהמלצות אנשי הכספים והשיווק.

קמיניץ ממשיך גם במסע הארוך והקשה שבו החל קודמו, למען כיסוח המחירים של ספקי התכנים לערוצים שלו. בעבר טענו מנהלי הכבלים כי 40 הוא מספר הקסם, והוצאות התוכן צריכות להיות לכל היותר 40% מההכנסות של חברות הכבלים. בינתיים ירד השיעור ל-35%, אבל קמיניץ עדיין רועם: בעולם מגיע השיעור ל-18%-24% מההכנסות.

"אני לא פותח חוזים חתומים עם ספקים", מצהיר קמיניץ ורומז על התנהלות חברות הכבלים בעבר, כשחרב פשיטת הרגל היתה מונחת על צווארן. "אבל בכל פעם שחוזה מסתיים אני נכנס למו"מ ומצליח להוריד בין 30% ל-40% מהמחיר".

החוזה החדש לא נחתם לתקופה ארוכה, אלא לשנה בלבד. חוזים קצרי-טווח נחשבים סולידיים יותר, ובלבד שאין עלייה במחירי התוכן. נראה שנוכח החולשה הפיננסית של המתחרה העיקרית, חברת הלוויין, קמיניץ אינו נוטל על עצמו סיכון בלתי סביר.

אתה מנסה להוריד גם את דמי השכירות בפארק יקום?

"החוזה בפארק יקום הוא לטווח ארוך והיחסים עם אליעזר פישמן (המחזיק ב-14% מ-HOT וחברה בשליטתו משכירה לה את השטחים בפארק) הם כמו עם כל ספק אחר. אין כאן הנחות. עכשיו אנחנו מנהלים אתו מו"מ קשוח מאוד על המחירים הגבוהים שדורשים מאתנו על מקומות החנייה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

זעם ההמון

היחסים בין חברות הכבלים ובעלי המניות שלה מתגלים לא פעם כמורכבים. לאחד מבעלי המניות המרכזיים, "ידיעות אחרונות", אינטרסים רבים ולא תמיד תואמים בתחום התקשורת.

לפני כמה שבועות, למשל, נקלעה HOT למחלוקת עם ערוץ 5 שבבעלות אביב גלעדי בעניין העלאת שני ערוצי ספורט נוספים בתשלום. לכאורה היתה HOT אמורה לאפשר את העלאת הערוצים, במסגרת עסקה שבה היא שותפה בהכנסות מהמנויים שיתחברו לערוץ. אבל HOT התנגדה לעסקה, וחתמה על עסקה להעלאת שני ערוצים בתשלום של חברת צ'רלטון שבבעלות פנחס זהבי ואלי עזור. בענף התקשורת טוענים כי הפרשה אינה מנותקת לגמרי מהקשרים הטובים שיש לבעל השליטה ב"ידיעות", ארנון (נוני) מוזס, עם עזור.

מוזס מחזיק, באמצעות "ידיעות אחרונות", כ-17% ממניות הכבלים ונחשב לבעל מניות דומיננטי, לצד אליעזר פישמן ויצחק תשובה. "לבעלי המניות בחברת הכבלים אין כל מעורבות בניהול השוטף ואין לי קשר יום-יומי אתם, כמו שיש אולי מי שחושבים", מצהיר קמיניץ. "נוני לא היה מעורב בהחלטה הזו, והיא היתה מקצועית טהורה. חששנו שתוספת הערוצים בתשלום תגרום להעברת תכנים מבוקשים כמו משחקי כדורגל וכדורסל לערוצים בתשלום, בעוד שהערוצים הקיימים 5 ו-5+ ייובשו מתכנים מעניינים. בעבר כבר חטפנו תביעה ייצוגית, שנגמרה בפשרה, על העברת תכנים מערוץ 5 הנכלל בחבילה הבסיסית לערוץ 5+ המסופק בתשלום נוסף".

אבל אתם חברה מסחרית, נראה שכך תרוויחו יותר כסף.

"אולי בטווח הקצר נרוויח, אבל הלקוחות יפנו אלינו את כל הזעם. אוהד ספורט יכול כבר להגיע לתשלומים של 200 שקל בחודש אם הוא רוצה לראות את כל המשחקים המעניינים בליגות הכדורגל והכדורסל. גם בפרשת התשלום על משחקי המונדיאל הופנה אלינו חלק מהביקורת, אף שזו שהחזיקה בזכויות השידור ודרשה תשלום נוסף היתה בכלל חברת צ'רלטון".

היחסים בין HOT ובעלי מניותיה עשויים לקבל בקרוב תפנית. לאחר החגים יואץ המו"מ למכירת מניותיהם של הבנקים - לאומי, פועלים, דיסקונט והבינלאומי - המחזיקים ב-31% מ-HOT ומעוניינים למכור את חלקם. גם פישמן הכריז בעבר על נכונותו למכור, וכך למעשה עומדת השליטה בחברת הכבלים למכירה תמורת כ-300 מיליון דולר.

המועמד הטבעי לעסקה הוא יצחק תשובה, המחזיק כבר ב-16% מ-HOT ולכן יוכל להשתלט עליה בהשקעה נוספת של פחות מ-200 מיליון דולר. אבל תשובה הוא נושא ונותן ותיק, ובוודאי אינו מתכוון לגלות להיטות לעסקה שטרם סוכמה עקרונית. בעבר הביעו גם משקיעים זרים עניין בעסקה, אבל המגעים הראשונים מעולם לא הבשילו למו"מ מתקדם.

ההוצאה המשפחתית לטלוויזיה היא משמעותית, וזהו אחד הסעיפים שממשיכים להתייקר גם בעידן של אפס אינפלציה. אתה מרגיש בנוח עם זה?

"אני מרגיש מאוד בנוח עם העלאות המחירים ועם ההתנהגות שלנו יחסית לחברות התקשורת האחרות - וגם יחסית לחברות טלוויזיה במדינות אירופה. חשבון הטלוויזיה הרב-ערוצית למשפחה שווה בערך לחשבון סלולר אחד מתוך שלושה שמשלמת משפחה ממוצעת. אנחנו מדברים על חברה שסיימה את השנה בהפסד, כך שקשה להאשים אותנו שאנחנו מתעשרים על חשבון הציבור".

יש לכם עדיין 250 אלף לקוחות אנלוגים, שמקבלים שירות זול אבל מהווים מקור רווח. הם נכס או עול על החברה?

"זהו נטל. ביקשנו ממשרד התקשורת שוב ושוב לאפשר לנו להעביר אותם לשירות דיגיטלי ולהפסיק את השירות בטכנולוגיה הישנה, אבל לא קיבלנו אישור. הבעיה העיקרית היא שזהו מקור לגניבת סיגנל (התחברות בלתי חוקית לרשת הכבלים וקבלת שירות ללא תשלום). לא מדובר רק באנשים שנכנסים לדירה ומתחברים ללא תיאום אתנו לרשת.

"יש כבר קבלנים שמחברים לרשת שלנו ללא ידיעתנו. התחלנו לפעול נגדם באופן אגרסיווי ולהגיש תביעות. יש יישובים שבהם גילינו התחברות המונית לאינטרנט המהיר של הכבלים, לאחר שהמנויים גילו שהיא מאפשרת להם להתחבר ללא תשלום גם לשירות האנלוגי. גם את זה הפסקנו".

אתם מתנגדים לרשת הטלוויזיה הדיגיטלית-טריסטריאלית המאפשרת להקים רשת מתחרה בשידור באוויר. זה נראה כמו ניסיון לחסום תחרות ולפגוע בלקוחות.

"למרות התנגדותנו אישרו חמישה ערוצי טלוויזיה טריסטריאלית. אם תוקם רשת טריסטריאלית שתתחרה בנו, זה עלול לפגוע בנו קשה. אסור למדינה להתעלם מזה שיש פה רשת שנפגעה קשה מהחלטות הרגולטור והיא מפרנסת אלפי משפחות ומספקת ללקוחות שלה מסך מאוד איכותי במחיר מאוד נמוך".

קיבלתם היתר לפרסום סמוי, נראה לך הוגן שתורידו את דמי המנוי בתמורה להיתר?

"אין לנו היתר לפרסום סמוי אלא לתוכן שיווקי. אני חושב שאין מניעה שיאפשרו לחברות הכבלים לשדר פרסומות. ממילא יש בטלוויזיה הרב-ערוצית אפשרות לפרסום נישות שאינן קיימות בערוצים הכלליים. אבל הפרסום אינו צריך להיות סיבה להפחתת מחירים. השירות שלנו זול ואיכותי גם ככה, והרווחים מאוד מצומצמים".

בעבר חשבו שמיזוג חברות הכבלים יהיה פתח להקמת חברת ענק שתספק את כל שירותי התקשורת תחת גג אחד. בפועל אתם לא ממהרים להתמזג עם חברות לשיחות בינלאומיות או גישה לאינטרנט.

"על-פי חוק ההסדרים שאושר בכנסת אפשר להקים במדינה חברת סלולר וירטואלית, המשתמשת בתשתיות החברות הקיימות. הגשנו בקשה להקמת החברה, שתרכוש זמן אוויר באופן קמעוני מחברות הסלולר ותשווק טלפונים תחת המותג שלנו. נוכח הרווחיות הגבוהה של חברות הסלולר, נראה שזה יכול להיות מקור נוסף לרווחים.

"ל-HOT אין מגעים להתקשרות עם אחת החברות הקיימות, ואין לנו עניין בהתקשרות עם חברת שיחות בינלאומיות או גישה לאינטרנט".

ציפיות נמוכות

חדירתה של HOT לתחום הטלפוניה ותקשורת הנתונים נראית אטית, והחברה מתקשה עדיין להעניק למונופול של בזק תחרות של ממש בתחום זה. היא בוודאי לא מצליחה לפגוע בבזק באופן דומה לפגיעה של yes בחברות הכבלים.

HOT פתחה את השנה עם כ-200 אלף מנויים לשירותי הטלפון והכרזה על יעד שאפתני של 400 אלף מנויים. מאוחר יותר הנמיך קמיניץ את הציפיות לכ-300 אלף מנויים. עיקר מנויי הטלפון של HOT מגיעים מלקוחות שרכשו את שירותי הטלוויזיה של החברה ואתם את חבילת התקשורת של האינטרנט והכבלים. בהנחה שכמחצית מלקוחות הטלוויזיה מהווים לקוחות פוטנציאליים לחבילה המשולשת של HOT, יש הטוענים שהחברה קרובה למיצוי פוטנציאל השוק שלה.

רבים מלקוחות HOT ממשיכים להחזיק בקו בזק, שיתרונו העיקרי הוא פעולה גם במצב של הפסקת חשמל. בזק מזהירה לקוחות מבוגרים שמעבר ל-HOT לא יאפשר להם להפעיל לחצן מצוקה על הקו. בנוסף, השימוש בקו של HOT עשוי להתייקר אם היא תחליט לגלגל על המנוי את התשלום הנוסף (דמי השלמת שיחה) על שיחות למנויי בזק.

קמיניץ אינו מוכן להתחייב שלקוחותיו לא יחויבו בתשלום זה. אף שבתחילת דרכה הכריזה HOT על כוונה להתחרות בבזק גם בשוק העסקי - מקור הרווח העיקרי שלה - לא נרשמה עד כה הצלחה בתחום זה. איום נוסף על השוק הוא כניסתם של מפעילים קטנים לשירותי שיחות טלפון על גבי האינטרנט (VoB).

"קבעתי יעד מנויים מאוד אגרסיווי, אבל אני לא מוכן לפרט כאן את הנתונים", אומר קמיניץ. "יש לקוחות רבים שעוברים לטלפון של HOT גם ללא החבילה המשולשת. בעיית השיחות במצב של הפסקות חשמל אינה קשה כשלכולם יש טלפונים סלולריים. איום המפעילים הקטנים קיים, אבל גם חברות הסלולר ביקשו רישיונות להיכנס לתחום. גם HOT תפעיל שירותי שיחות על רשת האינטרנט".

נכשלתם בתחום הלקוח העסקי?

"HOT קבעה מלכתחילה שבתחום הטלפוניה היא פונה בעיקר לשוק הפרטי, ושם השקענו את מרבית המאמצים. אני לא יכול לומר אותו דבר בתחום תקשורת הנתונים והאינטרנט. בתחום זה עיבינו את המערך כשנכנסתי לתפקיד, אבל אני בודק כל עסקה לגופה. לא ניכנס לעסקות מפסידות בנימוק שהלקוח הוא 'אסטרטגי'".

יש לך בבית טלפון בזק, למקרה חירום?

"HOT, רק HOT".

________
דוד קמיניץ

גיל: 54

מצב משפחתי: נשוי+4

מקום מגורים: ירושלים

שכר ברוטו: 90 אלף שקל בחודש + אופציות בשווי כתשעה מיליון שקל

תפקידים קודמים: מנכ"ל נטקום, מנהל מל"מ, מנכ"ל ברק 013

עוד משהו: אוהב לרכוב על אופנוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully