וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר חסמה שירות SMS ממנויי גו נקסט

ערן גבאי

30.8.2001 / 14:49

מנכ"ל גו נקסט: "מופעלים עלי לחצים כבדים מפרטנר לניתוק השירותזוהי בריונות לשמה ופגיעה בחוק"; תוגש תלונה במשרד התקשורת וביחידת ההגבלים על פגיעה בתחרות אם החסימה לא תוסר

חברת פרטנר מבצעת החל מאתמול חסימות לשירותי ה-SMS המגיעים ממנויי חברת גו נקסט.

מנכ"ל גו נקסט, הרצל עוזר, אומר בתגובה לחסימה כי במידה שהחסימה לא תוסר לאלתר, תפנה החברה למשרד התקשורת ולממונה על ההגבלים העסקיים בתלונה על פגיעה בתחרות.

במהלך השבוע הודיעה גו נקסט כי היא מאפשרת למנוייה לשלול הודעות SMS למנויי פרטנר בלי יכולת לקבלת משוב. עוזר מגלה כי "גו נקסט מחוברת למעשה כבר יותר מחודש למנויי פרטנר. כל שרצינו זה להודיע על כך למנויים שלנו".

"פרטנר הוכיחה במעשיה כי לא טובת לקוחותיה עומדת מול עיניה וכי הסיבה שהם אינם מתחברים לפלאפון אינה טכנית, אלא נובעת משיקולים צרים אחרים", מסר עוזר. "זוהי בריונות לשמה, זלזול חמור של פרטנר בציבור לקוחותיה ופגיעה בחוק".

בגו נקסט מציינים כי פרטנר, המייחסת לעצמה ערכים של הגינות, כנות וחופש בחירה - מונעת מלקוחות את הזכות הבסיסית ליצור קשר עם חבריהם.

העברת SMS על פי ההסכם בין פלאפון לסלקום מתבצעת בחיבור בין ה-SMS center של שתי החברות דרך חברת ביניים, המהווה למעשה צד שלישי להתקשרות.

כך ניסתה פלאפון להתחבר גם למנויי פרטנר באמצעות צד שלישי (התחברות באמצעות אתרי אינטרנט).

לדברי הרצל עוזר, "פרטנר לא מעוניינת בשוק פתוח וטוענת על בעלות בנושא ה-SMS".

"מופעלים עלי החל מיום חמישי לחצים כבדים מגורמים בפרטנר, בדרישה לנתק את השירות לאלתר", אמר עוזר. "החל מאתמול בצהריים פרטנר חוסמים באופן גורף כל מפעיל בינלאומי שאנחנו מנסים לעבוד דרכו".

בנוגע לטענת פרטנר כאילו פלאפון לא יכולה להבטיח זמינות ורציפות השירות, אומר עוזר כי "השירות זמין ב-100%".

מדובר בשוק שטמון בו פטנציאל כספי רב - בשנת 2000 ההכנסות מ-SMS בעולם הגיעו ל-4 מיליארד דולר עם קצב גידול שנתי הנאמד ב-250%. על פי נתוני חברת סלקום מדובר כיום על 40-50 מיליון הודעות בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully