וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי המניות בבזק: גלברד לא ימשיך בתפקידו

ערן גבאי

22.4.2007 / 11:19

הדו"ח של הבודק החיצוני יורם דנציגר יפורסם ביום חמישי השבוע. הערכה: מנכ"ל בזק החדש לא יבוא משורות הקבוצה

בעלי השליטה בבזק עדיין לא שוחחו ביניהם בעניין זהותו של מחליף אפשרי למנכ"ל בזק, יעקב גלברד. בקרב בעלי השליטה בחברה קיימת הבנה כי גלברד לא יוכל להמשיך בתפקידו לאחר יום חמישי הקרוב, אז ידווח הבודק החיצוני, עו"ד יורם דנציגר, על ממצאי הדו"ח הסופי לבדיקת הפרשות החשבונאיות בבזק.

מקורבים לבעלי השליטה בבזק מציינים כמה שמות של מועמדים שעשויים להחליף את גלברד, ביניהם שני מנכ"לי החברות הבנות: אבי גבאי מבזק בינלאומי ורון אילון מ-yes. כמו כן, יש מי שמזכיר את המשנה למנכ"ל בזק והמנכ"ל הזמני של החברה, איקה אברבנאל, כמי שעשוי לתפוס את מקומו של גלברד.

בין רשימת המועמדים להחליף את גלברד מתוך קבוצת בזק בולטת אי הכללתו של מנכ"ל החברה הבת הגדולה ביותר פלאפון, גיל שרון. הסיבה לכך היא, ככל הנראה, העובדה שפרשת אי מחיקת הציוד בפלאפון הסתמנה כחמורה ביותר בין הפרשות שנבדקות על ידי דנציגר. דו"ח הביניים של הבודק החיצוני של בזק חשף תמונה עגומה בהקשר זה. עם זאת, על פי הידוע כעת, לא צפוי שרון להיות מעורב בה.

על פי הדו"ח, היתה פלאפון חייבת לבצע הפחתה על הציוד הישן של מוטורולה בהיקף של 317 מיליון שקל כבר ב-2003. אי ההפחתה היא טעות חשבונאית. יתרה מכך, נקבע בדו"ח כי למרות שהטעות החשבונאית נחשפה כבר בתחילת נובמבר 2006, מידע זה הובא לידיעת רואי החשבון המבקרים של פלאפון KPMG סומך חייקין רק ב-18 במארס 2007. כך חלפו להם כמעט 5 חודשים מרגע שהחברה ובכיריה ידעו על הצורך בביצוע ההפחתה ועד שהעירו את תשומת לב רואי החשבון לכך. דנציגר מתכוון להתייחס באריכות לפרשת פלאפון בדו"ח הסופי.

מחפשים מחליף

למרות שמות המועמדים מתוך קבוצת בזק להחליף את גלברד, ההערכה היא כי מנכ"ל בזק החדש לא יבוא משורות הקבוצה. נכון לעכשיו, קיימים גם שני מועמדים חיצוניים למשרה עמם כבר התנהלו שיחות גישוש ראשונות. העיסוק בחיפוש אחר מחליף למנכ"ל גלברד והעובדה שהשמות למחליפיו מגיעים מתוך הקבוצה עצמם, כשאת חלקם מינה גלברד בעצמו לתפקיד, מקשה מאוד על תפקודה של הקבוצה בימים אלה, כשהחלטות מהותיות נדחות.

הדו"ח הסופי של דנציגר עשוי לערער גם את מעמדו של יו"ר בזק, דב ויסגלס. הערכות כאילו כבר התבצעה פנייה למשה הבא כמי שעשוי להחליף את ויסגלס מוכחשות בתוקף. הבא עצמו אומר היום כי "לא היתה אלי פנייה". אילו נעשתה פנייה מצד בעלי השליטה בבזק להבא, הרי שיש בכך טעם לפגם. הבא חבר כיום בוועדת גרונאו שצפויה להגיש בחודשים הקרובים את מסקנותיה בעניין מדיניות הרגולציה החדשה בשוק התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully