וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור השעיית הירשזון: חשש ממינוי רמון

טל לוי

22.4.2007 / 11:33

כך מפי פקידים בכירים באוצר. מתכוונים להמשיך ברפורמות המבניות כמו מס ההכנסה השלילי והעלאת שווי השימוש לרכב

"זה המשבר הגדול ביותר שהיה באוצר ב-15 השנים האחרונות", כך אמר הבוקר בכיר ותיק בדרג המקצועי באוצר. שר האוצר, אברהם הירשזון, הודיע הבוקר לראש הממשלה, כי הוא משעה את עצמו מתפקידו עקב החקירה נגדו בחשד למעילה.

"יש כאן אווירת נכאים ובושה שלא ראיתי הרבה זמן. אווירת 'ידענו שזה יגיע'", אמר מקורב לאוצר. בכירים אחרים באוצר ציינו כי המינוי של הירשזון היה "מינוי אולמרטי טיפוסי של חברים. לא היה לו שום יתרון יחסי והוא לא חתום על שום מהלך פרי יוזמתו".

רמון ינהיג מדיניות אחרת

חוק יסוד הממשלה קובע כי אם תופסק כהונתו של שר מחמת עבירה תמנה הממשלה מחליף לתקופה של 3 חודשים ולאחר מכן יוחלט על מינוי קבוע. באוצר קיימת דריכות רבה בנוגע לשאלה מי ימונה כמחליפו של הירשזון והחשש הגדול הוא ממינוי של חיים רמון לתפקיד. רמון אמנם מרצה עכשיו 120 ימי עבודות שירות בחוות הסוסים הטיפולית אולם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בוחן את מינוי כמחליף.

בפקידות הבכירה חוששים ממינויו של רמון לאחר שהתנגד לשימוש שעשו באוצר בעודפי הכסף שנותרו בסוף השנה. באוצר החליטו להשתמש בכסף במטרה להקטין את החוב הלאומי ואילו רמון ביקש להשתמש בכסף ולא להעבירו לכיסוי החוב.

בדרג המקצועי באוצר חוששים כי בשל מעמדו הפוליטי החלש של אולמרט והתמיכה הדלה לה הוא זוכה הוא צפוי להסכים לדעתו של רמון כי "יש לפתוח את הקופה" ולשפר את תדמית הממשלה - דבר שיגיע על חשבון הדברים הטובים ושיפור מעמדה של ישראל בשנתיים האחרונות.

הרפורמות המבניות על טייס אוטומטי

אחת השאלות החשובות הן מה קורה בשלב זה ובמיוחד מה קורה עם הרפורמות עליהן עבדו באוצר בשנה האחרונה כמו מס ההכנסה השלילי, הנהגת פנסיה חובה והעלאת שווי השימוש ברכב.

"ההחלטה על הרפורמות כבר התקבלה וחלקן עברו בקריאה ראשונה. באוצר כבר היקצו את המשאבים הדרושים וכעת יש להמשיך רק בהליך הפורמלי, כך שכל המהלכים הללו כבר נמצאים על טייס אוטומטי" אומר מקורב לאוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully