וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: סאן מיקרוסיסטמס צונחת ב-15% ומובילה את המגמה השלילית

יהודה שויצר

30.8.2001 / 17:18

מניית קורנינג נופלת ב-11% לאחר שהודיעה על קיצוץ נוסף בכוח האדם; מניית מיקרוסופט יורדת ב-2.2%

ירידות שערים נרשמות במדדים המובילים בוול סטריט, על רקע מכת אזהרות הרווח שניתכה אמש לאחר המסחר על הבורסות. את הירידות מובילה היום מניית סאן מיקרוסיסטמס , שצוללת ביותר מ-15%. לאווירה השלילית תורמים גם נתוני הצריכה הפרטית בארה"ב שפורסמו שעה קלה לפני פתיחת המסחר.

הצריכה הפרטית בארה"ב צמחה ביולי בקצב האיטי ביותר מזה 9 חודשים, בעוד ההכנסות הפנויות רשמו עלייה, בעידוד החזרי המס שנשלחו במסגרת תוכנית קיצוצי המסים של ג'ורג' בוש. מנתוני משרד המסחר האמריקאי עולה כי ההכנסות הפנויות עלו ב-0.5% ביולי לשיעור שנתי של 8.786 טריליון דולר, העלייה הגדולה ביותר מאז עלייה של 0.6% בדצמבר 2000.

הצריכה הפרטית, שהיתה עד לאחרונה אחד מעמודי התווך של הכלכלה בארה"ב, צמחה ביולי ב-0.1% בלבד לקצב שנתי של 7.085 טריליון דולר, הצמיחה הנמוכה ביותר מאז צמיחה של 0.1% באוקטובר שנה שעברה.

סאן צוללת לאחר אזהרת רווח

סאן מיקרוסיסטמס מאששת את התחזיות העגומות ומפרסמת אזהרת רווח לרבעון הנוכחי. החברה הודיעה אמש כי ככל הנראה תדווח על הפסד ברבעון הנוכחי, לעומת תחזיות לרווח של 2 סנט למניה. מניות החברה צוללות כעת ב-15%.

יצרנית הסיבים האופטיים קורנינג (סימול GLW) ממשיכה לקצץ במלוא המרץ. החברה הודיעה אמש על פיטורי 1,000 עובדים נוספים על רקע ההאטה בעסקי הטלקום. זהו גל הפיטורים השני מתחילת החודש, כאשר לפני שבועיים פיטרה החברה 900 עובדים. מניות החברה יורדות עתה ב-11%.

קורנינג מושכת עימה מטה את יתר מניות האופטיקה. לוסנט יורדת ב-3%; נורטל רושמת ירידה של 2% ואלקטל (סימול ALA) הצרפתית נחלשת ב-1.2%.

צ'ארלס שוואב (סימול SCH), הברוקר המקוון המוביל בארה"ב, הודיע על פיטורי 2,400 עובדים. הברוקר ציין כי הפיטורים, בהיקף של 11% מכוח העבודה שלו, נובעים מהירידה החדה בהיקפי המסחר. מניות הברוקר יורדות עתה ב-1%.

הנציבות האירופית, הגוף הממונה על שמירת התחרות ההוגנת באיחוד האירופי, ציינה כי בכוונתה לחקור האם ענקית התוכנה מיקרוסופט עברה על החוק בכך ששילבה את נגן המדיה, "מדיה פלייר", כחלק בלתי נפרד מתוכנת חלונות. מניות החברה יורדות ב-2.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully