וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות חדות עם ההודעה על קיצוץ הריבית: מדד ה-techMARK בשפל היסטורי

יהודה שויצר

30.8.2001 / 16:05

אורנג' עולה ב-5.5% לאור עלייה חדה ברווחיות; נוקיה יורדת ב-5% ומושכת עמה את מניות ציוד התקשורת מטה

ירידות השערים בשוקי ההון באירופה התחזקו עם ההודעה על קיצוץ נוסף של 0.25% בריבית בגוש היורו. בפרנקפורט יורד מדד הדקס ב-1.6% על רקע חולשה במניות הטכנולוגיה; בפאריס יורד ה-CAC 40 בשיעור דומה, ובלונדון יורד ה-FTSE ב-0.7%. מדד הטכנולוגיות בלונדון, ה-techMARK, מאבד 2.2% ויורד לשפל של כל הזמנים.

הבנק המרכזי של אירופה קיצץ את הריבית בגוש היורו ב-0.25% לרמה של 4.25%. ה-ECB החליט להיכנע למכבש הלחצים שהופעל עליו, ולחרוג ממדיניות הריבית הנוקשה. עם פרסום ההודעה, היורו התחזק מול הדולר והין, ונסחר כעת בשער של 91.09 יורוסנט לדולר.

פראנס טלקום מתחזקת

פראנס טלקום שוברת את מעגל הירידות ועולה ב-0.5%, לאחר שדיווחה כי רווחיה על בסיס EBITDA עלו ב-14% והסתכמו ב-5.5 מיליארד דולר במחצית השנה הראשונה. חטיבת הסלולר של פראנס טלקום, אורנג', עולה ב-5.5% לאחר שדיווחה על עלייה של 122% בהכנסות ל-6.1 מיליארד דולר. מספר מנויי אורנג' האמיר ל-35.5 מיליון ב-30 ביוני, עלייה של 128% ביחס לתקופה המקבילה. בשורת הרווח, על בסיס EBITDA, הכפילה אורנג' את רווחיה ל-1.5 מיליארד דולר.

מניות ציוד התקשורת והשבבים רושמות ירידות על רקע אזהרת הרווח של AMD מאמש. ST הצרפתית יורדת ב-2.4%; אינפיניון רושמת ירידה של 2.7%. ARM הבריטית מאבדת 4% וסימנס רושמת ירידה של 2%.

קבוצת הבנקאות הבריטית, לוידס, הודיעה היום כי תקצץ ב-500 משרות על רקע ההאטה בהיקף פעילות הבנק. החברה ציינה כי הקיצוצים ייערכו במסגרת של פרישה מוקדמת בהתנדבות. מניות הבנק יורדות ב-1.7%.

חברת התעופה השווייצית, סוויסאיר, רושמת ירידה של 0.3%, לאחר שדיווחה על הפסד נקי של 233 מיליון פרנקים שווייצים. החברה גם הודיעה כי תקצץ ב-1,000 משרות, וכן תקצץ ב-5% את כוח האדם בהנהלת החברה.

מניות יצרנית רשתות הטלקום הבריטית ספירינט נופלות ב-20%, לאחר שדיווחה על הפסד לפני מס של 243 מיליון ליש"ט. החברה גם פירסמה תחזית עגומה להמשך השנה.

יצרניות ציוד התקשורת נופלות

נוקיה יורדת ב-5% למרות הודעתה כי זכתה במכרז להקמת רשת סלולר בטכנולוגיית הדור השלישי (3G) לחברת יורופוליטן השוודית, החברה הבת של וודאפון. נוקיה לא סיפקה פרטים פיננסיים על העסקה. "נוקיה תהיה ספקית רשת התקשורת, וכן תספק לחברה שירותי תמיכה ותחזוקה לרשת", מסרה נוקיה בהודעה. במסגרת העסקה תקים נוקיה את תשתית הרשת וכן תספק את כל הציוד הנדרש. החברה ציינה כי רשת התקשורת תכסה כ-30% משטחה של שוודיה.

בכיר באריקסון אמר היום כי החברה אינה רואה עדיין סימני התאוששות בשוק. בכוונת החברה להמשיך לנקוט בצעדי התייעלות, במסגרת תוכנית הארגון מחדש הנמצאת, לדבריו, בשלביה המוקדמים בלבד. אריקסון, שרושמת הפסדים כבדים כבר תקופה ארוכה, נמצאת בעיצומו של מהלך אגרסיווי שנועד להשיב אותה למסלול הרווחיות. מניות החברה יורדות ב-2.6% .

הפסדי ספקית האינטרנט האיטלקית טיסקאלי הצטמצמו ב-39% ברבעון השני של השנה, ביחס לרבעון הראשון. החברה דיווחה כי הפסדיה על בסיס EBITDA ירדו ל-57 מיליון דולר ברבעון השני. למרות הירידה בהפסד, הוא עדיין גבוה פי 2 מהתחזיות המוקדמות, ומניות החברה יורדות ב-2.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully