וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר: ההפסדים בפועלים השקעות הובילו להפסד של 7.3 מיליון שקל ברבעון השני

אילן מוסנאים

30.8.2001 / 18:58

לעומת רווח של 11.1 מיליון שקל ברבעון המקביל; בסיכום מחצית השנה החברה הפסידה 29 מיליון שקל; לידר השקיעה היום עוד 10 מיליון שקל בב.ס.ר אירופה

השורה התחתונה של לידר , מקבוצת שרם פודים קלנר , נפגעה מההפסדים שרשמה החברה הנכדה פועלים השקעות - 18.2 מיליון שקל, שהוביל את החברה הבת אורדן להפסד של 20 מיליון שקל.

חלקה של לידר בהפסד זה הסתכם בכ-15 מיליון שקל. בסיכום ששת החודשים שפתחו את השנה הסבה אורדן (שסבלה בתקופה מההאטה בפעילות בארץ ובשווקים הכלכליים בעולם ומהמשבר בשוקי ההון) ללידר הפסד של 34.8 מיליון שקל, מתוך הפסד של 48 מיליון שקל שעליו דיווחה אורדן.

את ההפסדים בגין אורדן מיתנו מעט הפעילויות של קמור , שסיימה את הרבעון ברווח של 9 מיליון שקל - שהניב ללידר רווח של 2 מיליון שקל, ולידר טק , שבמהלך הרבעון השני מימשה את מניותיה בקארד גארד בתמורה ל-13.4 מיליון שקל. לידר טק סיימה את הרבעון עם רווח של 8.6 מיליון שקל ותרמה לשורה התחתונה של לידר סכום של 7.5 מיליון שקל.

החזקה של כ-26% ממניות ב.ס.ר אירופה

הכנסות החברה ברבעון השני (במאוחד) הסתכמו ב-280.6 מיליון שקל - נמוך מעט מההכנסות ברבעון המקביל. בסיכום החצי הראשון של השנה נרשמה ירידה חדה יותר של כ-30% בהכנסות החברה, שהסתכמו ב-471.2 מיליון שקל, לעומת 661.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה. השפעת הרבעון הראשון החלש ניכרת גם בשורה התחתונה, שבששת החודשים שפתחו את 2001 הוכתרה בהפסד של 29 מיליון שקל, לעומת רווח של 54.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

החברה לא נרתעת מהמצב הבעייתי בשוק ההון ובתקופה האחרונה העמיקה את החזקותיה בחברות המוחזקות, ובין היתר, רכשה (ישירות) במהלך הרבעון 2.1% ממניות פועלים השקעות. בתקופה שמסוף יוני ועד היום פעלה לידר בשוק ורכשה 1% נוסף ממניות פועלים השקעות.

בנוסף, מסרה החברה בדו"ח כי חתמה היום על הסכם להשקעה של עוד 10 מיליון שקל באיגרות חוב של חברת ב.ס.ר אירופה , המבצעת השקעות נדל"ן במזרח אירופה. לידר החזיקה ב-17% ממניות ב.ס.ר בגין השקעה של 21 מיליון שקל שהשקיעה בחברה בעבר וכעת תחזיק בכ-26% ממניותיה (בדילול מלא).

ירידה משמעותית בפעילות בשוק ההון

החברה מדווחת על ירידה גם בפעילותה של חברת לידר הנפקות (שבבעלותה המלאה), שבתקופת הדו"ח היתה מעורבת ב-3 הנפקות - מספר הנמוך ב-50% מההנפקות בהן השתתפה החברה במחצית הראשונה של 2000. ההכנסות של החברה מפעילות שירותי ייעוץ, חיתום, הפצה וניהול ניירות ערך הסתכמו בתקופת הדו"ח ב-5.3 מיליון שקל לעומת כ-24.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

לידר הינה זרוע ההשקעות של קבוצת שרם פודים קלנר ועיקר פעילותה מתבצע באמצעות החברה הבת אורדן (72.5%), שמחזיקה ב-50.02% ממניות פועלים השקעות. על המניות בהן מחזיקה האחרונה ניתן למנות את הזרע ג'נטיקס , אורלייט תעשיות , קונרס טכנולוגיות, אופיר אחזקות וקלדש אחזקות. החזקה בולטת נוספת של פועלים השקעות היא פועלים תקשורת , שבין ההשקעות הבולטות בתיק שלה ניתן למצוא את חברות התקשורת רשת, פרטנר , YES, אראל תקשורת ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully