וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי אלכסנדר למען ילדי נמיביה

שירלי יום-טוב

23.4.2007 / 22:01

יומיים לפני הדיון בהסגרתו של מנכ"ל קומברס לשעבר לארה"ב, הודיע אלכסנדר על מלגות לילדים נמיבים, בעידוד משרד החינוך המקומי

יומיים לפני פתיחת הדיונים בנוגע להסגרתו מנמיביה לארה"ב, נוקט קובי אלכסנדר בצעד נוסף כדי להתקרב אל לבם של הנמיביים. המייסד והמנכ"ל לשעבר של חברת יעניק מלגת לימודים על שמו ועל שם רעייתו, חנה, בסך של 150 אלף דולר נמיביים - כ-21 אלף דולר אמריקאי.

"The Namibian", העיתון הנפוץ ביותר בנמיביה, דיווח היום כי ההכרזה על המלגה לוותה בהודעה ארוכה לעיתונות של משרד החינוך הנמיבי בסוף השבוע האחרון, בה פורטו מעלותיו הרבות של אלכסנדר ותרומתו לנמיביה, אליה הוא נמלט באוגוסט האחרון מפני כתב אישום חמור במעורבותו בפרשת ה"בקדייטינג" של אופציות בקומברס - שינוי רטרואקטיבי, האסור בחוק, של מועדי הקצאת אופציות כדי למקסם את הרווח המתקבל בעת מימושן.

אלכסנדר מביא עמו ניסיון עסקי נרחב, כמייסדה של קומברס טכנולוג'י, והוא היה הכוח המניע מאחורי הענקת מאות מלגות לסטודנטים ישראלים מאזורים מרוחקים", נכתב בהודעה לעיתונות. "אלכסנדר נלהב מאוד ביחס לנמיביה ולתושביה, ובהמשך להשקעות רבות שהוא מתכנן לבצע בנמיביה, בגובה 100 מיליון דולר נמיבי (כ-14 מיליון דולר אמריקאי) בחמש השנים הבאות, הוא מתחייב גם להשקעה בחינוך".

אלכסנדר, בן 54, אולי מצליח לקנות אהדה בקרב גורמי ממשל בנמיביה, אך מהטון העולה מהכתבה ב-"The Namibian" עולה ביקורת ברורה ומפורשת. "אמנם הרקע הטכנולוגי והעסקי של אלכסנדר זוכה לשבחים, אך הודעת משרד החינוך אינה מזכירה את הנסיבות שהביאו אותו לייסד את הפעילויות הללו בנמיביה, וגם העובדה שהוא נמלט מהחוק, או שהוא עומד בפני דיונים בנוגע לבקשת הסגרה לארה"ב - אינה מוזכרת", כתבה ג'ין סתרלנד.

עוד נכתב כי "בנוסף לתזמון המושלם של ההכרזה על המלגה, הוצב שלט ענק באחד הרחובות הראשיים של וינדהוק, המהלל ומשבח את פעולותיו של אלכסנדר במדינה".

פרשת הבקדייטינג

נגד אלכסנדר הוגש באוגוסט האחרון בניו יורק כתב אישום ובו למעלה מ-30 עבירות הכוללות מרמה ואף ניסיון למתן שוחד כדי להתחמק מאישום בפרשת ה"בקדייטינג". בכתב האישום נטען כי אלכסנדר הרוויח כ-6 מיליון דולר לפחות משינוי מועדי הענקת האופציות. כתב האישום נגד אלכסנדר ושני בכירים נוספים לשעבר בקומברס, היה אחד הראשונים שהוגשו בארה"ב בנושא בקדייטינג של אופציות - כיום נחקרות כ-100 חברות בנושא זה - וגם אחד החמורים שבהם.

בקיץ קבע אלכסנדר לו ולמשפחתו מקום מגורים חדש: הוא מתגורר מאז בווילה יוקרתית במועדון הקאנטרי קלאב הנמצא בפאתי בירת נמיביה, וינדהוק.

הדיונים ביחס להסגרתו של אלכסנדר לארה"ב צפויים להתחיל ביום רביעי הקרוב. איש אינו יודע כמה זמן הם יימשכו, אך גורמים במשטרת נמיביה ואף בשגרירות האמריקאית במדינה העריכו לפני מספר חודשים כי הם צפויים לארוך זמן רב, ייתכן אפילו שנים.

למרות הביקורת העולה בעיתונות הנמיבית, נראה שמאזני הצדק הנמיביים נוטים דווקא לכיוונו של אלכסנדר, שידע לפרוט במהלך שמונת החודשים שחלפו על מיתרי ליבם של גורמים בשלטון.

עם השקעות בסכומים גדולים בפרויקטים שונים במדינה, ביניהם פרויקט נדל"ן למעוטי יכולת, וכישורים עסקיים שאי אפשר לערער עליהם, אלכסנדר עשוי להשתלב היטב במדינה, המשוועת לכישורי ניהול והשקעות זרות לפיתוח המדינה. נמיביה גם ידועה כמדינה שאינה עומדת בדום מתוח עבור ארה"ב. זאת ועוד, מקרה אחר בו התבקשה נמיביה להסגיר אזרח זר, הסתיים לפני מספר חודשים בסירוב להסגרתו. אמנם מדובר היה באזרח גרמני, אך גם הוא היה מבוקש בגרמניה בקשר לעבירות פיננסיות, בהן העלמת מס. לאחר ארבע שנים ארוכות של דיונים, סירבה נמיביה להסגירו והוא חי כיום כאזרח המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully