וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי חינם מחרימה את פרוקטר אנד גמבל

גלי ברגר

25.4.2007 / 3:22

הורידה את מוצריה מן המדפים. בעלי חצי חינם מצפה שהספקים ישתתפו במלחמת המחירים שהוא מנהל מול הרשתות המתחרות

עוד סכסוך מסחרי בין בעלי חצי חינם, זכי שלום, לספק: מוצרי פרוקטר אנד גמבל, חברת מוצרי הצריכה הגדולה בעולם, נעדרים ממדפי הרשת זה חודש וחצי - כך נודע ל-TheMarker. לפרוקטר אנד גמבל מוצרים מובילים בשוק - בהם חיתולי פאמפרס, אבקת הכביסה אריאל, שמפו הד אנד שולדרס ופנטיין, נוזל הכלים פרי ועוד. מוצרי ההיגיינה של פרוקטר - אולווייז ואולדייז - נמצאים ברשת מכיוון ששלום מייבא אותם בעצמו במקביל.

אין זה הסכסוך המסחרי הראשון של זכי שלום עם ספק. כשזוגולובק העלו את מחירי המוצרים לפני כחצי שנה ירדו גם הם מהמדפים - וזוגלובק איבדה את הבלעדיות שהיתה לה בתחום הנקניקים ברשת. באחרונה נפתר סכסוך זה.

מלחמת מחירים

ספקים נוספים מספרים כי לא פעם הם אינם מצלחים להגיע להסכמה על תנאי הסחר ומוצריהם יורדים. הפעם מדובר בסכסוך ממושך עם אחת החברות הגדולות והמובילות במשק. היעדר המוצרים מהמדפים גורם נזק הן לחברה, שכן לחצי חינם נתח שוק של כ-5%, והן לחצי חינם - שכן צרכנים נאמנים למוצרים האלה. לדברי מקורות בשוק, שלום מצפה שהספקים ישתתפו במלחמת המחירים שהוא מנהל מול הרשתות המתחרות באזורי ירקונים וראשון לציון, בהם ממוקמים סניפי חצי חינם, ואינו רוצה לספוג בעצמו את הורדות המחירים, דבר שאינו מקובל על ספקים רבים.

בנוסף, חצי חינם מתפקדת גם כסיטונאית המוכרת לקמעונאיים קטנים ורוכשת יותר מוצרים משהיא מוכרת בסניפיה. הספקים מצידם מבקשים לקבוע את תנאי הסחר לפי המכירות ברשת - ולא לפי כלל הכמות שקונה שלום.

מפרוקטר אנד גמבל נמסר כי החברה אינה מתייחסת להסכמים מסחריים. לא ניתן היה להשיג את תגובת חצי חינם לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully