וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעו"ף הוסיף 0.5% וננעל בשיא

טל לוי

25.4.2007 / 17:26

אפריקה השלימה זינוק של 57% מתחילת השנה. ירידות במניות הבנקים. מניית לייפווייב התאוששה בעלייה של 13%

המדדים המובילים בבורסת תל אביב ננעלו היום בעליות שערים: מדד המעו"ף הוסיף 0.5% וננעל ברמת שיא של 1,061.93 נקודות, ומדד ת"א 100 עלה ב-0.6% וננעל בשיא של 1,063.04 נקודות. מחזורי המסחר היו גבוהים והסתכמו ב-2.2 מיליארד שקל. העליות במדדים המובילים הגיעו בעיקר ממגזר הנדל"ן, שעלה בשיעור ממוצע של 2.2%, ולמרות ירידה של 1% במדד מניות הבנקים.

ביום ראשון הוריד בנק ישראל את הריבית ב-0.25% לרמה של 3.75%. כעת, נמוכה הריבית בישראל ב-1.5% מהריבית הנהוגה בארה"ב. הורדת ריבית מיטיבה בדרך כלל עם הבורסה, שכן המשקיעים הזוכים לריבית נמוכה עבור פקדונות, מחפשים אפיקים רווחיים יותר - ובראשם הבורסה.

בבנק ההשקעות מורגן סטנלי סבורים כי "הורדת הריבית לא תביא לתיקון מיידי בשער חליפין", כלומר לחיזוק הדולר, שכן התחזקות השקל היא תוצאה של שיפורים במבנה הכלכלה ושל שינויים מבניים, כך שמדובר בנתון שאין לו קשר ישיר לגובה הריבית.

ביום חמישי נודע כי שר האוצר, אברהם הירשזון, השעה עצמו למשך שלושה חודשים בעקבות פרשות המעילה לגביהן הוא נחקר. השוק, שלא הושפע מההשעיה, כנראה הבין כבר קודם לכן כי לאור החשדות לכאורה, הירשזון לא ימשיך בתפקידו.

העליות בתל אביב נשענות גם על העליות ברחבי העולם: ביום שישי רשמו המדדים בוול סטריט שיא של שש שנים לאחר שהמדדים באירופה רשמו שיא דומה ביום רביעי האחרון. עם זאת, ביומיים שלאחר מכן נסחרו מדדי וול סטריט ביציבות עם נטייה לירידות קלות בלבד. בבורסות אירופה נרשמו ירידות משמעותיות מעט יותר.

הירידות הקלות בארה"ב נובעות משני נתונים גרועים שפורסמו. הראשון - מכירות בתים קיימים בארה"ב, שנפלו בחודש מארס ב-8.4%, הירידה החדה ביותר זה 18 שנים, לקצב שנתי של 6.12 מיליון בתים. זהו הקצב הנמוך ביותר זה קרוב לארבע שנים. הגורם השני הוא מדד בטחון הצרכנים, שירד באפריל זה החודש השלישי ברציפות לרמתו הנמוכה ביותר זה שמונה חודשים על רקע חשש מפני התייקרות מחירי הדלק וגידול במספר לווי המשכנתאות שלא יצליחו לעמוד בתשלומים. עם זאת, הבורסות בארה"ב המשיכו לטפס לשיא גם לאחר שבחודשיים האחרונים קרסו מספר בנקים המעניקים משכנתאות ללווים מסוכנים.

נתוני המקרו הגרועים שפורסמו בארה"ב גררו אתמול גם ירידות באירופה, שכן ארה"ב היא שוק היצוא הגדול ביותר של אירופה. סיבה שנייה שגררה ירידות באירופה היא ירידות חדות בבורסת מדריד בשל חשש ממשבר בשוק הנדל"ן, לאחר שמחירי הבתים בספרד זינקו ב-270% בתוך עשור, והחשש שמא המשבר יתפשט למדינות נוספות. היום נסחרות בורסות אירופה ביציבות עם נטייה לעליות קלות.

גיוון אימג'ינג בדרכה למזרח

קטר העליות של תל אביב היה היום מדד מניות הנדל"ן שהוסיף 2.2% והשלים בכך עלייה של 24.6% מתחילת השנה. את העליות הובילה מניית אפריקה, שזינקה ב-4.9% והשלימה בכך נסיקה של כ-57% מתחילת השנה. אפריקה ישראל צפויה להנפיק את פעילות הנדל"ן ברוסיה בבורסה בלונדון בשבוע הבא. מנייה נוספת שנהנית מההנפקה הקרובה היא כלכלית ירושלים, שהוסיפה 4.8% והשלימה זינוק של 62% מתחילת השנה. כלכלית פועלת גם היא ברוסיה, ומתן תג מחיר לנכסיה של אפריקה - משליך על שווי נכסיה.

עוד במגזר הנדל"ן: אלרוב, שבשליטת אלפרד אקירוב, הוסיפה 5.6% לאחר שהחברה הבת, אלרוב נדל"ן, הודיעה כי תמכור את קניון השרון בנתניה תמורת 344 מיליון שקל, וברווח של כ-140 מיליון שקל. באלרוב נדל"ן מציינים כי הקניון הניב דמי שכירות של 26.1 מיליון שקל ב-2006. את קניון השרון תרכוש חברת מנופים, שבשליטת אברהם נניקשוילי וג'קי בן זקן. אלרוב נדל"ן זינקה 10% ומנופים עלתה 10% גם היא.

נכסים ובניין, שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר ואלקטרה של גרשון זלקינד, הפועלות ביחד בפרויקטים בהודו ובגרמניה, הודיעו כי הן נכנסות לראשונה לאוקראינה בפרויקט ענק של מיליארדי דולרים. החברות חתמו על מזכר הבנות לרכישת מספר מתחמים בהיקף של מעל כ-2,000 דונם באיזורים שונים במדינה. נכסים הוסיפה 3.1% ואלקטרה עלתה 2.1%.

מניות הבנקים הן שהעיבו היום על המסחר: מניית הפועלים איבדה 1.8% ולאומי ירדה 1.1%. טבע איבדה 0.7%.

מניית לייפווייב התאוששה בעלייה של 13%, לאחר שקרסה ב-77% תוך 3 ימי מסחר. המניה, שהונפקה במחיר של 9 שקלים, זינקה תוך 4 חודשים ב-900% למחיר של כ-90 שקל למניה, ששיקפו שווי של כמיליארד שקל לחברה. מחירה של המניה עומד כעת על 24.22 שקלים, המשקפים לחברה שווי של 275 מיליון שקל.

גיוון אימג’ינג, שבשליטת קבוצת אי.די.בי, הוסיפה 5.9% לאחר שהודיעה כי גלולת הצילום PillCam קיבלה אישור לשיווק ממשרד הבריאות, העבודה והרווחה ביפאן. גלולת PillCam, אשר משמשת לאבחון בעיות במערכת העיכול ובמעי הדק, תשווק ביפאן באמצעות החברה הבת שהקימה גיוון אימג'ינג במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully