וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכסים ובניין ואלקטרה נכנסות לאוקראינה

נתן שבע ומיכאל רוכוונגר

25.4.2007 / 13:23

יקימו שכונה ובה מעל 50 אלף דירות ושטחי מסחר. העסקה המשולבת תכלול תשלום של 7.5% מהתמורה, ותשלום של 33 מ' דולר

מתחזק שיתוף הפעולה של נכסים ובניין, שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר ואלקטרה של גרשון זלקינד. השתיים, הפועלות ביחד בפרויקטים בהודו ובגרמניה, נכנסות לראשונה לאוקראינה בפרויקט ענק של מיליארדי דולרים. החברות חתמו על מזכר הבנות לרכישת מספר מתחמים בהיקף של מעל כ-2,000 דונם באיזורים שונים במדינה, חלקם באודיסה.

העסקה נחתמה עם משפחת שימל, המחזיקה בכ-11.7% מגנדן - מבעלי השליטה של קבוצת אי.די.בי. שתי החברות חתמו על מזכר הבנות לרכישת קרקע בעסקת קומבינציה ומזומן. השתיים יעבירו 7.5% מהתקבולים מהפרויקט לבעל הקרקע, וסך של 33 מיליון דולר ישולם תמורת 16.6% מהקרקע. שתי החברות מתכננות להקים על הקרקע פרויקט בהיקף של מעל 5 מיליון מ"ר, שיכלול למעלה מ-50 אלף יחידות דיור, משרדים, מסחר ופנאי. נכסים ובנין תחזיק בשני השלישים מהפרויקט, וביתר תחזיק אלקטרה.

על פי ההערכות, רק היקף המכירות של הדירות מסתכם בכ-4 מיליארד דולר, ללא שטחי המסחר שהחברה תקים. החברה מתכננת להתחיל למכור את הדירות בסוף 2007.

סגי איתן, מנכ"ל נכסים ובנין, אמרה כי "עבור החברה מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית ובפרויקט ארוך טווח. הפרויקט באוקראינה נבחר כמתאים ביותר לאסטרטגיית הצמיחה של החברה, בעיקר בשל השילוב של מדינה בעלת פוטנציאל צמיחה גבוה עם פרויקט ייחודי ואיכותי בהיקפים גדולים מאוד. העסקה תתבצע במבנה משולב - מרביתה עסקת תמורות (קומבינציה) וחלקה במזומן - וזאת בהתאם למדיניות החברה לביצוע עסקות בעלות סיכון מוגבל ופוטנציאל צמיחה גבוה".

זוהי הפעם הרביעית בה נקשר שמן של נכסים ובנין ואלקטרה בעסקות נדל"ן: השתיים הודיעו בחודש דצמבר 2006 על הקמת חברה משותפת לייזום פרויקטים בתחום הנדל"ן למגורים והנדל"ן המניב בהודו, בהשקעה כוללת של כ-290 מיליון דולר. לאחרונה, רכשו במשותף פורטפוליו של בניינים המשמשים כפארק טכנולוגי בשטח של 127 דונם בעיר קלן שבגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully