וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון שיא לסיליקום

שירלי יום-טוב

25.4.2007 / 15:11

הכנסות החברה זינקו ב-84% ל-6 מ' ד'. מניית החברה עלתה ב-180% מתחילת השנה. המניה זינקה היום ב-9% בתל אביב

180% - זו התשואה שהניבה מניית סיליקום מתחילת השנה לברי המזל שמחזיקים אותה. אם בודקים את גרף המניה בשנתיים האחרונות, נזכרים שסיליקום זינקה פי יותר משישה, מה שהופך אותה לאחת המניות המוצלחות ביותר מבין הישראליות הנסחרות בוול סטריט בתקופה האמורה.

היום הגיעו מכיוונה של סיליקום, מקבוצת רד, דו"חות הרבעון הראשון של 2007, המעידים על המשך התנופה בעסקי החברה, המתמחה בגלגולה הנוכחי בכרטיסי מעקף המשולבים בעיקר באפליקציות אבטחת רשתות.

סיליקום סיימה את הרבעון עם הכנסות של 6 מיליון דולר, זינוק של 84% ביחס לרבעון המקביל, ושל 21% ביחס לרבעון הקודם. אלה ההכנסות הגבוהות ביותר שרשמה החברה מעודה ברבעון, ומייצגות רבעון 13 ברציפות של צמיחה עוקבת.

השורה העליונה היא רק פרמטר אחד המעיד על ההצלחה של החברה בשינוי המודל העסקי והטכנולוגי, והמעבר לתחום האבטחה. סיליקום רשמה ברבעון שחלף רווח תפעולי של 1.2 מיליון דולר, זינוק של 145% ביחס לרבעון המקביל ועלייה של 26% ביחס לרבעון הקודם.

השורה התחתונה מכילה אף היא רווח נקי של 1.2 מיליון דולר, 22 סנט למניה, עלייה של 127% ביחס לרווח ברבעון המקביל, ועלייה של 100 אלף דולר מהרבעון הקודם.

עיקר ההכנסות מאבטחה

שייקה אורבך, נשיא ומנכ"ל, ציין כי "המומנטום העסקי המשיך להיות מואץ גם ברבעון הראשון, ואיפשר תוצאות שיא. המכירות מונעות על ידי צמיחה בכמה משווקי היעד של החברה, חלקם נמצאים עדיין בחיתולים".

עיקר ההכנסות של סיליקום מגיע כיום ממוצרים לשוק אבטחת הרשתות. החברה מוכרת כרטיסי מעקף, המשמשים למעקף בין שרתים. אחד השימושים הוא השבתה של שרתים "נגועים" בפגעי אבטחה, כמו וירוסים או חדירה בלתי מורשה לרשת. המעקף מאפשר המשך פעילות הרשת בניטרול אותו שרת פגוע. סיליקום מכרה עד כה כרטיסים כאלה לצ'ק פוינט, ג'וניפר, HP, וכנראה גם סיסקו. לחברה גם כרטיסים להצפנת נתונים.

סיליקום סיימה את הרבעון עם רווח של 9.2 מיליון דולר, ירידה של כ-100 אלף דולר מסיום הרבעון הקודם. החברה נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי שוק של 128 מיליון דולר, מכפיל של 48 על רווחי החברה ב-2006. החברה לא מסרה תחזית להמשך.

עוד טרם פרסום הדו"חות זינקה המניה במסחר בתל אביב בכ-9% במחזור ער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully