וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעילה בהראל: מספר המעורבים רק גדל

ארנון בן-יאיר

25.4.2007 / 16:32

מעצרו של גיא ויסמן, החשוד במעילת הענק, הוארך ב-8 ימים. הערכות המשטרה: היקף המעילה הוא 130-120 מיליון שקל

שופט בית משפט השלום בתל אביב, דניאל בארי, האריך היום ב-8 ימים את מעצרו של גיא ויסמן, לשעבר משנה למנכ"ל בית השקעות. בתשובה לטענת סנגורו של ויסמן, עו"ד שי וולשטיין, כי סכום המעילה נמוך בהרבה מהסכומים שפורסמו ואינו עולה על 10 מיליון שקל, טען נציג המשטרה, פקד דובי שרצר, כי ממצאי החקירה עד כה העלו כי היקף המעילההוא בין 130-120 מיליון שקל.

לדברי פקד שרצר, החקירה מתנהלת באינטנסיוויות מה-15 באפריל 2007, כאשר ויסמן נחקר מדי יום ולעתים יותר מפעם ביום. שרצר ציין כי ויסמן נחקר גם במוצאי שבת ובערב יום העצמאות, אך נותרו פעולות חקירה נוספות לביצוע המחייבות את המשך המעצר. לדבריו, "ככל שהמשטרה מעמיקה חקר בפרשה, כך מתרבים מספר המעורבים בה ומספר פעולות החקירה שיש לבצע". שרצר הסביר כי מדובר בחקירה סבוכה ובפרשה שפגעה קשות באמון הציבור בשוק ההון, ולכן "המשטרה מחויבת להפוך כל אבן ולמצות את החקירה עד תום".

עו"ד וולשטיין חקר את שרצר ממושכות וטען כי זו למעשה הפעם הראשונה שבה בית המשפט מפעיל פיקוח שיפוטי על בקשות המשטרה להארכות מעצר. שרצר השיב כי ויסמן חשוד בכך שהעביר כספים של חברת הראל לחשבונות של אחרים אתם הוא עבד ואותם שידל.

צווארון לא כל כך לבן

וולשטיין טען כי הנטייה היא לא לעצור חשודים בעבירות כלכליות, וכי קשה להצביע על חשש ממשי לשיבוש מהלכי חקירה על ידי ויסמן. כמו כן נטען כי ויסמן משתף פעולה עם חוקריו, ואין שום היגיון בטענה כי הוא ישבש את החקירה, בזמן שהוא משתף פעולה עם החקירה. פקד שרצר השיב כי גירסתו של ויסמן "רחוקה מאוד מאוד מלהיות מלאה".

וולשטיין הוסיף כי אין מסוכנות מצד ויסמן, וכי "להבדיל מחשוד בעבירות רכוש רגילות, בעבירות צווארון לבן המסוכנות לציבור פחותה". עוד טען כי להבדיל ממקרה אתי אלון בבנק למסחר, במקרה של ויסמן חברת הראל כבר הודיעה כי איש מהלקוחות לא נפגע. וולשטיין הוסיף כי חומרת העבירות המיוחסות לויסמן כשלעצמן אינה מהווה עילה להארכת מעצר, וכל מטרת הארכת המעצר היא לשבור את רוחו של החשוד. וולשטיין ביקש מבית המשפט לשקול חלופת מעצר לויסמן, ולחילופין להאריך את מעצרו ב-5 ימים בלבד ולא ב-15 יום כבקשת המשטרה.

השופט בארי החליט, לאחר שבחן את חומר הראיות החסוי שהוצג בפניו, כי יש יסוד איתן לחשדות המשטרה, וכי היקף המעילה אכן עולה על 100 מיליון שקל. בארי קבע כי יש ממש בחששות המשטרה לשיבוש חקירה על ידי ויסמן, וקיימת אף מסוכנות שהוא לא יתייצב להמשך חקירה אם ישוחרר. עם זאת, בית המשפט החליט לא להיעתר לבקשת המשטרה במלואה ולהאריך את המעצר ב-8 ימים בלבד.

עדות להשפעת תיקים תקשורתיים על שופטים, נושא שנדון באחרונה רבות, ניתן היה למצוא בפתח הדיון, כאשר בארי ציין לפרוטוקול את שם "הנאשם", גיא ויסמן. מיד לאחר מכן תיקן את עצמו בארי בחיוך כי "ליתר דיוק מדובר במשיב" בלבד.

ויסמן נראה במהלך הדיון מתוח מאוד, לא מגולח, מוזנח ומדוכא. הוא לא נדמה כלל לעבריין צווארון לבן טיפוסי וניכר היה שהוא עובר חוויה קשה.

בתום הדיון אמר עו"ד וולשטיין כי הוא יוצא ממנו מעודד. "הפסיקה קובעת כי ככלל מניין ימי המעצר ילך ויפחת מהארכת מעצר אחת לשנייה. מאחר שלמשטרה התאפשרה היום הארכת מעצר של 8 ימים בלבד, יש מקום לתקווה כי בתום הימים האלה ניתן יהיה להסכים על חלופת מעצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully