וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה גולן, מנהלת מחלקת ני"ע בבינלאומי: השוק עלה, הלקוחות רוצים להגדיל את הסיכון עוד יותר

אפרת נוימן

26.4.2007 / 9:43

גולן סבורה כי רמות המחירים ברוב המניות כבר קרובות לכלכליות



גם מי שמכיר את שוק ההון היטב - כמו אלה גולן שהחלה את הקריירה שלה בשוק ההון לפני 13 שנה והיום היא מנהלת את מחלקת ני"ע בבנק הבינלאומי - הופתע ממה שקרה כאן בחודש האחרון. מרמה של 960 נקודות בתחילת מארס הגיע מדד ת"א 25 השבוע לרמה של 1,060 נקודות - ניתור של 10%.



גולן סבורה כי רמות המחירים ברוב המניות כבר קרובות לכלכליות. יחד עם זאת, היא מציינת כי יש הרבה פרמטרים שתומכים בשוק עולה. "מבחינת תנאי ריבית, רווחיות חברות ושווקים בחו"ל יש מקום להמשך העליות. יחד עם זאת אסור להתנתק מהמציאות וחשוב להבין שחלק מהמניות כבר נסחרות במחירים גבוהים".



למשקיע הממוצע - זה שאין לו את המומחיות לנתח חברות - ממליצה גולן שלא להשקיע במניות ספציפיות ולא לבסס את תיק המניות על שתיים שלוש חברות. "למנהלי קרנות נאמנות יש את המומחיות לבחור מניות. גם השקעה בתעודות סל היא פתרון טוב שגם מאפשר פיזור, במיוחד אם מדובר על אחזקה לאורך זמן", אומרת גולן שבמסגרת תפקידה היא גם אחראית מקצועית על מערך הייעוץ של הבנק שכולל כ-400 יועצים.



מה השתנה במערך הייעוץ בבנק בשנים האחרונות?



"עם השתכללות שוק ההון גם הרמה המקצועית הולכת ועולה. אבל הפתיחות היתה חשובה לנו גם לפני ועדת בכר. מערכי הייעוץ בבנק שהוקמו לפני חמש שנים הלכו והשתדרגו עם השנים. כבנק אנחנו מוטי שוק הון, וכבנק בינוני אנחנו נושאים את דגל המקצוענות וההמלצות היו תמיד ענייניות ומקצועיות".



מה אתם מחפשים ביועצים?



"לפני כמה שנים כבר ראינו את הצורך העולה ודאגנו להכשיר יועצים חדשים. מה שחשוב אצל היועץ זה הפתיחות לשמוע, סקרנות לראות ולהכיר מוצרים, לחיות את השוק, להכיר ולדעת מה המוצרים על המדף. חשובה לא פחות גם תודעת השירות. היועץ הוא כמו רופא. הלקוחות סומכים על היועץ. הוא הסמכות מבחינתם וצריך לתת את כל הנתונים".



מה מאפיין את הלקוחות?



"כשהשוק טוב לאורך תקופה ארוכה גם הטעמים של הלקוחות משתנים והטעמים סוחבים לכיוון של רמת סיכון יותר גבוהה. ולכן אנחנו מנסים לחנך אחרת ולהסביר את רמת הסיכון שצריכה להתאים לנתונים של הלקוח".



ואיך מתנהגים הלקוחות כשיש גלים של ירידות?



"לא נתקלתי בבום משמעותי והיסטריה במצבים של ירידות ואת זה אני זוקפת לזכות הייעוץ האובייקטיווי. אני אומרת את זה בשיא האחריות והעובדות מגבות אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully