וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר בזק קבע: רשלנות ניהולית חמורה

ערן גבאי

26.4.2007 / 22:51

כבר ב-2004 היה ידוע בפלאפון על הצורך בהפחתה, ולא רק בנובמבר 2006 כפי שדווח בדו"ח הביניים

הדו"ח המסכם של הבודק החיצוני ב[[בזק]] מפיל עליה ועל ו[[פלאפון]] האשמה חמורה בעניין פרשת אי מחיקת הציוד בפלאפון בהיקף של 317 מיליון שקל. בדו"ח נכתב כי מדובר ב"רשלנות ניהולית חמורה". עוד נכתב כי כבר ב-2004 היה ידוע בפלאפון על הצורך בהפחתה, ולא רק בנובמבר 2006 כפי שדווח בדו"ח הביניים. הדו"ח מתאר אי הבנה חמורה בין מערך הכספים ומערך ההנדסה בפלאפון. למנכ"ל דאז, [[יעקב גלברד]], יש כמובן אחריות כוללת לכך, אך סיכום הדו"ח לא מייחס לו אחריות ישירה לכך.

עוד נאמר בדו"ח כי אנשי הכספים של פלאפון לא דיווחו לרואי החשבון החיצוניים על הצורך במחיקת הציוד, על כך שהיה צורך במינוי ועדת פחת לטיפול נכון יותר בסוגייה, וחמור מכל נכתב כי "נמסר מידע חסר, בלשון המעטה, לרואה החשבון של פלאפון, ומכאן שהיה רישום חשבונאי פגום בהיקף של מאות מיליוני שקלים".

כמו כן, הדו"ח מחדד את המחדל שהתרחש בפלאפון בכל הקשור לאי הפחתת הציוד. כמו כן, שב הדו"ח ומציג את שתי הגרסאות הסותרות שבין מנכ"ל בזק לבין הנהלת פלאפון בכל הקשור לעיתוי הדיווח על הצורך במחיקת הציוד.

על פי הנאמר בדו"ח הביניים של דנציגר, גלברד לא זכר אם דווח על כך קודם, אך הדו"ח קבע כי הנהלת בזק ופלאפון ידעו על הצורך בביצוע מחיקת הציוד כבר בנובמבר 2006, אך הודיעו על כך לרואי החשבון של החברה רק במארס 2007 - עיכוב תמוה של 5 חודשים.

פרשה זו עשויה להגיע לכדי תביעות אישיות, וייתכן שיעלה החשש להטעיית משקיעים.

פרשייה חדשה

כמו כן, הדו"ח מאשר את הדיווח המוקדם ב-TheMarker, וקובע כי קיימת פרשה חדשה נוספת של אישור לקוי גם בהענקת בונוסים ואופציות בחברה הבת של בזק פלאפון, שבה משמש המנכ"ל יעקב גלברד כיו"ר. על פי הידוע, גם במקרה החדש בוצעו הליכי אישור חפוזים ושאינם תואמים את הוראות רשות ניירות ערך.

בקבוצת בזק גוברים מאוד הקולות האומרים כי לא יהיה מנוס מפיטוריו של גלברד בעקבות הדו"ח הסופי. ייתכן שההודעה הדרמטית תגיע בקרוב. בבזק מתהלכים בשבועיים האחרונים בהרגשה שהמנכ"ל גלברד יצטרך לשאת באחריות על המחדלים שאותרו בפרשיות השונות בבזק. עם זאת, בבזק יודעים כי לא יהיה די בהסקת מסקנות אישיות רק מצד המנכ"ל וכי גם דירקטוריון החברה, שהתגלה כחותמת גומי, יצטרך לעבור זעזוע וחיצי האשמה מופנים כלפי היו"ר דב וייסגלס.

את דו"ח הביניים העגום שהוציא דנציגר לפני כשבועיים הוא סיים דווקא במסקנות שאינן מחייבות הסקת מסקנות אישיות. דנציגר טען כי על פי בדיקתו, כל הפרשות נעשו בתום לב וכי הבכירים רואים לנגד עיניהם את טובת החברה.

רשות ניירות ערך מצידה דורשת שיוסקו המסקנות, גם האישיות, בבזק וכי החברה תבצע בדק בית של ממש באופן שקוף וגלוי בתיקון כל המחדלים שאותרו. הרשות מחזיקה בידה גם את האפשרות לפתוח בחקירה נגד בזק ובכיריה ולא תהסס לעשות זאת אם תרגיש כי בבזק לא מתכוונים למצות את הדין עם מבצעי המחדלים בחברה ואם החברה לא תציג תוכנית של ממש לפתרון הקלקולים שהתגלו בחברה ובדירקטוריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully