וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ננעל היום ב-4.018 שקלים

שרון שפורר

27.4.2007 / 12:30

אחרי ירידה של 1.5% מתחילת השבוע, התחזק היום הדולר. מתחילת אפריל נחלש הדולר ב-3.7% והשלים ירידת 5.7% מאז סוף ינואר

הדולר מתחזק הבוקר בשיעור קל של 0.1% ונסחר סביב 4.018 שקלים, אחרי שאתמול נפל לשפל חדש של 7 שנים בגובה 4.014 שקלים. בשבוע האחרון נחלש המטבע האמריקאי אל מול השקל הישראלי ב-1.5%, כשגם הורדת ריבית נוספת על ידי בנק ישראל לא עצרה את מסעו דרומה.

נדמה כי המספרים מדברים בעד עצמם בכל הנוגע לשער החליפין של הדולר-שקל: מתחילת אפריל הוא נחלש ב-3.7% והשלים ירידה של 5.7% מאז סוף חודש ינואר, אז החלה מגמת היחלשותו.

ברקע להיחלשות הדולר בשוק המקומי - פרמטרים כלכליים חזקים במשק והמשך כניסת השקעות זרות לישראל. השבוע פורסם סקר של חברת המחקר IVC, לפיו ברבעון הראשון של 2007 גייסו 121 חברות היי-טק בישראל 406 מיליון דולר ממשקיעי הון סיכון. מדובר אמנם בגיוס ממשקיעים זרים ומקומיים כאחד, אבל חברת המחקר העריכה גם כי חלקם של המשקיעים הזרים בהשקעות אלו - גדל. המשמעות היא הגדלת היצע מטבע החוץ בשוק, ובעקבותיה - היחלשותו.

אבל זה לא רק השוק המקומי. הדולר נחלש מזה זמן גם בעולם אל מול המטבעות העיקריים, ובבנק לאומי מעריכים השבוע כי בטווח הבינוני והארוך, המשך הגירעון במאזן התשלומים בארה"ב וגיוון יתרות המטבע של הבנקים המרכזיים בעולם - ימשיכו להשפיע בכיוון היחלשותו של הדולר בעולם, מה שעשוי לחלחל גם לישראל. צפויה להתווסף לכך גם הסטת כספים של המשקיעים המקומיים לחו"ל. יחד עם זאת, גם הם חוזרים ומדגישים כי המשך הצמיחה בישראל וזרם ההשקעות הזרות, ימשיכו לתמוך בשקל.

היורו נחלש הבוקר מול השקל ב-0.1% ל-5.4608 שקלים, כשגם בעולם הוא יורד במתינות אל מול הדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully