וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרברוס תשלם 25 מ' דולר על כל חודש ארכה

רם דגן

29.4.2007 / 7:19

זאת אם יוחלט להיענות לבקשתה להאריך מועד ההשתלטות על בנק לאומי. עלות מלוא הארכה - שבעה חודשים - היא 175 מ' דולר

לפני שנה וחצי זכו קרנות הגידור הזרות סרברוס-גבריאל במכרז על גרעין השליטה בבנק לאומי. במועד הזכייה הן רכשו 9.99% ממניות לאומי וקיבלו אופציה לשנה וחצי לרכוש עוד 10.01% מהמניות, שאמורה לפקוע ב-24 במאי. כיום כבר ברור ששתי הקרנות לא יצליחו לקבל עד אז את אישור השליטה בבנק, ולכן ביקשו מהמדינה ארכה של 7 חודשים.

ל-TheMarker נודע כי על פי תחשיב שהתבצע בבנק ישראל ובאוצר, שווי האופציה נאמד ב-25 מיליון דולר בחודש. כלומר, סרברוס-גבריאל מבקשות לקבל מהמדינה הטבה בשווי 175 מיליון דולר, כ-17.5% מהמחיר שהן אמורות לשלם בעבור כל גרעין השליטה בבנק (20%). בשבועות הקרובים אמור האוצר לבחון את בקשת הארכה. הצוות - שמורכב ממנכ"ל משרד האוצר ירום אריאב, מנכ"ל נכסים מ.י איציק קליין, היועצת המשפטית של משרד האוצר ימימה מזוז, והחשב הכללי ירון זליכה - עוד לא גיבש דעתו, אך הנטייה באוצר היא לאשר ארכה של עד 3 חודשים. כלומר, האוצר ידרוש תשלום של 75 מיליון דולר.

בשבוע שעבר הצהיר זליכה כי יתנגד להארכת האופציה, אך לאחר מכן הביע נכונות לשקול זאת בחיוב אם סרברוס-גבריאל יסכימו לשלם בעבור הארכתה. נציגי הקרנות בישראל אינם שוללים זאת, אך טוענים כי בקביעת שווי האופציה יש להתחשב בכך שמחיר המניה כיום משקף את הציפיות בשוק לשיפור בשל החלפת הבעלות בבנק.

סרברוס-גבריאל רכשו מיד עם הניצחון במכרז 9.99% ממניות הבנק תמורת כ-2.47 מיליארד שקל (לפי 17.5 שקל למניה), וקיבלו אופציה לרכוש עוד 10.01% מהמניות לפי 14.7 שקל למניה. מאז פרסום תוצאות המכרז עלתה המניה, וכיום היא נסחרת ב-15.4 שקל. כלומר, מחיר המימוש באופציה מאפשר לסרברוס-גבריאל לקנות המניות בכ-100 מיליון שקל פחות מהמחיר שהיו צריכות לשלם בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully