וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלביט השלימה רכישת תדיראן קשר

יורם גביזון

29.4.2007 / 3:47

העסקה תמורת 1.5 מיליארד שקל. יוסי אקרמן: "הסינרגיה תבוא מגידול במכירות החברה הממוזגת, ולא מחיסכון בעלויות. לא יהיו פיטורים"

חברת אלביט מערכות שבשליטת מיקי פדרמן השלימה ביום חמישי בהצלחה את הצעת הרכש לחברת תדיראן קשר, לאחר שהעלתה את המחיר שהציעה. אלביט מערכות, שהחזיקה עד כה ב-43% ממניות תדיראן קשר, קיבלה את הסכמת בעלי 6.7 מיליון מניות, שהם 51.2% מהונה של תדיראן קשר, למכור לה את מניותיהם במחיר של 210 שקל למניה ובתמורה כוללת של 1.4 מיליארד שקל.

אלביט מערכות - שהציעה לרכוש את כל מניות תדיראן קשר שבידי הציבור, כלומר 7.3 מיליון, מניות שהם 57% - תרכוש את יתרת המניות בהליך של רכישה כפויה, כך שתדיראן קשר תהפוך לחברה בת בבעלות מלאה ומניותיה יימחקו מהמסחר בבורסה בהשקעה כוללת של 1.5 מיליארד שקל, כלומר לפי שווי חברה של 670 מיליון דולר.

הצלחת הצעת הרכש התאפשרה לאחר שאלביט מערכות העלתה לפני שבועיים את מחיר ההצעה שלה ב-13% ממחיר ההצעה הקודמת, שהיתה גבוהה ב-6.3% ממחיר השוק של המניה ושהוגדרה על ידי אנליסטים כמו שחר ברנר מפסגות אופק כבלתי כדאית.

תדיראן קשר, שעוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של ציוד ומערכות קשר לשוק הצבאי, מחזיקה בשתי חברות בנות בארה"ב, com-Talla ו-tech-Tall, ובחברה בת בגרמניה בשם Telefunken, שקיבלו סיווג ביטחוני המאפשר להן להתמודד על פרויקטים מסווגים של צבא ארה"ב ונאט"ו.

ניקוי אורוות בתדיראן קשר

תדיראן קשר מפתחת ומייצרת מכשירי קשר לטווחים ארוכים ללקוחות מוסדיים בשוק האזרחי, כמו משטרות כוחות הצלה וכיבוי אש. באמצעות טלפונקן היא מפתחת מערכות תקשורת לרכבות מהירות, ובאמצעות החברה הבת סנפשילד - מפתחת מערכות הצפנת תקשורת לרשתות סלולריות.

תדיראן קשר מחזיקה בנכסים פיננסיים נטו של 170 מיליון דולר וייצרה רווח תפעולי תזרימי (EBITDA) של 37 מיליון דולר ב-2006, כך שהחברה נרכשה במכפיל EBITDA של 13.5.

אלביט מערכות מקבלת את תדיראן קשר לאחר ניקוי אורוות ברבעון הרביעי של 2006, שכלל הפרשות בסכום מצטבר של 9 מיליון דולר לפרישה של 50 עובדים ולהפסד בפרויקט אלעד ירוק. צבר ההזמנות של תדיראן קשר מסתכם ב-346 מיליון דולר. החברה מנהלת משא ומתן לפיתוח מערכת תקשורת לרכבות בהיקף של 50-100 מיליון יורו ומשתתפת במכרז להספקת ציוד קשר צבאי מתקדם למדינה מערב אירופית ב-60-70 מיליון יורו, שיוכרע במאי 2007.

יוסי אקרמן, מנכ"ל אלביט מערכות, אמר שתדיראן קשר היא חברה מצוינת שהתמחתה בייצור רווחי בנישה צרה, ושנמנית עם שלוש או ארבע החברות המובילות בעולם בתחומה, לצד חברת Thales באירופה ו-Rockwell Collins ו-ITT בארה"ב.

"המחיר ששילמנו מבטא את שוויה הכלכלי של תדיראן קשר ללא הסינרגיות שייווצרו בינה לבין אלביט מערכות", אמר אקרמן. להערכתו, עיקר הסינרגיה תיווצר בשורת המכירות, שכן תדיראן קשר משלימה יכולות שחסרו לאלביט מערכות בתחום מערכות שליטה ובקרה ותקשורת נתונים. בנוסך, אלביט מערכות תאפשר הרחבה של סל המוצרים של תדיראן קשר בתחום השליטה והבקרה. אקרמן אמר שלא יהיו פיטורים בתדיראן קשר, המעסיקה 1,000 עובדים.

העסקה הנוכחית מבססת את מעמדו של אקרמן כממזג הגדול בתעשייה הביטחונית הישראלית, לאחר המיזוג עם חברת אל-אופ ב-2000 ורכישת 70% מאלישרא ב-2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully