וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפי אירופה הכפילה נכסיה בשנה

שרית מנחם

29.4.2007 / 7:44

אחרי שתושלם הנפקת הענק של פעילות אפריקה ישראל ברוסיה, תתפנה החברה להנפקת החברה הבת אפי אירופה

הנפקת פעילות הנדל"ן הרוסית של חברת אפריקה ישראל תופסת כותרות, ובדין. מדובר בהנפקת ענק שלא זכורה כמוה, שמציפה ערך גדול לבעלי המניות. אלא שבאפריקה ישראל עובדים במקביל על עוד הנפקה גדולה - אפי אירופה. אפי אירופה מאגדת את פעילות הנדל"ן של אפריקה ישראל באירופה (מלבד רוסיה). לאפי אירופה יש נכסים בצ'כיה, רומניה, בולגריה, סרביה, לטביה וגרמניה.

במסגרת ההערכות להנפקה פועלים באפריקה ישראל לגוון ולהעמיק את תיק הנכסים של החברה ובהיקפי ענק. רק בחודש האחרון ביצעה החברה רכישות ב-295 מיליון יורו, סכום שחברות נדל"ן אחרות נוהגות להשקיע במשך שנים.

בתחילת השבוע שעבר רכשה אפי אירופה שני פרויקטים בעלות של 172 מיליון יורו, ושבוע קודם רכשה אפריקה ישראל 35 נכסים בגרמניה. לפני חג הפסח סיימה החברה רכישת שני פרויקטים גדולים בריגה, בירת לטביה. וזה לא הסוף. על הפרק מצויה רכישת שני פרויקטים נוספים מחברת בסר אירופה בפולין, כשהיעד לחתימה נקבע לעוד שלושה שבועות. יעד נוסף להרחבת הפעילות הוא רומניה, שבה מתנהל מו"מ מתקדם לגבי ארבעה פרויקטים. מדובר בפרויקטים גדולים שעלות רכישתם נאמדת במאות מיליוני יורו.

חוזרים לשוק ההנפקות

החברה קונה מכל הבא ליד. שווי הנכסים של אפי אירופה לא הוצהר, אך ההערכות הן כי החברה הכפילה את היקף נכסיה בשנה האחרונה. רכישות אלו מעלות את מאזן הנכסים, אך מגדילות במקביל את החוב של החברה - והשאלה היא אם לרכישות הענק תהיה השפעה ממשית על השווי בהנפקה. ייתכן שבהנהלת החברה סבורים שעליית המחירים בשוקי הנדל"ן באירופה עדיין בעיצומה, ושתיק נכסים גדול ומגוון מרשים משקיעים בלי קשר לגודל החוב.

"החלטנו לחזור לשוק ההנפקות, ולכן ביצענו רכישות גדולות. אנו בוחנים רכישות נוספות כל הזמן. בימים אלו מתנהל מו"מ לרכישת פרויקטים נוספים, בין השאר בצ'כיה ורומניה", אומר מנכ"ל אפי אירופה, אבי נוטה. נוטה מסביר מדוע מחליטה החברה להרחיב פעילות בעיקר בתחום המגורים. "הרחבת הפעילות מתבצעת בהתאם לביקושים. כרגע יש ביקושים אדירים למגורים בכל המדינות במזרח אירופה. הסיבה היא שכלול שוק המשכנתאות. בהיעדר מימון רוסן הביקוש למגורים, ואילו כעת כשמבקשי הדירות יכולים להשיג מימון מתאים, נוצרו ביקושים גבוהים - וזו הזדמנות בעבורנו להקים פרויקטים גדולים", מוסיף נוטה.

מערב אירופה לא היתה חלק מתיק הנכסים של אפי אירופה עד לאחרונה, אך החודש הודיעה החברה על רכישה ראשונה של נכסים בגרמניה. "הפעילות שלנו בגרמניה שונה מאופי הפעילות בשאר המדינות. בדרך כלל החברה עוסקת בייזום, בעוד בגרמניה רכשנו נכסים קיימים", ציין נוטה.

הנפקת אפי אירופה כבר נדחתה פעמיים. במארס 2006 הודיעה אפריקה ישראל על רצונה להנפיק את פעילות הנדל"ן באירופה בבורסה המשנית בלונדון (AIM). ההנפקה תוכננה ליוני 2006, אך אז החליטה אפריקה ישראל לדחות את ההנפקה "לאור התנאים הנוכחיים בשוקי ההון הבינלאומיים הרלוונטיים, ועל פי המלצת מנהל ההנפקה הראשי". מועד ההנפקה נדחה לסוף 2006, אך גם אז לא יצאה לפועל, בעיקר בגלל ההנחיה של המנכ"ל החדש באפריקה ישראל, ארז מלצר, להנפיק את החברה בבורסה הראשית של לונדון (LSE) ולא בבורסה המשנית (AIM).

מאז לא עידכנה החברה על מועד חדש להנפקה, אך פעילות הרכישות הערה מרמזת כי אפריקה ישראל קרובה יותר מבעבר להנפקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully