וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בנק ישראל: הדולר יעלה תוך שנה ל-4.38 ש'

טל לוי

29.4.2007 / 10:15

סקר בנק ישראל מקיף 430 חברות שרובן צופות עלייה בהיקף הפעילות ברבעון הבא. האינפלציה ב-12 החודשים הבאים תעמוד על 1.8%

מה יקרה לדולר בעוד שנה? אם לשפוט על פי סקר בנק ישראל, התשובה היא כי תוך 12 חודשים, בסוף מארס 2008, צפוי שערו לעמוד על 4.38 שקלים לעומת צפי של 4.42 שקלים בסקר הקודם. החברות מצפות כי בסוף הרבעון השני של 2007 צפוי שער הדולר להגיע ל-4.25 שקלים. ממצאי סקר החברות לרבעון הראשון של שנת 2007 מבוססים על תשובותיהן של כ-430 חברות ועסקים מענפי המשק השונים.

על פי הסקר, צפויה האינפלציה לעמוד על 1.8% ב-12 החודשים הקרובים לעומת כ-2% ברבעון הקודם. יעד האינפלציה של הממשלה עומד על 3%-1%, כך שמדובר בתחזית כמעט אופטימלית. 4% מהחברות המשתתפות בסקר צופות כי האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים תהיה מעל ל-3% לעומת 7% בסקר הקודם.

אופטימיות בכל המגזרים

הסקר של בנק ישראל עוסק גם בהיקף פעילות החברות ועולה ממנו כי ברבעון הראשון של 2007 נמשכה מגמת העלייה בפעילות בשיעור הנמוך במקצת מזה שאיפיין את הרבעון הקודם, אך גבוה מקצב הפעילות המואט ששרר ברבעון השלישי של 2006 בעקבות מלחמת לבנון השנייה.

העליות בפעילות ברבעון זה הקיפו את ענפי התעשייה, הבנייה, התחבורה היבשתית, התקשורת והמסחר והשירותיים בעוד שבתחבורה האווירית והימית נרשמה יציבות בפעילות. בבתי המלון המשיכה הפעילות להיות ממותנת ונרשמו ירידות חדות לעומת הרבעון המקביל ב-2006. עם זאת, הציפיות לרבעון הבא הן להמשך העליות בכלל הענפים לרבות בענף בתי המלון.

מתוצאות הסקר עולה אופטימיות בכל המגזרים: חברות התעשייה צופות המשך העליון ברבעון הבא וכך גם בתחום המסחר. חברות הבנייה הגדולות צופות עלייה בפעילות ואילו החברות הקטנות צופות דווקא האטה. במגזר התחבורה והתקשורת, בולטת העלייה בהיקף הפעילות מול זרים והתחזית היא להמשך התחרותיות בענף. ענף המלונאות, שסבל מהאטה במהלך מלחמת לבנון השנייה, צופה עליה בהזמנות ברבעון הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully