וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעו"ף איבד 1.4% על רקע דו"ח וינוגרד

מיכאל רוכוורגר

29.4.2007 / 17:52

מניית בזק ירדה ב-2.8% בעקבות פרסום דו"ח חמור של המבקר דנציגר. מדד הבנקים השיל 2% ואילו מדד הנדל"ן נפל ב-0.6% בלבד


לאחר רמות השיא שנרשמו בבורסה בסוף השבוע שעבר, בחרו המשקיעים לקחת אתנחתא ולממש רווחים לקראת פרסום מסקנות דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד מחר. מדד המעו"ף איבד 1.4% לרמה של 1,059 נקודות, מדד תל אביב 100 נפל גם הוא ב-1.4% לרמה של 1,059 נקודות, ומדד התל טק השיל כ-0.9%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.18 מיליארד שקל.

הבורסה רשמה היום את אחד הימים החלשים שלה מאז הזינוק של כ-14% שהגיע לאחר רמות השפל שפקדו את תל אביב לפני כחודש וחצי עם המימושים שחוו שאר שווקי העולם. שלל החקירות נגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לא השפיע עד עתה בצורה מהותית על המסחר בבורסה. יחד עם זאת, נראה כי מסקנות דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד, שיפורסמו מחר ושהודלפו כבר בחלקם הגדול לתקשורת, היוו היום טריגר לפעילים לקחת הפסקה מהמשך העליות ומימוש הרווחים.

ניר פלג, מנכ"ל אקסלנס נשואה ניהול תיקים: "ירידות השערים שהתרחשו היום מהוות תיקון בריא לעליות שמלוות את הבורסה זה זמן רב. ייתכן שהתיקון יימשך מעבר ליום-יומיים הקרובים, אך מדובר בתהליך טבעי ולא איזשהו מפנה דרמטי ושינוי מגמה".

בחודש הקרוב יחלו גם הדיווחים הכספיים לרבעון הראשון של 2007. החלוצות במדווחות יהיו החברות הדואליות, שנסחרות גם בארה"ב.

מהמגמה השלילית בשוק סבלו בעיקר מניות הבנקים. מדד הבנקים איבד כ-2%, כאשר מניית הפועלים ירדה ב-1.9% ולאומי השילה 2.6%. מניית אפריקה ישראל עלתה בכ-3%,וריכזה את מחזור המסחר הגבוה ביותר כיום בבורסה - כ-200 מיליון שקל. על רקע ההנפקה הצפויה של נכסיה ברוסיה בבורסה בלונדון במהלך השבוע. ביום חמישי דווח ברויטרס כי לפי מקור בשוק, כבר בשלב זה יש הזמנות יתר של יותר מפי 2 לפי טווח המחירים העליון להנפקה. העליות באפריקה דאגו לכך שמדד הנדל"ן ירד בכ-0.6% בלבד על אף הירידות החדות יותר בשוק.

אלרוב נדל"ן טיפסה היום ב-4%, לצד העלאת מחיר היעד של בית ההשקעות אי.בי.אי למניה. האנליסט אורי ויסבורד נוקב במחיר יעד של 121 שקל למניה - גבוה בכ-33% מהמחיר של המניה בשוק בפתיחת המסחר.

אלביט בלעה את תדיראן

תדיראן קשר תימחק מחר מהמסחר בבורסה. הצעת הרכש של אלביט מערכות למניות החברה - נענתה במלואה. אלביט מערכות תרכוש את מניות תדיראן ב-350 מיליון דולר, כשמדובר באחת מהצעות הרכש הגדולות בבורסה בתל אביב. המסחר בתדיראן קשר הופסק ואלביט מערכות ירדה ב-1.8%.

מניית בזק ירדה ב-2.8%. החברה המשיכה להיסחר על רקע פרשת הענקת האופציות לבכירים והחקירה שבאה בעקבותיה. בסוף השבוע פירסם המבקר החיצוני, יורם דנציגר, את הדו"ח המסכם, אשר מטיל על בזק ופלאפון האשמה חמורה בעניין פרשת אי מחיקת הציוד בפלאפון בהיקף של מאות מיליוני שקלים. פרשה זו עשויה להגיע לכדי תביעות אישיות, וייתכן שיעלה חשש להטעיית המשקיעים. דו"ח זה מחזק את ההערכות כי מנכ"ל בזק, יעקב גלברד, יסיים את תפקידו בתקופה הקרובה.

מניותיה של פז נפט ירדו בכ-0.6%. ביום חמישי בערב הודיעה החברה לבורסה על רכישת מניותיהם של האחים בן ש"ך בפזגז תמורת 105.6 מיליון שקל, והגעה לשליטה מלאה בחברה.

דניה סיבוס עלתה בכ-4.2%. החברה הודיעה היום כי החברה הבת שלה, דניה רוס, זכתה במכרז להקמת מרכז מסחרי בסרטוב, רוסיה, בהיקף של כ-51 מיליון דולר.

לייפווייב המשיכה לעורר את עניין המשקיעים ועלתה בכ-16%. זאת, בהמשך לטלטלות שעברו על מניית החברה בתקופה האחרונה.

מקרב המניות הדואליות, טבע עלתה בכ-1.4% בעקבות פער ארביטראז' חיובי יותר בו פתחה. החברה קיבלה אישור מותנה לשיווק גירסה גנרית לתורפת הוויאגרה לטיפול באין אונות של פייזר. מכירות התרופה המקורית בארה"ב הסתכמו ברבעון הראשון של 2007 ב-224 מיליון דולר. החברה תפרסם את דו"חותיה לרבעון הראשון ביום רביעי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully