וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנופים קרובה להשלמת רכישת קניון ארנה

נתן שבע

29.4.2007 / 11:28

העסקה בתמורה ל-538 מ' שקל. נניקשווילי ובן זקן יגדילו את מסגרת האשראי למנופים לסכום של עד 500 מיליון שקל

מנופים פיננסים של אברהם נניקשווילי וג'קי בן זקן, קרובה להשלמת רכישת קניון ארנה שבהרצליה מידיה של הדמיה, שבשליטת מוטי זיסר, בתמורה ל-538 מיליון שקל. החברות הודיעו היום כי בדיקת הנאותות שביצעה מנופים לנכס היתה לשביעות רצונה של הרוכשת.

מנגנון התאמת התמורה יעודכן באופן שהחברה תשלם סכום נוסף של עד 10.5 מיליון שקל, במקום סכום נוסף של עד כ-21 מיליון שקל, בהתאם להשגת יעדים שנקבעו בין הצדדים. מנופים תשלם פיקדון של 5 מיליון דולר עד למועד החתימה על הסכם המכירה, כאשר סכום זה ינוכה מהתמורה.

על מנת לממן את העסקה, מנופים - חברה בעלת הון עצמי של 5 מיליון שקל ועם מזומנים של 1.3 מיליון שקל בקופה - נזקקת לאשראי גדול. בעקבות זאת, הודיעו בעלי השליטה נניקשווילי ובן זקן שיגדילו את מסגרת האשראי שיעניקו לחברה בעוד 350 מיליון שקל, לסך של 500 מיליון שקל. הריבית על אשראי זה תעמוד בשיעור של האג"ח הממשלתיות של ממשלת ישראל.

כמו כן, יעניק נניקשווילי - שעשה את הונו בעסקי הנפט בברית המועצות לשעבר - הלוואת בעלים של 6 מיליון דולר. סכום הרכישה ימומן עוד ממקורות בנקאיים וחוץ בנקאיים, כאשר החברה מתכננת במקביל גיוס של כ-400 מיליון שקל באמצעות אג"ח.

זיסר, אדם דתי, מנסה כבר כמה שנים למכור את הקניון הפתוח בשבתות. לאחר שהשקיע בקניון כ-153 מיליון דולר, הוא מוכר אותו בהפסד של 23 מיליון דולר על ההשקעה. על פי מקורות שהיו מקורבים למכירה בשנה האחרונה, הקניון נמצא בגירעון תפעולי של חצי מיליון דולר בשנה. ההכנסה השנתית של הקניון הגיעה ל-10.3 מיליון דולר, ומסכום זה יש להוריד את התשלומים לחברת ניהול הקניון.

מנופים חתמה בשבוע שעבר על עסקה לרכישת קניון השרון בנתניה מידיה של שבשליטת אלפרד אקירוב, בתמורה ל-344 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully