וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיות בקשר: צה"ל יבחן מחליף למירס

ערן גבאי

29.4.2007 / 11:38

תיבחן התקשורת עם ספק סלולר נוסף למירס בעקבות חוסר שביעות רצון. ההסכם אמור להסתיים רק בעוד שנה וחצי

צה"ל מתכוון לבחון התקשורת עם ספק סלולר נוסף למירס, בעקבות חוסר שביעות הרצון של קצינים בכירים מרשת הסלולר של החברה, כך נודע ל-TheMarker. בצה"ל בודקים בימים אלה את ההסכם עם מירס וחלופות חוקיות לביצוע שינוי בהתקשרות עם החברה. ב-2005 זכתה מירס במכרז צה"ל לאספקת שירותי סלולר ל-40 אלף מנויים, שכולל 50 אלף מכשירים סלולריים. באותה עת נישלה מירס את פלאפון מאספקת השירות לצבא. מאז עיבתה מירס את הרשת שלה בצורה ניכרת כדי לעמוד בדרישות הצבא. על פי ההסכם, אמורה ההתקשרות בין השתיים להסתיים בעוד שנה וחצי.

מדובר צה"ל נמסר כי "העובדות עליהן מבוססות השאלות אינן נכונות". ממירס נמסר בתגובה כי "למיטב ידיעתנו אין בכוונת משרד הביטחון וצה"ל לצאת למכרז חדש".

כמו כן, נודע כי כ-1,500 מנויים של הצבא קיבלו באחרונה הודעה ממירס בה הם נדרשים לצמצם את דקות השימוש שלהם ברשת הסלולרית, שחורגות בהרבה מאלה שנקבעו בהסכם עם הצבא. בצה"ל אומרים כי מירס הודיעה לקצינים על החלטתה זו באופן חד צדדי, בעוד שבמירס טוענים כי הדבר התבצע בהחלטה משותפת.

נדרשו לשדרג התשתיות

מירס נדרשה לא פעם, מאז שזכתה במכרז צה"ל, לשפר משמעותית את פרישת תשתיות הרשת שלה, לאחר תלונות רבות מכיוון צה"ל בנוגע לניתוקים ולאזורים חסרי קליטה ברשת מירס. הזכייה במכרז היוקרתי של צה"ל נחשבת לעסקת ענק בסדרי הגודל של מירס. לחברה יש יותר מ-400 אלף מנויים, והיא נדרשה לקלוט במסגרת העסקה עם צה"ל כ-50 אלף מנויים בתוך מספר חודשים, ולשדרג את הרשת שלה במהירות כדי להגיע לפרישה שתאפשר קליטה חלקה בכל מקום.

מירס זכתה במכרז לשלוש שנים עם אופציה לשלוש שנים נוספות. זאת, לאחר שהציעה מחיר מינימום של 10 אגורות לדקה לכל יעד, ותשלום חודשי קבוע של 5 שקלים. שלוש החברות הגדולות טענו שמדובר במחיר הפסד, ולא ניסו להגיש הצעות דומות. מירס השקיעה 45-40 מיליון שקל בתשתיות הרשת שלה כדי לעמוד בתנאי מכרז צה"ל, והיא צופה כי ההכנסות ממכרז צה"ל לאורך שלוש שנים יסתכמו בכ-140-130 מיליון שקל. בשל הזכייה במכרז צה"ל, גדלה פי שלושה ההוצאה של מירס על תשתיות ב-2006. יותר מכך, לאחרונה דיווחנו כי כשליש מהאנטנות של מירס כיום, כ-200 אתרים, נמצאים בבסיסי צה"ל ללא שנדרש בעבורן היתר בנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully