וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

95% מהרופאים בארה"ב מנהלים קשרים עם חברות תרופות המנסות להשפיע על המרשמים

הדר תדמור

29.4.2007 / 13:41

נציגי חברות התרופות בארה"ב מעניקים לרופאים כסף וכרטיסים כדי להשפיע על בחירת תרופות לחולים

על אף ההגבלות והחוקים הברורים בתחום, מגלים סקרים חדשים כי חברות התרופות בארה"ב מנסות יותר מתמיד להשפיע על סוגי התרופות אותן רושמים הרופאים למטופליהם. זאת, באמצעות שליחת נציגים לרופאים בתדירות גבוהה יחד עם מתנות, ארוחות, משקאות ו"דמי ייעוץ".



מחקר אחד שהתפרסם ב"ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסין" הראה, כי 94% מהרופאים בארה"ב מקיימים מערכת יחסים כלשהי עם חברת תרופות אחת, ואף עם כמה חברות. בסקר זה נשלחו שאלונים ל-3,167 רופאים במדינה, אך רק 1,662 רופאים ענו לשאלות.



80% מהרופאים הנסקרים ענו, כי הם מקבלים מחברות התרופות מזון או דוגמיות של התרופות בחינם. שליש מהרופאים שנשאלו בסקר סיפרו, כי פוצו כספית על ידי חברות התרופות על שהגיעו להשתלמויות. 28% אמרו כי הם קיבלו תשלום עבור ייעוץ, הרצאה או רישום מטופלים למחקרים שונים. 7% מהרופאים השיבו, כי קיבלו כרטיסים לאירועים שונים מנציגי חברות התרופות.



המחקר מצא, כי רופאי משפחה נוטים יותר להיפגש עם נציגי חברות התרופות, וכי קרדיולוגים נוטים יותר לקבל פיצויים כספיים מחברות התרופות מאשר שאר הרופאים.



לפי מחקרים נוספים שנעשו בנושא, הקשרים בין הרופאים לבין נציגי חברות התרופות גדלו מ-4.4 פגישות בחודש בשנת 2000 ל-16 פגישות בחודש כיום.



בשנת 2002 קבעו ארגון הרופאים האמריקאי, ארגון מכללות הרופאים וארגונים נוספים למחקר ולימודי רפואה, כי שווי מתנות הניתנות על ידי חברות תרופות לרופאים חייבות להיות נמוך מ-100 דולר, וכי לפני הכל עליהן להיטיב עם המטופלים. להבדיל ממתנות דוגמת סטטוסקופ או מילון מונחי רפואה, כסף מזומן או כרטיסי כניסה לאירועי ספורט חשובים נחשבים כמתנות בלתי הולמות.



בנוסף לכך, הסכמי ייעוץ חייבים להיות בעלי מטרה אמיתית, ורופאים לא יקבלו פיצוי כספי על הקשבה להשתלמויות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully