וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט רוזן: "הסבר ויסמן כמוהו כהודאה"

ארנון בן-יאיר

30.4.2007 / 4:11

עורך דינו: הסכומים לא הועברו לכיסו, אלא לכיסוי חובות בחשבונות של לקוחות; רוזן: "הבן אדם רציני מאוד, אבל עם כזה הסבר?"

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, דחה אתמול בקשת ערר שהגיש גיא ויסמן, לשעבר המשנה למנכ"ל בית ההשקעות הראל, החשוד במעילה בכספי החברה בסך כ-120 מיליון שקל. בקשת הערר שהגישו באי כוחו של ויסמן, שי וולשטיין ושרון נהרי, התבססה בעיקר על כך שוויסמן נמצא במעצר כבר כשבועיים, כאשר לטענתם אין כל חשש אמיתי שהוא יימלט מחקירה או ישבש אותה.

בפתח הדיון טען עו"ד נהרי כי אין מחלוקת שבחשבון החברה נמצאו גירעונות בסכומים גבוהים, אך לטענתו הסכומים לא הועברו לכיסו של ויסמן, אלא לכיסוי חובות בחשבונות של לקוחות הראל. לטענת נהרי, בידי המשטרה יש תיעוד מלא של העברות הכספים האלה, והיא יודעת היטב כי למעט סכומי כסף נמוכים בהרבה שהועברו לידי ויסמן, הכספים לא הגיעו לידיו.

"כותרת של מעילה או גניבה או לקיחה במרמה שמישהו מבצע זה דבר אחד, ופעולות שנועדו לכסות על חובות של לקוחות שהשקיעו כספים זה דבר אחר", טען נהרי. השופט רוזן הגיב: "למה הוא (ויסמן, א.ב"י) צריך לכסות על חובות של לקוחות? או שהוא לא שפוי או שללקוחות אין שום קשר לחובות האלה. למה אדם צריך לרמות? לזייף? הבן אדם רציני מאוד, אבל עם כזה הסבר? ההסבר הזה שווה הודאה".

נהרי השיב לטענות השופט כי לא מדובר במעילה או בגניבה: "זה רישום כוזב במסמכי תאגיד, זה זיוף, אבל איפה המעילה? איפה הגניבה? למשטרה יש את כל המסמכים על הכסף". לטענת נהרי, ויסמן ידע מראש כי עומדים לעצור אותו ואף נפגש עם הבעלים של הראל, יאיר המבורגר, כמה ימים לפני מעצרו וסיפר לו על המעילה.

רוזן החליט שלא לקצר את משך המעצר עליו הורה בית משפט השלום, וקבע כי מהחומר שהוצג בפניו השתכנע כי "חששות המשטרה מוצקים ומבוססים. המוצגים מלמדים על פעולות שיבוש, הסתרה, מרמה שביצע העורר לצורך זממו לגרוף מיליוני שקלים ממקום עבודתו. פעולות אלה מגבשים חשש ממשי כי העורר עלול לשבש חקירתו אם ישוחרר ממעצרו", קבע רוזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully