וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדולר הנמוך מבריח מפעלים לחו"ל"

חיים ביאור

30.4.2007 / 4:11

נשיא התאחדות התעשיינים: "אם לא יהיה שינוי מהותי במצב, 40% מהמפעלים הישראליים יתחילו בקרוב לייצר בחו"ל"

"ירידת שער הדולר, המצטרפת לביטול בפועל של מסלול המענקים בחוק לעידוד השקעות הון ולצמצום בתקציבים למחקר ופיתוח, מבריחה מפעלים מישראל לחו"ל" - כך טען אתמול נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. ברוש אמר כי מראשית 2006 יותר מ-30 מפעלים בענפים שונים העבירו קווי ייצור לחו"ל או הרחיבו בחו"ל קווי ייצור קיימים. לדבריו, כ-250 מפעלים ישראליים כבר מייצרים בחו"ל. "המשמעות היא שכ-20 אלף מאזרחי המדינה נשארים מובטלים", הוא טען.

לדברי ברוש, ללא שינוי יסודי במצב זה, 40% מהתעשייה הישראלית תתחיל לייצר בשנים הקרובות בחו"ל - ולדבר יהיו השלכות קשות על צמיחת המשק, התעסוקה והפערים החברתיים. ברוש אמר את הדברים עקב פרסום סקר שערכו כלכלני התאחדות התעשיינים בקרב עשרות מפעלים שמייצרים בחו"ל. לפי הסקר, ברבע הראשון של 2007 רשמו 67% מהמפעלים גידול בתפוקה בחו"ל, לעומת 7% שתפוקתם ירדה. במקביל חלה האצה משמעותית בקצב גידול ההשקעות של החברות הישראליות שלהן פעילות יצרנית בחו"ל: 40% מהן הגדילו את ההשקעות במפעליהן בחו"ל, לעומת 7% שהקטינו השקעות אלה. גידול חל גם בקצב גיוס העובדים למפעלים ישראליים בחו"ל: 47% מהמפעלים דיווחו על גידול בתחום זה, לעומת 3% בלבד שהקטינו את היקף גיוס העובדים.

עוד עולה מהסקר כי כמעט כל החברות הישראליות שלהן פעילות יצרנית בחו"ל צופות שברבע השני של 2007 תימשך ההתרחבות המהירה של פעילותן מחוץ לישראל. רק 35 חברות צופות ירידה קלה בתפוקתן ובקצב הגיוס של עובדים חדשים.

בתוך כך, יצרנית הנעליים בריל וחברה סינית חתמו בימים האחרונים על מסמך כוונות, שלפיו שתי החברות יקימו בסין מפעל לייצור נעלי גומי בהשקעה משותפת של 10 מיליון יורו. הקמת המפעל נעשית בנוסף לקווי הייצור של בריל בישראל ולא תהיה כרוכה בצמצומים או בפיטורים של עובדים ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully