וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירסה העברית של מנוע החיפוש Google עלתה לרשת

צורי דאר

31.8.2001 / 11:09

הגירסה עלתה לאינטרנט בליל אמש וזמינה בכתובת Google.co.il

הגירסה העברית של מנוע החיפוש Google הושקה אמש רשמית. מנוע החיפוש זמין בכתובת www.google.co.il. לפני כשבועיים דווח על כוונתה של חברת Google להעלות לרשת גירסה עברית של מנוע החיפוש, הנחשב ליעיל ולפופולרי ביותר בעולם כיום. מאז עלה האתר עם הסיומת הישראלית לרשת מדי יום כפיילוט למספר שעות.

העיצוב באתר הישראלי מינימליסטי אף יותר מהאתר הבינלאומי. כפתורי החיפוש וחלק מהקישורים תורגמו לעברית, אולם הוא אינו כולל אינדקס, אפשרות לפרסם, דרושים ועוד. יש לציין כי לאחר כניסה לאתר העברי מועברים הגולשים אוטומטית לאתר בעברית גם בעת הקשת הסיומת הבינלאומית .com.

בהודעה לקונית מטעם גוגל נמסר כי החברה שמחה להשיק את האתר בעברית. עוד נמסר כי לחברה אין משרדים בישראל.

גוגל נוסדה ב-1998 על ידי סרגיי ברין ולארי פייג' מאוניברסיטת סטנפורד. כדי להמחיש את היקף המידע שהוא מסוגל לעבד קיבל מנוע החיפוש את השם Google - על שם המונח המתמטי Googol המסמל מספר עם 100 אפסים.

השניים פיתחו אלגוריתם סריקה מתוחכם, ולאחר שגייסו 15 אלף דולר, כתבו תוכנית עסקית והשיקו את הגירסה הראשונה של האתר בספטמבר 1998. מאז ועד היום מצויה גוגל בעלייה מתמדת: מאז הקמתה גייסה 100 מיליון דולר; מדי חודש גדל מספר הגולשים המגיעים אליה ב-10%, וכיום מבקרים באתר 11.5 מיליון גולשים מדי יום, המבצעים כ-100 מיליון שאילתות.

החברה מעסיקה כיום כ-200 עובדים ומשתמשת ב-8,000 מחשבים כדי לנתח את כמויות המידע האדירות. מכיוון שמדובר בכמות יוצאת דופן, מערכת ההפעלה המריצה את אלפי המחשבים ומתאמת ביניהם אינה מערכת ממוסדת כגון חלונות או יוניקס, אלא מערכת ההפעלה החופשית לינוקס.

הכנסותיה של החברה מבוססות על מכירת הטכנולוגיה לארגונים גדולים, המעוניינים לרתום את יכולת החיפוש של גוגל לצורכיהם, כמו יאהו והפורטלים של נטסקייפ, סיסקו , פאלם ונקסטל. על פי מקורבים לחברה, הכנסותיה של גוגל יסתכמו בסוף השנה בכ-50 מיליון דולר. מייסדיה אמרו באחרונה בראיונות לעיתונות כי יגיעו לאיזון ברבעון האחרון של 2001.

לפני כחודשיים התפרסמה בעיתון הבריטי "Business Sunday" ידיעה לפיה מתכוונת גוגל לנסות עד סוף 2001 לגייס כסף באמצעות הנפקה בנאסד"ק. על פי הידיעה, ההנפקה תבוצע לפי שווי חברה של 250 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully