וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום ועדי העובדים בענף ההיי-טק: נפעל לסיכול מכירת אלישרא לאלביט מערכות

הארץ

31.8.2001 / 10:52

מאת חיים ביאור

פורום הוועדים בתעשיות ההיי-טק מתכוון לפעול למניעת מכירתו של מפעל האלקטרוניקה אלישרא לחברת אלביט מערכות ; ח"כ חיים כץ (עם אחד), שהקים את פורום הוועדים, אמר אתמול כי מכירת אלישרא היא בגדר הפרטה של מפעל מאורגן שיש לו הסכמי עבודה קיבוציים. "מסתמנת מגמה לפיה מכירת המפעל, המעסיק 1,000 עובדים, תיעשה בלא תיאום עם ועדי העובדים המייצגים את הסקטורים השונים בו", אמר.

כץ אמר כי האופן שבו אלישרא עומדת להימכר נוגד את החוק שיזם בכנסת, ולפיו לא ניתן למכור חברות במשק בלי להגיע תחילה להסכמה עם נציגות העובדים בעניין זה. הוא הביע חשש שמכירת המפעל ללא תיאום עם הוועדים תלווה בפיטורים משמעותיים.

פורום הוועדים, שהוקם לפני 10 חודשים, כולל בין היתר את הוועדים בתדיראן מערכות קשר, ספקטרלינק, אלישרא והחברות הבנות שלה ואלת"א תעשיות אלקטרוניות; כינוס הוועדים ייעשה בהמשך לפניית יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, שלמה שני, להנהלת אלישרא ולהנהלת קונצרן כור, שהוא הבעלים של אלישרא, בדרישה לקבל מידע בדבר המהלכים למכירת החברה כבר בשלב הראשוני של המו"מ.

בפנייתו כתב שני כי "לפי הנורמות המקובלות ביחסי העבודה הקיבוציים, נציגות עובדים זכאית לקבל מידע מלא בזמן אמת ועדכונים שוטפים באשר לכוונות למכירת החברה". עוד אמר כי "העובדים זכאים לקבל מידע גם להשלכות המשפטיות והכלכליות על זכויותיהם, העשויות להיות בעת רכישת המפעל ע"י חברה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully