וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום בכבלים ובלוויין - תמורת הוזלה למנויים

איילה צורף

30.4.2007 / 9:26

סקר של איגוד הפרסום מראה כי רוב הציבור יסכים לספוג המהלך. במקביל לנסיונות הקידום של האיגוד, ההתנגדות למהלך נחרצת

רוב הציבור מוכן לספוג פרסומות בערוצי הכבלים והלוויין בתמורה להוזלה במחיר המנוי - כך עולה מסקר שנערך עבור איגוד משרדי הפרסום. המשמעות היא שהציבור בישראל בשל למודל של תשלום מופחת עבור ערוצי כבלים ולוויין בתמורה לשילוב פרסומות בערוצים, המודל הרווח במרבית מדינות העולם המערבי.

על השאלה "האם אתה מוכן לשילוב פרסומות בכבלים בתמורה להוזלת מחיר המנוי ב-5%?" ענו רק 11.5% כי הם מוכנים לספוג פרסומות במתכונת זו. על השאלה "האם אתה מוכן לשילוב פרסומות בכבלים בתמורה להוזלת מחיר המנוי ב-20%?" ענו 72% כי יסכימו לפרסומות בתמורה להוזלה כזו בדמי המנוי. הסקר, שנערך על בסיס פאנל אינטרנטי, נערך עבור איגוד חברות הפרסום על ידי חברת פאנלס. על הסקר ענו 300 נשאלים, שהם מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.

"שיפור במצב הכבלים והלווין"

משרדי הפרסום בישראל, שעבורם נערך הסקר, הם ללא ספק בעלי עניין בנושא. זה כמה שנים שהם לוחצים, יחד עם איגוד המפרסמים, על הכנסת פרסום בכבלים ובלוויין. למרות שמשרדי הפרסום והמפרסמים מנסים לדחוף לפתיחת שוק הפרסום ולהרחבתו לערוצים נוספים מעבר לערוצים 2, 10, 24 ו-9, הרגולציה, בעיקר הרשות השנייה, נלחמת בפתיחת השוק והרחבת היצע הערוצים שניתן יהיה לפרסם בהם. בין הסיבות - הרצון להגן על ערוצים 2 ו-10, שלטענת ראשיהם, התמודדו על מכרזים בהנחה שהפרסום בטלוויזיה יהיה שמור להם בלבד. החשש שלהם הוא שפתיחת ערוצי הכבלים והלוויין לפרסום תנגוס בהכנסות שלהם בצורה משמעותית.

תומכי המהלך טוענים כי פתיחה הדרגתית של ערוצי הכבלים והלוויין לפרסום תאפשר שיפור במצב חברות הכבלים והלוויין, כך שייהנו - בנוסף להכנסות מדמי מנוי - גם מהכנסות מפרסום. לטענתם, הרחבת שוק הפרסום בטלוויזיה יאפשר למפרסמים קטנים ומקומיים להשקיע תקציבי פרסום קטנים בערוצי נישה, וערוצים 2 ו-10 לא ייפגעו מכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully