וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היטאצ'י בקשיים: פירסמה אזהרת רווח חמורה והודיעה על פיטורי 14,700 עובדים

יהודה שויצר

31.8.2001 / 8:58

מיליון אזרחים יפאנים איבדו את מקום עבודתם בארבעת החודשים האחרונים; החברה צופה הפסד של 1.18 מיליארד דולר לעומת תחזיות לרווח של 800 מ' ד'

יצרנית השבבים ומוצרי האלקטרוניקה היפאנית היטאצ'י מאששת את התחזיות העגומות. החברה פירסמה היום אזהרת רווח חמורה במיוחד והודיעה על פיטורי 14,700 עובדים. בשנת הכספים שתסתיים במארס 2002 צופה החברה לרשום הפסד של 1.18 מיליארד דולר, לעומת תחזיות קודמות לרווח של 800 מיליון דולר.

החברה ציינה בהודעתה כי מטרת הקיצוצים היא להכין אותה טוב יותר להתמודדות עם הירידה החדה בדרישה למוצרי אלקטרוניקה. עם הפיטורים הנוכחיים מגיע היקף הפיטורים בחברות טכנולוגיה יפאניות לקרוב ל-70 אלף מתחילת החודש.

הקיצוצים בקרב חברות ההיי-טק היפאניות מטילים צל כבד על הכלכלה היפאנית, השקועה במיתון העמוק ביותר מאז מלחה"ע השנייה. במשק בו הריבית קרובה לאפס והצמיחה כמעט אפסית אף היא התרומם שיעור האבטלה בחודש האחרון ל-5% - שיא של 40 שנה.

גל פיטורים ביפאן

גל פיטורים המוני מכה כעת בכלכלת יפאן. אתמול הודיעה קיוסרה על פיטורי 10,000 עובדים, כ-20% מכוח העבודה בחברה. יצרנית מוצרי האלקטרוניקה וציוד השבבים ציינה כי הפיטורים ייערכו בהדרגה ויושלמו עד מארס 2002. במקביל, הודיעה חברת OKI היפאנית על פיטורי 10% מכוח העבודה בחברה, כ-2,200 איש, על רקע ההאטה בפעילות הכלכלית.

על פי הערכות שפורסמו השבוע, מיליון אזרחים יפאנים איבדו את מקום עבודתם בארבעת החודשים האחרונים. הפיטורים בולטים במיוחד בתעשיית המוליכים למחצה היפאנית שקיצצה בעשרות אלפי משרות בתקופה האחרונה.

עד כה היו טושיבה, פוג'יטסו ו-NEC בין החברות שהודיעו על צמצום פעילות וקיצוצי משרות. שוק המוליכים למחצה חווה האטה קשה מאוד בשנה הנוכחית ונסוג ממכירות שיא בשנת 2000 לאחת השנים הגרועות בתולדותיו. חברות לרוחב התעשייה נאלצו לקצץ בעלויות כדי להתמודד עם הביקוש הפוחת למוצרים כמו שבבי זיכרון DRAM למחשבים אישיים, שבבי פלאש לטלפונים סלולריים ומעבדים ל-PC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully