וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה התעלמה מדו"ח וינוגרד וחזרה לעליות

מיכאל רוכוורגר

30.4.2007 / 17:45

מדד המעו"ף הוסיף 0.4%. אפריקה ישראל הוסיפה כ-5.2% וריכזה את מחזור המסחר הגבוה בבורסה. בזק עלתה ב-0.5%

לאחר המימושים בתל אביב אתמול, שבה הבורסה היום לעליות. החששות שריחפו באוויר לקראת פרסום מסקנות הביניים של דו"ח וינוגרד, לא הצליחו לגרום למשקיעים להדיר את רגליהם מהבורסה. טריגר נוסף לעליות סיפק היום משרד האוצר עם פרסום תחזית מקרו-כלכלית מעודכנת לשנת 2007. לפי התחזית, הצמיחה תימשך גם השנה, השכר יעלה והצריכה תגדל.

מדד המעו"ף עלה בכ-0.4% לרמה של כ-1,064 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף כ-0.6% לרמה של כ-1,067 נקודות ומדד תל טק עלה בכ-1.3%. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.4 מיליארד שקל. מדד הבנקים עלה בכ-0.5%; מניית הפועלים הוסיפה בכ-0.1% ולאומי טיפסה כ-1.5% .

מהמגמה החיובית בשוק נהנו בעיקר מניות הנדל"ן. מדד הנדל"ן ת"א 15 עלה בכ-1.9%. אפריקה ישראל הוסיפה כ-5.2% וריכזה את מחזור המסחר הגבוה בבורסה - כ-352.2 מיליון שקל. היום הודיעה החברה על עסקת ענק ענק נוספת: רכישת בניין ה"ניו יורק טיימס" תמורת כ-525 מיליון דולר. עסקה זאת באה על רקע ההנפקה הצפויה של נכסיה ברוסיה בבורסה בלונדון במהלך השבוע. טווח המחירים בהנפקה הועלה עד לכ-6.8 מיליארד דולר וכבר בשלב זה מגיעים הדיווחים על הזמנות יתר בהיקף של יותר מפי 2 מהמתוכנן.

ההנפקה המתוכננת של נכסי החברה ברוסיה תרמה גם לכלכלית ירושלים, אשר נכסיה ברוסיה הונפקו בלונדון לפני כמה חודשים. מניית החברה עלתה היום בכ-5.1%.

מקוב שחקן חיזוק בגיוון

גיוון אימג’ינג טיפסה בכ-7.5%. החברה הודיעה הבוקר על נכונותו של מנכ"ל טבע לשעבר, ישראל מקוב, להצטרף לשורותיה בתפקיד יו"ר הדירקטוריון.

אורמת צנחה בכ-5.9% לאחר פרסום אזהרת הרווח היום.

בזק עלתה בכ-0.5%. בישיבת דירקטוריון החברה, הוחלט היום על הפסקת פעילותו בחברה של המנכ"ל, יעקב גלברד, ככל הנראה תוך פרק זמן של כ-45 ימים.

טבע ירדה בכ-0.8%. החברה המשיכה להיסחר היום על רקע הפרסום הצפוי של תוצאותיה לרבעון ראשון של 2007 ביום רביעי הקרוב. בנוסף לכך, ביום החמישי יתפרסמו תוצאות המכרז אשר בו משתתפת החברה לרכישת החטיבה הגנרית של ענקית התרופות הגרמנית מרק.

מניית בנק דיסקונט למשכנתאות עלתה בכ-6%. אתמול שיפר בנק דיסקונט את הצעת הרכש ל-35% מהמניות של דיסקונט למשכנתאות והעלה את המחיר מ-575 שקל למניה ל-665 שקל, המשקפים לדיסקונט למשכנתאות פרמיה של כ-7% מעל מחירה בשוק בסיום המסחר אמש. היקף הכולל של הרכישה נאמד ב-306.4 מיליון שקל. כמו כן, דוחה דיסקונט את מועד האחרון להיענות להצעת הרכש מהיום ליום חמישי הקרוב.

מניית לייפווייב סירבה לרדת מן הכותרות גם היום ועלתה בכ-8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully