וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה הטורקית רושמת ירידה של 5.5%

TheMarker

30.4.2007 / 11:43

על רקע המתיחות הגוברת בין הצבא לממשלה, הלירה הטורקית נחלשת ב-2.6% מול הדולר ונסחרת ברמה של 1.369 לירה טורקית לדולר

הבורסה הטורקית רושמת ירידה על רקע המתיחות בין הצבא למדינה. מדד ISE נשיונל 100 יורד ב-5.5% לאחר שמוקדם יותר הבוקר נפל ב-8%.

הלירה הטורקית נחלשת ב-2.6% מול הדולר ונסחרת ברמה של 1.369 לירה טורקית לדולר, על רקע איומי הצבא הטורקי החילוני לחסום את מועמדותו לנשיאות של שר החוץ, עאבדולה גול, בגלל עברו האיסלאמי.

היחלשות המטבע והירידות בבורסה באו בעקבות יציאת מאות אלפי מפגינים לרחובות איסטנבול אתמול, על מנת למחות על מועמדות השר, שהיה רחוק ב-10 קולות בלבד מזכייה בנשיאות, בהצבעה שנערכה בפרלמנט ב-27 באפריל. גול התחייב לנסות שוב בסיבוב השני של הבחירות ב-2 במאי.

הצבא הטורקי הצליח להדיח שלוש ממשלות מאז 1960, ואילו האופוזיציה כבר קוראת לבחירות כלליות מוקדמות. חוסר יציבות פוליטי בטורקיה עשוי להעיב על השיחות בנוגע להצטרפות המדינה לאיחוד האירופי. מגעים אלו עזרו לייצר שיא בהשקעות הזרות בכלכלה הטורקית, ששווייה 378 מיליארד דולר.

מדד ISE נשיונל 100, אשר רשם שיא ב-25 באפריל, דורג במקום ה-11 על ידי בלומברג, כמדד בעל הביצועים הטובים ביותר בעולם, מבין 90 מדדים גלובליים. הלירה הטורקית דורגה במקום השני כבעלת הביצועים הטובים ביותר השנה, מבין 31 מטבעות אירופים ואפריקאים.

"אנו צפויים לתיקון חד כלפי מטה של השוק, בעוד המשקיעים מזהים את התגברות הסיכונים הפוליטיים", אמר הכלכלן בר סטרנס טימותי אש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully