וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: קורנינג וסאן צנחו ביותר מ-17%; אזהרת רווח הפילה את AMD

דפנה מאור

30.8.2001 / 23:37

סיסקו ומוטורולה איבדו יותר מ-6%; צמיחת הצריכה הפרטית הואטה לקצב אפסי ברבעון השני

שוקי המניות של וול סטריט רשמו היום מגמה שלילית רבתי. כל שמץ של אופטימיות נעלם לאחר שסאן מיקרוסיסטמס ו-AMD (סימול AMD) פירסמו אזהרות רווח. מניות יצרניות ציוד הסלולר נפלו בעקבות הודעתה של אריקסון כי היא אינה רואה סימני התאוששות.

הזמר מייקל ג'קסון פתח היום את המסחר בנאסד"ק בצלצול בפעמון המסחר, אולם בשורות רעות בחזית המקרו העיבו על השוק למרות הביקור המוסיקלי. הצריכה הפרטית בארה"ב צמחה ביולי בקצב האיטי ביותר מזה 9 חודשים, בעוד ההכנסה הפנויה רשמה עלייה, בעידוד החזרי המס שנשלחו במסגרת תוכנית קיצוצי המסים של ג'ורג' בוש.

הצריכה הפרטית, שהיתה עד לאחרונה אחד מעמודי התווך של הכלכלה בארה"ב, צמחה ביולי ב-0.1% בלבד לקצב שנתי של 7.085 טריליון דולר - הצמיחה הנמוכה ביותר מאז צמיחה של 0.1% באוקטובר 2000.

סאן מיקרוסיסטמס נפלה ב-17.6%, לאחר שפירסמה אזהרת רווח חמורה. החברה הודיעה אמש כי ככל הנראה תדווח על הפסד ברבעון הנוכחי, לעומת תחזיות לרווח של 2 סנט למניה. מניות החברה צוללות כעת ב-15%.

יצרנית הסיבים האופטיים קורנינג (סימול GLW) ירדה ב-17.5%, לאחר שהודיעה אמש על פיטורי 1,000 עובדים נוספים על רקע ההאטה בעסקי הטלקום. זהו גל הפיטורים השני מתחילת החודש, כאשר לפני שבועיים פיטרה החברה 900 עובדים. מניות החברה יורדות עתה ב-11%.

אריקסון ירדה ב-2.5%, לאחר שבכיר בחברה אמר היום כי החברה אינה רואה עדיין סימני התאוששות בשוק. בכוונת החברה להמשיך בנקיטת צעדי התייעלות, במסגרת תוכנית הארגון מחדש, הנמצאת, לדברי הבכיר, בשלביה המוקדמים בלבד. אריקסון, שרושמת הפסדים כבדים כבר תקופה ארוכה, נמצאת בעיצומו של מהלך אגרסיווי שנועד להשיב אותה למסלול הרווחיות.

מניות מוטורולה ירדו ב-6.1%; סיסקו ירדה ב-6.3%.

צ'ארלס שוואב (סימול SCH), הברוקר המקוון המוביל בארה"ב, הודיע על פיטורי 2,400 עובדים. הברוקר ציין כי הפיטורים, בהיקף של 11% מכוח העבודה שלו, נובעים מהירידה החדה בהיקפי המסחר. מניות שוואב ירדו ב-1.2%.

הנציבות האירופית, הגוף הממונה על שמירת התחרות ההוגנת באיחוד האירופי, ציינה כי בכוונתה לחקור האם ענקית התוכנה מיקרוסופט עברה על החוק בכך ששילבה את נגן המדיה, "מדיה פלייר", כחלק בלתי נפרד מתוכנת חלונות. מניות מיקרוסופט ירדו ב-5.5%.

מניית יצרנית השבבים AMD נפלה ב-6.5% לשער של 13.28 דולר, הנמוך ביותר מאז 1999, לאחר שאתמול פירסמה אזהרת רווח. יצרנית המעבדים למחשבים אישיים הודיעה כי היא צופה הפסד תפעולי ברבעון וירידה נוספת ברמת ההכנסות.

סמנכ"ל המכירות והשיווק של החברה, רוב הרב, מסר אתמול כי הכנסותיה יהיו נמוכות ב-15% ביחס לרבעון המקביל. תחזית קודמת צפתה ירידה בטווח של 10%-15%. החברה מעריכה כי מכירות שבבי הפלאש יצנחו ב-30% ברבעון הנוכחי לעומת הרבעון השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully