וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחטף הפנסיה

שלומי שפר

30.4.2007 / 12:46

ההסתדרות וארגוני המעסיקים התאחדו והסכימו על רפורמת הפנסיה. תוכנית אותה יזם הירשזון עם כניסתו לאוצר

אם יש משהו שארגוני המעסיקים לא אוהבים, זה שמתערבים להם בעסקים באמצעות חקיקה. ואם יש משהו שבהסתדרות לא אוהבים, זה שהאוצר לוקח קרדיט על שינוי חברתי. לכן, שני הגופים חברו יחד והחליטו להוביל בעצמם את מהפכת הפנסיה בישראל - בלי חקיקה, בהסכמה, כאשר הם קובעים את הכללים. המעסיקים מרוויחים שליטה על גובה ההפרשות - וההסתדרות מרוויחה קרדיט והרבה השפעה.

מיד לאחר שנכנס לתפקיד שר האוצר הכריז אברהם הירשזון על כוונתו להביא לחקיקה הצעה שלפיה כל עובד במשק יזכה לפנסיה בעת יציאתו לגמלאות. ימים אחדים לאחר שהשעה עצמו מהתפקיד - הם מימשו את תוכניתו.

ההסתדרות תתחיל להוציא מעכשיו מכרזים פנסיוניים לעובדים הנמצאים מחוץ להסדרי הפנסיה, ותחדש את הפעילות בסגנון "חברים ומרוויחים". מדובר במיליארדי שקלים שיזרמו בכל שנה לקרנות הפנסיה שבשליטת חברות הביטוח. ההסתדרות מקבלת כוח עצום וחברות הביטוח - המרוויחות הגדולות מההסכמה - זוכות במנוע צמיחה חדש. גם הבנקים, שמבקשים להיכנס לתחום הייעוץ הפנסיוני, עשויים להרוויח בטווח הבינוני מכיוון שמדובר בלקוחות פוטנציאליים נוספים. המפסיד העיקרי הוא הירשזון, שנראה כי לא יזכה בקרדיט על המהלך הנכון היחיד שרצה להוביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully