וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחתית של רדקום? הכנסות של 3.2 מיליון דולר והפסד נקי של 2.9 מיליון דולר; חתכה התחזית השנתית

שירלי יום-טוב

30.4.2007 / 13:41

התחזית השנתית נחתכה להכנסות של 23-21 מיליון דולר במקום 30-28 מיליון דולר



קשה להימנע משם התואר "גרוע" כשמסתכלים על תוצאות חברת לרבעון הראשון. אמנם הנפילה בהכנסות היתה צפויה, לאחר האזהרה שסיפקה החברה בתחילת החודש, וגם המעבר להפסד נקי הוא לא הפתעה, אבל מה שבהחלט לא היה צפוי הוא גובה ההפסד. מעבר לכך, גם הורדת התחזית השנתית בהודעה היום אינם בבחינת הפתעה גמורה. הדבר ממנו אפשר להשתאות בכל זאת, הוא החיתוך האלים של התחזית השנתית כלפי מטה: רדקום מצפה כעת לסיים את 2007 עם הכנסות של 23-21 מיליון דולר, במקום 30-28 מיליון דולר. הכנסות אלה נמוכות אף מההכנסות שהושגו ב-2006 - 25 מיליון דולר, ובכך נגוזה התקווה להמשך צמיחה מהירה של החברה, השייכת לקבוצת רד של האחים זיסאפל.



רדקום, המתמחה במערכות בדיקה לרשתות תקשורת סיימה את הרבעון הפותח של 2007 עם הכנסות של 3.2 מיליון דולר, צניחה של 37% ביחס לרבעון המקביל ושל 58% ביחס לרבעון הרביעי של 2006. נפילה חדה בשולי הרווח הגולמי, ל-45% לעומת 68% ברבעון המקביל, ועלייה של 28% בהוצאות התפעוליות חברו יחד והביאו להפסד תפעולי של כמעט 3 מיליון דולר, לעומת הפסד של 200 אלף דולר ברבעון המקביל.



השורה התחתונה מעידה על הפסד נקי בגובה זהה - 2.9 מיליון דולר, 18 סנט למניה, לעומת הפסד נקי של 120 אלף דולר ברבעון המקביל. בכך שברה רדקום רצף של שלושה רבעונים בהם רשמה רווחים.



בתחילת החודש פרש מהחברה ארנון תוסיה-כהן ובמקומו נכנס לתפקיד הנשיא והמנכ"ל דוד ריפשטיין, שצריך להתמודד עם ירושה קשה. בהודעת החברה הוא ציין כי מספר חוזים שהחברה סברה כי תסגור במהלך הרבעון, נדחו, אך לא התבטלו או עברו למתחרים. בנוסף, לדבריו, החברה זיהתה כמה מוקדים של חולשה, בהם בכוח המכירות בצפון אמריקה ובמזרח הרחוק. רק לפני כשלושה חודשים ציין תוסיה-כהן כי החברה הגדילה משמעותית את מערכי המכירות והשיווק באזורים אלה ובאמריקה הלטינית. ריפשטיין ציין כי החברה לא רואה שינוי לרעה בשוק בו היא פועלת, או במלים אחרות - "זה לא השוק, זה אנחנו".




רדקום ביססה לעצמה רקורד בעייתי עם שלוש אזהרות תוך שנה. גם לקראת תוצאות הרבעון השני של 2006 היא סיפקה אזהרה וכך היה גם לפני תוצאות הרבעון הראשון של השנה שעברה.



רדקום נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי שוק של 25 מיליון דולר, לאחר צניחה של 50% תוך חודשיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully