וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד הוגש לאולמרט ולפרץ; יפורסם לציבור בשעה 17:00

הארץ

30.4.2007 / 16:24

דריכות במערכת הפוליטית לקראת פרסום הדו"ח; ח"כ סער: הממשלה מסרבת לקבל אחריות



חברי ועדת וינוגרד הגישו אחר הצהריים (שני) את דו"ח הביניים שלהם לראש הממשלה, אהוד אולמרט, ולשר הביטחון, עמיר פרץ. חברי הוועדה החוקרת את אירועי מלחמת לבנון השנייה, יפרסמו את הדו"ח במסיבת עיתוניאם בשעה 17:00.



במערכת הפוליטית ממתינים בדריכות לפרסום דו"ח הביניים. יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער, אמר כי "לכנסת יש תפקיד חשוב בפיקוח על הממשלה המסרבת לקבל אחריות, ועל ראש הממשלה שפיתח את גלגול האחריות לדרגה של אמנות".



יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, ח"כ מנחם בן ששון (קדימה) אמר שגם "הפוליטיקאים האינטרסנטים, ציידי הכותרות, התוקפים את הממשלה ללא רסן, צריכים לתת דין וחשבון על התנהגותם הלא אחראית מאז מלחמת לבנון השניה ועד היום". לדבריו, "ציבור גדול במדינה מאמין ששליחי הציבור שלו - ראש הממשלה, נבחרי הציבור ומפקדי צה"ל פעלו מתוך אינטרס אחד: חשיבות ההגנה על המדינה ועל אזרחיה והשבת הבנים הביתה".



דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד, שצפוי בין היתר למתוח ביקורת על ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הוגש לו היום ב-16:00, ובכירים בקדימה העריכו אמש כי בקיץ, לאחר הפרסום הסופי, יבשילו התנאים להדחתו. עם זאת, מקורביו ותומכיו של ראש הממשלה טענו אתמול כי בשלב זה איש מראשי קדימה לא יקרא או יפעל להדחתו. לדבריהם, אולמרט יצא לעת עתה מ"אזור הסכנה הפוליטית".



בשעה 17:00 תיערך מסיבת עיתונאים בבנייני האומה בירושלים, שבה צפויים להשתתף כ-250 עיתונאים. הוועדה תציג תקציר של דו"ח הביניים ותודיע הודעה מיוחדת.



הכנסת תקיים כינוס פגרה בנושא ועדת וינוגרד



סיעות הליכוד, האיחוד הלאומי- מפד"ל ויהדות התורה, הגישו הבוקר ליו"ר הכנסת, דליה איציק, 25 חתימות הדרושות לפי תקנון הכנסת לכינוס פגרה בנושא ועדת וינוגרד, שייערך השבוע. איציק אמנם הודיעה שתכנס בכל מקרה דיון כזה, אבל נראה שבאופוזיציה העדיפו לא לסמוך על רצונה הטוב.



בלשכת איציק אמרו שהיא התכוונה לקיים את הדיון השבוע, גם ללא חתימות חברי האופוזיציה. לדבריהם, ההחלטה מתי יתקיים הדיון תתקבל עוד הערב. נראה שהדיון לא יתקיים מחר, כדי לאפשר לחברי הכנסת זמן ללמוד את הדו"ח.



יו"ר סיעת העבודה, ח"כ יורם מרציאנו, קרא לחברי הכנסת "לגלות אחריות ולהימנע מהתלהמות בנוגע לדו"ח וינוגרד". לדברי מרציאנו, "התלהמות בתוכנו תהיה נצחון לאויבי ישראל. על חברי הכנסת לגלות אחריות ולהימנע מהתבטאויות משולחות רסן". את מסקנות הדו"ח יש, לדבריו, ללמוד וליישם אך על חברי הכנסת לחזק את צה"ל ומערכת הביטחון ולא להחליש אותם.



בסביבת אולמרט נערכים לפרסום דו"ח הביניים



בסביבתו של ראש הממשלה נערכים לפרסום דו"ח הביניים והביקורת הקשה שצפויה להימתח בו על תפקודו בעת מלחמת לבנון השנייה. לאחר פרסום הדו"ח יכנס אולמרט את שרי קדימה ויעביר אליהם את עיקרי תגובתו, שתשמש את אלה מהם שיצאו לתקשורת. יועציו של אולמרט מתכוונים לתקוף את כל הפוליטיקאים שיצאו נגדו ולהציג בזמן אמת את הצהרות התמיכה שלהם בו בשעת המלחמה.



גורמים בקדימה אמרו כי במוקדם או במאוחר, אולמרט יתבקש על ידי סיעתו לפנות את מקומו כדי "לא לקחת את המפלגה יחד אתו לאבדון". לדברי אחד הבכירים, יש רוב "פוטנציאלי" בסיעת קדימה, כלומר לפחות 15 ח"כים מתוך 29, שיתמוך בהדחת אולמרט.



הדו"ח ימתח ביקורת קשה על אולמרט, פרץ וחלוץ



דו"ח ועדת וינוגרד לבדיקת אירועי מלחמת לבנון השנייה יוגש היום גם לשר הביטחון, עמיר פרץ, ועתיד לכלול גם ביקורת על התנהלותו והתנהלות הרמטכ"ל בזמן המלחמה, דן חלוץ. כשעה לאחר מכן יערכו חבריה מסיבת עיתונאים.



הוועדה תטען כי שיקול הדעת של אולמרט בעת היציאה למלחמה היה מוטעה ופזיז וכי הוא לא ניהל האירועים אלא נגרר על ידי הצבא. פרץ יוצג בדו"ח כאדם חסר ניסיון והבנה, והוועדה תבקר את הסכמתו לקבל את תיק הביטחון. חלוץ יוצג בדו"ח כמי שכפה את החלטותיו על הממשלה והשתיק את בכירי הצבא שביקשו להציג עמדות שונות.



בין הנושאים הנוספים שבהם יעסוק הדו"ח: התקופה שבין נסיגת צה"ל מלבנון במאי 2000 ועד לפרוץ המלחמה וקבלת ההחלטות שהובילו למלחמה. הוועדה צפויה למסור מספר המלצות אופרטיוויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully