וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל רשת לח"כ שלי יחימוביץ': "התערבותך במינוי מנכ"ל חברת החדשות בלתי נסבלת"

רוני קורן-דינר

30.4.2007 / 17:31

יחימוביץ' לצנגן: זהו ניסיון ברור ומדאיג להלך אימים הן עלי והן על שרים וחברי כנסת



"התערבותך כפוליטיקאית בעלת עניין בתהליך בחירת מנכ"ל לחברת החדשות, שלא לדבר על התעסקותך בזהות המועמדים, הן בלתי דמוקרטיות ובלתי נסבלות". כך כתב מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת, יוחנן צנגן, לחברת הכנסת והעיתונאית לשעבר שלי יחימוביץ'.



צנגן כתב את הדברים בתגובה למכתבה של יחימוביץ' אל נורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה, בשבוע שעבר. במכתב מחתה יחימוביץ' על מעורבות בעלי המניות של רשת וקשת במינוי מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2, ועל ניסיונם לכפות, לכאורה את עמדתם על כל חברי הדירקטוריון.



צנגן תקף בחריפות את יחימוביץ', לשעבר פרשנית בכירה בחדשות 2, וכתב כי דבריה הם
"לקט של רכילויות, שמועות, השמצות והאשמות שווא שעליהן אני בוחר - מפאת כבוד הכנסת - שלא להגיב, אלא להעביר העניין לטיפולה של ועדת האתיקה של הכנסת".



בהמשך ציין צנגן כי נציגי דירקטוריון החדשות, המייצגים את בעלי המניות, פועלים מתוקף הסמכות שהעניק להם החוק וממילא אין באפשרותם למנות מנכ"ל ללא רוב של 75% מהחברים.



במכתבה של יחימוביץ' התריעה חברת הכנסת כי בכוונתה להביא את הליך המינוי בפני ועדת הכלכלה ואף לעתור לבג"ץ אם יהיה צורך. "בגלוי ותוך נטישת כל איזונים ובלמים, באים בעלי ההון ומבקשים לכפות בכוח הזרוע את המועמד המועדף עליהם", כתבה יחימוביץ' לדאבוש.



בכך רמזה יחימוביץ' על פועלם של בעלי המניות אודי אנג'ל (רשת) ומוזי ורטהיים (קשת) לקידום מינויו של רפי גינת, מגיש "כלבוטק" ועורך "ידיעות אחרונות" לשעבר. "בין היתר", הוסיפה, "הם עושים זאת באמצעות איומים מרומזים וישירים על יו"ר דירקטוריון חברת החדשות, העיתונאי הוותיק והמוערך יצחק לבני, תוך כדי המתנה מאיימת לתום כהונתו כדי להחליפו באחר אם לא ישנה את עמדתו".



לבני הוא נציג הציבור בדירקטוריון שמונה על ידי מועצת הרשות השנייה, אשר יחד עם נציגי הציבור הנוספים, עו"ד רחל בן ארי וד"ר אילן אסיה, מתנגדים למינוי גינת.



יחימוביץ' מיהרה להוציא מכתב תשובה לצנגן: "אני רואה במכתבך אלי ניסיון ברור ומדאיג להלך אימים הן עלי והן על שרים וחברי כנסת אחרים, אשר יבקשו למלא את תפקידם ביושר ולגונן על הציבור. הניסיון ליצור דה לגיטימציה של עבודת חברי הכנסת הנאבקים למען תקשורת חופשית, הוא ניסיון נואל".



"דומתני כי הוא נועד במידה רבה לחסום המשך ביקורת של הכנסת על תחומים נוספים אשר בהם הינכם פוגעים בציבור לטובת רווחים כספיים, כמו החדרה בוטה של תוכן שיווקי לשידוריכם והיעדר עמידה בהפקות מקור", מוסיפה יחימוביץ'.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully