וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק פרידור על עסקת קלירפורסט-רויטרס: "אני מרוצה, טכנולוגיה ישראלית תשולב בארגון חדשותי גדול"

גיא גרימלנד

30.4.2007 / 17:44

החברה תימכר לרויטרס ותמשיך לתפקד כחטיבה עצמאית בתוך הארגון, שאותה ימשיך לנהל פרידור



"מדובר בעסקה טובה לקלירפורסט, למשקיעים של החברה ולרויטרס. טכנולוגיה שפותחה בישראל הולכת להיות במרכז ארגון חדשותי גדול. אני מאוד מרוצה מהתוצאה. היתה לנו אפשרות ללכת ולגייס כסף מקרן הון סיכון, ולהמשיך הלאה. אבל נוצרה הזדמנות אסטרטגית לרכישת החברה", זהו ההסבר של ברק פרידור, מנכ"ל חברת קלירפורסט, לעסקה שעליה דווח אמש באופן בלעדי ב-TheMarker.



ברק פרידור, מדוע החלטתם לקבל החלטה למכור את קלירפורסט לרויטרס?רויטרס הודיעה כי תשלב את הטכנולוגיה שקלירפורסט פיתחה לניתוח, קריאה והבנה של כמויות תוכן גדולות ממסמכים שונים. תג המחיר של העסקה לא פורסם, אך הערכה היא שמדובר בסכום של כ-25 מיליון דולר, אם כי פרידור מציין שהמספר אינו נכון, אך הוא מנוע מלחשוף את היקף העסקה.

החברה הוקמה ב-1998 על ידי יונתן אומן (בנו של חתן פרס ישראל לנובל לכלכלה, פרופ' ישראל אומן) ורונן פלדמן בשם אינסטינקט תוכנה. היא פיתחה טכנולוגיה לחיפוש, קריאה ועיבוד של תכנים ממקורות שונים. פתרונות התיוג של קלירפורסט: ClearTags ,ClearLab ו-ClearResearch, המבוססים על עקרונות הבינה המלאכותית ועל מודלים מתמטיים מורכבים - מוצאים קשרים בין עובדות לאירועים לצורך ניתוח כמות גדולה של מידע.

בחברה השקיעו כ-32 מיליון דולר קרנות ההון סיכון הישראליות פיטנגו, וולדן, פלנוס, גריילוק וקדימה היי-טק, כמו גם מספר גופים מחו"ל: ABS ונצ'רס, בוז אלן המילטון, דאו ונצ'ר קפיטל, הארבור ווסט ו-JP מורגן.

ברק פרידור, מדוע החלטתם לקבל החלטה למכור את קלירפורסט לרויטרס?



"היינו במהלך לגיוס כספים, גם מכמה משקיעים אסטרטגיים, ואחד מהם היה סוכנות רויטרס, שהפכה ללקוח שלנו לפני ארבע שנים. תוך כדי כשדיברנו עם רויטרס, יצא לי להיפגש עם ג'רי קמפבל, שהיה האחראי על תחום החיפוש ב-AOL ומונה לאחראי בתחום החיפוש ברויטרס. סיפרתי לו על החזון שלנו, שאנחנו מתכננים לתת שירות לתעשייה הפיננסית ולאפשר שימוש בטכנולוגיה ליצירת קשרים בתוכן. התחלנו לדבר על החזון של רויטרס ודי מהר הגענו להבנה הדדית. המטרה של רויטרס היא לענות לאנשים על שאלות שלא נשאלו. רויטרס מהווה מאגר תוכן לאינפורמציה של שווקים פיננסיים. יש להם נגיעה אצל כל לקוח פיננסי ותוך כדי שיחה היה ברור שיש התאמה גדולה".



תן לנו דוגמא לשימוש שתעשה רויטרס בטכנולוגיה שלכם



"הטכנולוגיה שלנו תשמש ליצירת אקו סיסטם, ליצירת מעגל מידע ענק שימפה את כל הקשרים בין ארגונים ואנשים, ויעדכן בזמן אמיתי. ניקח לדוגמא ידיעה שהופיעה לפני מספר חודשים, שחברת התעופה קונטיננטל איירליינס מתכננת מיזוג עם יונייטד, הטכנולוגיה שלנו תאפשר לקשר בין אלמנטים שמופיעים בידיעה. אנחנו יודעים שאחד הספקים המרכזיים של יונייטד היא חברת הקייטרינג שייף אייר, ואנחנו גם יודעים ממקור אחר שחברה בשם פראקסר מספקת לשייף אייר קרח יבש. אם יונייטד הולכת לגדול ולהתמזג עם קונטיננטל, אז רוב הסיכויים שתהיה לכך השפעה דרמטית על פראקסר".



אז איך בעצם זה יוצג בכתבות שרויטרס מפרסמת?



"בכל ידיעה תהיה אפשרות לקבל מידע נוסף על חברות נוספות שמושפעות".



למה בעצם להימכר לרויטרס במקום למכור את הטכנולוגיה שלכם לכל סוכנות ידיעות גדולה עולמית?



"רויטרס החליטה לבצע מאמץ אסטרטגי יחודי. הם לא רצו שהטכנולוגיה תהיה אצל המתחרים ולכן היו מוכנים לשלם על קלירפורסט. יש לה רצון לייצר כאן סטנדרט איך לפרסם אינפורמציה פיננסית".



מה יקרה לעובדי החברה ולך?



"נישאר חטיבה עצמאית בתוך רויטרס. אני אנהל אותה כשהמטרה כעת היא להגדיל את החטיבה ולגייס עובדים".



בשנת 2006 מכרתם בכמה מיליוני דולר, יש לכם לקוחות. מה יקרה איתם כשכעת תעבדו עם רויטרס?



"אנחנו ממשיכים למכור ללקוחות קיימים וחדשים, כשהמטרה היא לתחזק את המוצרים שלנו. הכוונה היא להתייחס לרויטרס כלקוח חדש גדול שלנו ולהמשיך לתחזק את הפלטפורמה שפיתחנו".



יש לך מסר אחרון שאתה רוצה להעביר?



"בקלירפורסט ישנה קבוצת אנשים שעברה תקופות לא קלות. לחברה היו עליות וירידות, עד למקום כעת שבו ענק תוכן בסגר גודל עולמי רואה בנו חלק מרכזי באסטרטגיה שלו. זהו הישג אדיר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully