וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MySQL מפתחת מנוע אחסון חדש תחת שם הקוד פאלקון שיתחרה באורקל

IDG

30.4.2007 / 18:10

הפאלקון יהיה החידוש החשוב ביותר ב-MySQL 6.0, הגירסה המשמעותית הבאה של מסד הנתונים



חברת MySQL AB לא נחה לרגע - אחרי הסכם שיתוף הפעולה המפתיע עם יבמ, חשפה MySQL פרטים נוספים אודות פיתוח של מנוע אחסון חדש, תחת שם הקוד "פאלקון". המנוע צפוי לצאת לשוק בשנה הבאה. ג'ים סטארקי, ארכיטקט תוכנה בכיר בחברה, מסביר כי הפאלקון אמור לפעול בצורה דומה למסד נתונים היושב כולו בזיכרון (in-memory database), וזאת על מנת לחסוך פעולות קריאה וכתיבה לדיסק.



מסד הנתונים של MySQL בנוי על בסיס ארכיטקטורה מודולרית המאפשרת למשתמשים לקשור אותו למנועי אחסון שונים. החברה הודיעה לראשונה על כוונתה לפתח את הפאלקון לפני שנה, זאת לאחר שחברת אורקל המתחרה רכשה שתי חברות שעוסקות בפיתוח מנועי אחסון, כולל InnoDB, מפתחת המנוע הנפוץ ביותר.



ג'ואנה פאואר, מהנדסת תוכנה בקבוצת קוזי (Cozi Group), אומרת כי הקבוצה השתמשה עד היום במנוע האחסון של InnoDB, אולם כששמעה על פיתוח הפאלקון הדבר עורר את סקרנותה. "דיסקים לא נעשים מהירים יותר", היא אומרת. למרות שהפאלקון צפוי להיות מורכב יותר לשימוש ביחס ל-InnoDB, פאואר מוסיפה שיש לה בטחון מלא שצוות הפיתוח של סטארקי "יעשה את הדבר הנכון".



הפאלקון יהיה החידוש החשוב ביותר ב-MySQL 6.0, הגירסה המשמעותית הבאה של מסד הנתונים, המפותח במודל הקוד הפתוח, כך לפי יו"ר MySQL, מארטן מיקוס. לדבריו, מפתחי הפאלקון הגיעו לציון דרך חשוב לפני כשבועיים כאשר סיימו לנקות את גרסת האלפא של התוכנה מהבאגים הקריטיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully