וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיבוצים והמושבים הודיעו על מכירת מניות תנובה

עמירם כהן

30.4.2007 / 18:26

75% יימכרו כנראה לקבוצת איפקס-מאיר שמיר ו-21.5% ל"תאגיד ההתיישבותי"; 3.5% יישארו בידי הקיבוצים



620 קיבוצים ומושבים הודיעו אתמול לתנובה על כוונתם למכור את אחזקותיהם בתאגיד, כמתחייב מהחלטת אסיפת בעלי המניות למכור את השליטה בתאגיד לאיפקס, אשר צירפה אליה את , שבשליטת מאיר שמיר.



מנתונים לא סופיים שהגיעו לידי TheMarker עולה כי 75% ממניות תנובה יימכרו לקבוצת השליטה איפקס-שמיר; כ-20% למאיר שמיר וכ-55% לאיפקס. כ-21.5% ימכרו לתאגידים הכלכליים האזוריים של הקיבוצים והמושבים השיתופיים וכ-3.5% מהאחזקות לא יימכרו על ידי בעליהם.



ניתוח הנתונים מעלה כי למעלה מ-40% מאחזקות הקיבוצים (בבעלותם 52% ממניות תנובה) יימכרו ל"גרעין ההתיישבותי" שהקימו 7 תאגידים אזוריים, בהנהגת התאגיד האזורי "גרנות", ולא ימכרו את אחזקותיהם לקבוצת השליטה.



"גרנות", התאגיד הכלכלי האזורי הגדול ביותר של הקיבוצים, ירכוש מ-41 הקיבוצים החברים בו 6.5% ממניותיהם בתנובה, בעוד שיתר 6 התאגידים האזוריים ירכשו ביחד כ-15% ממניות תנובה.



מניות תנובה יימכרו לקבוצת השליטה ולתאגידים הכלכליים האזוריים לפי שווי חברה של 1.025 מיליארד דולר. לשם כך יצטרכו התאגידים האזוריים לגייס מימון בהיקף של כ-220 מיליון דולר וקבוצת איפקס-שמיר כ-805 מיליון דולר.



"הגרעין ההתיישבותי" הוקם במטרה לשמר את כוחם ולייצג את האינטרסים של החקלאים המשווקים לתנובה - ובמיוחד יצרני החלב. בקרב ראשי "הגרעין ההתיישבותי" הובע סיפוק רב מהיקף ההיענות בקיבוצים להקמת הגרעין.

גורמים בארגונים האזוריים העריכו כי היקף ההיענות להצעת הרכש שלהם למניות תנובה יסתכם בסופו של דבר ביותר מ-25%, מה שיחייב אותם לדילול האחזקות. זאת, כדי לא להגיע - ביחד עם הנשארים האחרים - להיקף אחזקה של יותר מ-25%, כי אז תבוטל אופציית הפוט שהוענקה לנשארים בתנובה על ידי קבוצת השליטה.



מאידך, כבר עתה ברור שבידי "הגרעין ההתיישבותי" יותר מאחזקת המינימום הדרושה לקבלת זכויות מיעוט (20%) בתנובה, שבשליטת איפקס-שמיר.



המכירה בפועל של מניות תנובה לקבוצת השליטה ולתאגידים האזוריים תתקיים, לפי החלטת ועידת תנובה, 45 יום לאחר הקלוזינג. הקלוזינג נקבע ל-30 בנובמבר 2007. עד אז צריכה תנובה לקבל את כל האישורים הדרושים לקיום העסקה, בהם אישור רשם האגודות השיתופיות, אישור רשות ההגבלים, אישור רשות המסים ועוד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully