וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופוזיציה קוראים לאולמרט ולפרץ להתפטר לאלתר

שחר אילן

30.4.2007 / 18:49

אורלב: כשלונותיו של רה"מ גרמו לאובדן חיי חיילים ואזרחים; שטייניץ: בשעת מלחמה לא היתה לישראל הנהגה פוליטית



מאת שחר אילן, יהונתן ליס, יואב שטרן ושירות "הארץ"



עם פרסום מסקנות דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד אחר הצהריים (שני), הולכות וגוברות הקריאות באופוזיציה להתפטרותם של ראש הממשלה, אהוד אולמרט ושר הביטחון, עמיר פרץ. יו"ר המפד"ל, זבולון אורלב, אמר כי ועדת וינוגרד לא הותירה לאולמרט ברירה, אלא להתפטר. לדבריו, "על ראש הממשלה שכשלונותיו גרמו לאובדן חיי חיילים ואזרחים, להפסיק להתבצר בתפקידו". ח"כ זהבה גלאון (מרצ) סבורה כי "אולמרט ופרץ חייבים ללכת הביתה".



ח"כ אופיר פינס (עבודה) קרא לציבור לצאת להפגנות ולדרוש מראש הממשלה ומשר הביטחון להתפטר אם לא יעשו זאת הערב ביוזמתם. יו"ר מרצ, יוסי בילין, אמר ש"על עמיר פרץ להסיר מיידית את מועמדותו לראשות מפלגת העבודה ולראשות הממשלה ולאולמרט אסור להמתין להפגנות ולזעקות המפלגות השכולות. תרומתו היחידה למדינה ברגע זה תהיה בהתפטרותו".



ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אמר ש"השורה התחתונה בדו"ח היא שבשעת המלחמה לא היתה לישראל הנהגה פוליטית, ביטחונית אפקטיווית. אין ולא יכולה להיות תקלה חמורה יותר במדינה דמוקרטית. אם נותר בראש הממשלה ובשרים שמץ של פטריוטיות ותחושת אחריות, עליהם להחזיר לאלתר את המנדט לבוחר".



יו"ר האיחוד הלאומי, בני אלון, אמר ש"בחירות עכשיו הן פיקוח נפש לאומי. אם אולמרט יתעקש להישאר בתפקידו, ישראל תמצא בסכנת נפשות אמיתית. כאשר סכנה קיומית מרחפת מצד איראן, אולמרט חייב לקת אחריות וללכת מיד הביתה".



ח"כ צחי הנגבי (ליכוד) אמר כי "על ראש הממשלה לשאול את עצמו, לאור הנסיבות, אם יש לו סמכות ויכולת להוביל כעת את הממשלה והאם יש לו כוח לתקן עם צוותו את הכשלים שנחשפו". לדבריו, "לדו"ח משקל ציבורי עצום וכעת ברור שהוועדה לא עשתה הנחות לאיש".



מול מעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים התאספו כמה פעילי שמאל הקוראים להתפטרותו של ראש הממשלה. לדברי מוטי אשכנזי, מפורום "אחריות אישית" שמוביל את המחאה, "רה"מ נכשל כשלון חמור, את זה כל אחד יודע. יש דברים שבהם הציבור הוא זה שצריך לומר את דברו ויכול להיות שהציבור היה צריך לשמוע גורם רשמי שיגיד לו כיצד לנהוג".



התנועה לאיכות השלטון קוראת לראש הממשלה ולשר הביטחון להתפטר ומגנה את ועדת וינוגרד על שלא הסיקה מסקנות אישיות נגד האישים האלה. הפורום המשפטי למען ארץ ישראל אמר כי יעתור לבג"ץ בימים הבאים אם ראש הממשלה ושר הביטחון לא יתפטרו.



ח"כ אחמד טיבי, אמר בתגובה לפרסום הדו"ח כי "הכשלון הגדול הוא בעצם היציאה למלחמה ולא בדרך ניהולה. מיד עם פרוץ המשבר, שוב התברר כי ישראל היא צבא שיש לו מדינה ולא מדינה שיש לה צבא".



לעומתם, אמר השר אלי ישי (ש"ס) כי חובה ליישם את הדו"ח ולא להפוך אותו למלחמה פנימית. גם ח"כ מתן וילנאי (עבודה) אמר כי אין זה הזמן להקזת ראשים ולמאבקים פוליטיים. ח"כ מנחם בן ששון (קדימה) מזהיר מפוליטיקאים "חוטפי כותרות" וח"כ יואל חסון (קדימה) אמר כי אין להפוך את הדו"ח לכלי ניגוח פוליטי.



כינוס פגרה בנושא וינוגרד



בתוך כך, סיעות הליכוד, האיחוד הלאומי- מפד"ל ויהדות התורה, הגישו הבוקר ליו"ר הכנסת, דליה איציק, 25 חתימות הדרושות לפי תקנון הכנסת לכינוס פגרה בנושא ועדת וינוגרד, שייערך השבוע. איציק אמנם הודיעה שתכנס בכל מקרה דיון כזה, אבל נראה שבאופוזיציה העדיפו לא לסמוך על רצונה הטוב.



בלשכת איציק אמרו שהיא התכוונה לקיים את הדיון השבוע, גם ללא חתימות חברי האופוזיציה. לדבריהם, ההחלטה מתי יתקיים הדיון תתקבל עוד הערב. נראה שהדיון לא יתקיים מחר, כדי לאפשר לחברי הכנסת זמן ללמוד את הדו"ח.



יו"ר סיעת העבודה, ח"כ יורם מרציאנו, קרא לחברי הכנסת "לגלות אחריות ולהימנע מהתלהמות בנוגע לדו"ח וינוגרד". לדברי מרציאנו, "התלהמות בתוכנו תהיה נצחון לאויבי ישראל. על חברי הכנסת לגלות אחריות ולהימנע מהתבטאויות משולחות רסן". את מסקנות הדו"ח יש, לדבריו, ללמוד וליישם אך על חברי הכנסת לחזק את צה"ל ומערכת הביטחון ולא להחליש אותם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully