וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה עצרה עוד חשוד בפרשת המעילה בהראל

ארנון בן-יאיר

30.4.2007 / 18:52

העצור הוא עו"ד אייל ברקן - היועץ המשפטי לשעבר של החברה. ברקן שוחרר למעצר בית. ביצוע החלטת השחרור עוכב עד מחר

יחא"ה עצרה שלשום את היועץ המשפטי לשעבר של הראל בית השקעות, עו"ד אייל ברקן. ברקן חשוד בכך ששיתף פעולה עם גיא ויסמן, החשוד המרכזי בפרשה, בעבירות של גניבה בידי מנהל, מירמה, הפרת אמונים בתאגיד, עבירות על חוק ניירות ערך וחוק איסור הלבנת הון.

אתמול ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של ברקן בשבעה ימים, אך שופט בית משפט השלום בתל אביב, דניאל בארי, לא קיבל את בקשתה והורה על שחרורו של ברקן למעצר בית בן שמונה ימים.

נציג המשטרה, רפ"ק שמעון בן שושן, ביקש מהשופט בארי לעכב את ביצוע החלטתו ב-24 שעות, כדי שיתאפשר למשטרה להגיש ערר בעניין לבית המשפט המחוזי. בארי נעתר לבקשה, המשטרה כבר הודיעה כי בכוונתה להגיש את הערר, וברקן נותר במעצר עד היום.

ברקן, בן 36, נשוי ואב לילדים קטנים, עורך דין מזה ארבע שנים. הוא עבד בהראל השקעות במשך כשנה וחצי בלבד, ועזב את החברה לפני כחודשיים, בטרם התפוצצות פרשת המעילה בחברה. נציג המשטרה טען בדיון כי מדובר בעובד בכיר ששיתף פעולה עם ויסמן, ושהיה ביכולתו למנוע את המעילה כולה. נטען גם כי ברקן הפיק מהמעילה רווחים אישיים לכיסו. הארכת מעצרו של ברקן התבקשה, בעילה שהוא עלול לשבש את החקירה.

"הגינות ברקן בעוכריו"

בא כוחו של ברקן, עו"ד אלי כהן, חקר את נציג המשטרה מעל דוכן העדים, וטען כי להציג עורך דין צעיר - שמשתכר 7,000 שקל נטו בחודש - כגורם בכיר בחברה, זו הפרזה. כהן טען כי ברקן פתח חשבון בהראל ביחד עם ויסמן ועם אדם שלישי בשם יואב זנדברג. זאת, לצורך השקעה משותפת באופציות על המעו"ף. לטענתו, משך ברקן מהחשבון סכום של כ-80 אלף שקל בלבד.

בשום מקרה, טען עו"ד כהן, לא הוטח בברקן שהוא משך כספים מחברת הראל. לטענת כהן, ברקן מעולם לא העלה על דעתו כי הפעולות שביצעו אחרים הן פעולות מעילה וכי הכספים המתקבלים מהן הינם כספי מעילה.

כהן טען לכפיות טובה של המשטרה. לטענתו, ברקן משתף פעולה באופן מלא עם חוקריו, ואף מסר להם מיוזמתו שמות של אחרים - שאין לו קשר אליהם - אשר פתחו חשבונות עם ויסמן. לטענת הסנגור, הגינותו של ברקן הובילה לכך שכעת המשטרה מתנקמת בו - היא מעוניינת לחקור את האחרים שברקן מסר את שמותיהם, ורק בשל כך היא מבקשת להאריך את מעצרו. לדבריו, ברקן התפתה ללכת עם ויסמן בשל מצב כלכלי קשה, והוא "בחור חיובי ללא רבב".

כהן טען כי אין כל היגיון בטענה שברקן ישבש את החקירה, שכן מאז התפוצצות הפרשה ועד עכשיו היה לו מספיק זמן לשבש ככל שהיה מעוניין בכך, ואם לא עשה כן, אין כל היגיון שיעשה כן כעת.

השופט בארי קיבל את טענות הסנגור, ובעיקר את הטענה כי יכולת שיבוש החקירה על ידי ברקן נמוכה ביותר. זאת, על אף שקבע כי בידי המשטרה ראיות המבססות את החשדות נגד ברקן.

בארי שיחרר את החשוד למעצר בית והורה לו להפקיד ערבויות אישיות וצד ג' נמוכות, בגבולות 20 אלף שקל. כאמור, ביצוע החלטת השחרור עוכב עד מחר, כדי שהמשטרה תוכל לערער עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully