וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק ההולנדי ABN אמרו עומד בפני תביעת ענק בסך 220 מיליארד דולר - 50% יותר מהתמ"ג של ישראל

TheMarker

30.4.2007 / 18:59

בנק אוף אמריקה מאיים לתבוע אם ABN יחזור בו מכוונתו למכור את חטיבת לה-סאל, דיווחו עיתוני בריטניה



בנק אוף אמריקה (סימול BAC) מאיים בתביעת ענק בסך 220 מיליארד דולר - סכום הגדול ב-50% מהתמ"ג של ישראל - נגד ABN אמרו (סימול ABN.AS), הבנק הגדול בהולנד. זאת, במקרה שהאחרון יחזור בו מכוונתו למכור לבנק אוף אמריקה את חטיבתו האמריקאית, לה-סאל בנק (LaSalle). כך דיווח מספר עיתונים בבריטניה, בהם "טיימס" הלונדוני ו"אינדיפנדנט".



בנק אוף אמריקה הודיע ל-ABN כי יגיש תביעת פיצויים ענקית נגדו - בסכום כפול משווי השוק של ABN כולו ופי עשרה מתג המחיר של חטיבת לה-סאל (21 מיליארד דולר) - אם העסקה לא תצא לפועל שלא מסיבות רגולטוריות, דיווח הטיימס. העיתון ציין כי התביעה, במקרה שאמנם תוגש, תהיה מהתביעות התאגידיות הגדולות בהיסטוריה.



איומי בנק אוף אמריקה בתביעה נגד ABN באה לאחר שבית משפט בהולנד הודיע בסוף השבוע כי יפסוק לגבי חוקיות עסקת המכירה של לה-סאל ביום חמישי הקרוב. ABN עומד במוקד מאבק השתלטות בין בנק ברקליס הבריטי, שהגיש לבנק ההולנדי הצעת רכש בסך 64 מיליארד יורו, לבין קבוצת בנקים בהובלת רויאל בנק אוף סקוטלנד, שהגישה הצעת רכש בסך 72 מיליארד יורו.



החלטת ABN למכור את לה-סאל לבנק אוף אמריקה, שעליה הודיע ABN בעת המיזוג עם ברקליס, נועדה לדעת אנליסטים למנוע מבנקים אחרים לנסות לטרפד את העסקה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully