וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת ישראל תרכוש 18 מערכות רדאר ב-7.2 מיליון יורו

אבי בר-אלי

30.4.2007 / 19:12

מנכ"ל הרכבת: מערכת רדאר מדרום לזכרון יעקב מנעה אסון ערב יום העצמאות



רכבת ישראל תרכוש 18 מערכות רדאר לאיתור מכשולים על מסילות רכבת, בהיקף מוערך של כ-7.2 מיליון יורו. מערכת מבוססת רדאר נועדה לאתר מכשולים באזור מפגש מסילת רכבת-כביש, להתריע על קיומו של מכשול ולעצור את הרכבת מבעוד מועד.



בניגוד לאמצעים אחרים שנמצאים כיום בבחינה, מערכות הרדאר מחוברות למערכת האיתות, כך שבמקרה הצורך הרכבת עוצרת באופן אוטומטי, ללא התערבות גורם אנושי. עם ירידת המחסום עורך הרדאר סקירה של שטח המסילה בין הזרועות, על מנת להתריע מפני מפגעים.



בחודשים האחרונים נבחנה יעילותן של 5 מערכות רדאר, המותקנות כבר היום במפגשי מסילה-כביש: בכפר ויתקין, בבית יהושע, בעתלית, בחדרה, ומדרום לזיכרון יעקב. בנוסף, נרכשה והוצבה מערכת רדאר נוספת בכפר שמריהו, אשר ממתינה לאישור משרד התחבורה לצורך הפעלתה.



בעקבות הוכחת יעילותו של הרדאר במספר מקרים, הגישה הרכבת בקשה להתקנת מערכות נוספות. על פי הנחיית שר התחבורה, שאול מופז, הזמנת מערכות הרדאר מחו"ל כבר בוצעה, ומיקומן הסופי יקבע בועדת ההיגוי העליונה למפגשים.



מנכ"ל רכבת ישראל, עפר לינצ'בסקי, סיפר כי ביום העצמאות התריעה מערכת הרדאר על עצירה נדרשת, לאחר שזיהתה רכב אשר עצר על המסילה לאחר ירידת זרועות המחסום. "מערכת הרדאר אמנם אינה מהווה תחליף ופתרון מלא, כשם שמספקת הפרדה מפלסית בין הכביש והמסילה", אמר לינצ'בסקי, "אך היא הוכיחה את עצמה באירוע זה ובאירועים נוספים. לפיכך, החלטנו להרחיב את הרכישה ואת ההתקנה של המערכות, כצעד נוסף בדרך לשיפור הבטיחות".



שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, אמר כי מערכות הרדאר יפעלו רק כפתרון ביניים, עד להשלמת כל ההפרדות המפלסיות במפגשי כביש-מסילה. "זהו צעד חשוב ביותר להבטחת הבטיחות של נוסעי הרכבת ושל הנהגים. אנחנו נמשיך לפעול על מנת להגביר בצורה מיידית הבטיחות במפגשי כביש- מסילה", הוסיף מופז.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully