וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות השלימו את החודש הטוב ביותר השנה - עלו ב-3.4% באפריל; לונדון ופאריס נסגרו בעלייה של 0.5%

TheMarker

30.4.2007 / 19:37

בורסת טורקיה נפלה היום ב-4% על רקע משבר פוליטי במדינה; עליות במגזר הטלקום על רקע מיזוגים ורכישות



בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית על רקע המשך קדחת המיזוגים והרכישות ביבשת, והשלימו את העלייה החודשית החדה ביותר השנה. בורסות לונדון ופאריס נסגרו בעלייה של 0.5%; בורסת פרנקפורט הוסיפה 0.4%.



מדד יורו סטוקס 600 עלה ב-0.2% והשלים בכך עלייה של 3.4% בחודש אפריל - העלייה החודשית החדה ביותר השנה. מחר לא יתקיים מסחר במרבית בורסות אירופה לרגל חג ה-1 במאי.



מנגד, נפלה היום בורסת איסטנבול ב-4%, לאחר שצבא טורקיה איים בסוף השבוע להתערב במשבר הפוליטי במדינה, במטרה להגן על ערכיה החילוניים. המשבר פרץ לאחר שהמועמד לנשיאות, שר החוץ האיסלאמי עבדאללה גול, נכשל בסיבוב הבחירות הראשון שהתקיים בפרלמנט.



עליות נרשמו במגזר הטלקום האירופי, על רקע הערכות כי קדחת המיזוגים והרכישות ביבשת צפויה להגיע לענף. מתחילת השנה הסתכם היקף המיזוגים והרכישות של חברות באירופה ב-937 מיליארד דולר, לאחר שיא של 1.6 טריליון דולר בשנת 2006, לפי נתוני בלומברג.



כייבל אנד ויירלס (סימול CW.L) עלתה ב-2.4%, לאחר שהעיתון הבריטי "אובזרוור" דיווח אתמול כי חברת הטלפון השנייה בגודלה בבריטניה מתכננת להתפצל לשתי חברות נפרדות.



טלקום איטליה (סימול TIT.MI) ירדה ב-2.3%, לאחר שקבוצה שבראשה טלפוניקה (סימול TEF.MC), חברת הטלפון השנייה בגודלה באירופה, רכשה את השליטה במונופול הטלפון לשעבר של איטליה.



ABN אמרו (סימול ABN.AS), הבנק הגדול בהולנד, ירד ב-2.2% על רקע דיווחים כי בנק אוף אמריקה (סימול BAC), הבנק השני בגודלו בארה"ב, מאיים בתביעת ענק בסך 220 מיליארד דולר - סכום הגדול ב-50% מהתמ"ג של ישראל - נגד ABN, במקרה שהאחרון יחזור בו מכוונתו למכור לו את חטיבתו האמריקאית, לה-סאל בנק (LaSalle), תמורת 21 מיליארד דולר.



מגמה חיובית נרשמה גם במגזר הנפט, לאחר שמחיר הנפט הגולמי בניו יורק נסגר ביום שישי ברמתו הגבוהה ביותר זה כמעט שמונה חדשים - 66.46 דולר לחבית - לאחר שסעודיה, יצרנית הנפט הגדולה בעולם, חשפה ביום שישי רשת טרור גדולה שתיכננה לפגוע במתקני נפט במדינה. ענקיות הנפט הבריטיות BP ורויאל דאץ'-של עלו ב-0.7% וב-0.8%, בהתאמה.



ענקית האנרגיה הגרמנית E.ON (סימול EOA.F) הוסיפה 2.9%, לאחר שבנק ההשקעות מריל לינץ' העלה את המלצתו למניה ל"קנייה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully