וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בישיבת שרי קדימה: לא אתפטר

מזל מועלם

30.4.2007 / 20:43

אולמרט: אקים צוות שיישם את המלצות דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד



"ההחלטה על היציאה למלחמה וההחלטות שהתקבלו בהמשך התקבלו במהירות וללא בחינה עמוקה של זירת המערכה. ראש הממשלה הוא האחראי על היציאה למלחמה ללא תוכנית שעובדה היטב. הוא אחראי לכך שהמטרות לא נקבעו בבהירות ובזהירות. כל אלה מצטרפים לכשל חמור הנוגע לאי הפעלת שיקול דעת, אחריות וזהירות". כך עולה מדברי השופט אליהו וינוגרד, שהקריא אחר הצהריים (שני) תקציר של דו"ח הביניים שהוגש מוקדם לראש הממשלה, אהוד אולמרט ושר הביטחון, עמיר פרץ. הדו"ח הוקרא במסיבת עיתונאים בבנייני האומה בהשתתפות כ-250 עיתונאים, ומתח ביקורת חריפה מאוד על ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר.



לאחר הקראת הדו"ח כונסו שרי קדימה לישיבה מיוחדת, במהלכה אמר אולמרט כי אין לו כוונה להתפטר והוא מתכוון להקים צוות שיישם את המלצות הוועדה. שרת החוץ, ציפי לבני, לא צפויה לצאת נגד אולמרט ביבשיבה, אך גם לא תגבה אותו. היא תדון בחשיבות האחדות של קדימה וביישום המסקנות. מוקדם יותר היום אמרו בסביבתה של לבני, שאין היא מתכוונת לבצע פוטש ולהדיח את ראש הממשלה.



יועציו של אולמרט מתכוונים לתקוף את כל הפוליטיקאים שיצאו נגדו ולהציג בזמן אמת את הצהרות התמיכה שלהם בו בשעת המלחמה.



מוקדם יותר עם קבלת הדו"ח, הודה ראש הממשלה לחברי הוועדה על עבודתם. "אני יודע שלא היה לכם קל בחודשים האחרונים. זאת עבודה מפרכת, קשה ולעיתים כפויית טובה". אולמרט הבטיח לפעול על מנת לתקן את כל הליקויים שיתגלו בדו"ח. "נפעל מיד ללמוד את כל מה שצריך, כדי שאפשר יהיה להפיק לקחים, לתקן כשלים ולוודא שבכל תרחיש עתידי של מדינת ישראל".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully